زایمان در شرایط کرونا

زایمان در شرایط کرونا

آیا زنان باردار در خطر بیشتری هستند؟ آیا اگر آلوده به این ویروس شوند، امکان انتقال ویروس به جنین وجود دارد؟ در صورت مثبت بودن تست ویروس کرونا در اولین اقدام به پزشک و مامای خود خبر دهید. اگر علایم شما خفیف است در خانه بمانید و اقدامات مراقبتی را در منزل انجام دهید. اگر علایم شدیدی دارید باید به بیمارستان مراجعه کنید.

 برای جداسازی شخصی زنان باردار مبتلا به کرونا به مدت ۱۴ روز باید در خانه خود را ایزوله کرده و از تماس با دیگران خودداری کنید. به محل کار یا مدرسه نروید. از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید. زایمان در دوران کرونا,کرونا و بارداری,کرونا در دوران بارداری

 

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: تاثیر ویروس کرونا بر زنان باردار و جنین

کرونا و زایمان

در خانه بمانید و دیگران را ملاقات نکنید. از دوستان و آشنایان خود بخواهید که به عیادت شما نیایند.در اتاقی با تهویه‌ی مناسب و دارای پنجره استراحت کنید. تا جایی که امکان دارد خود را از دیگر اعضای خانواده دور نگه دارید. از حوله، قاشق و چنگال و بشقاب جداگانه استفاده کنید و جدا از دیگر اعضای خانواده غذا بخورید. از دوستان و آشنایان خود بخواهید که خریدهای شما را انجام دهند و وسایل خریداری شده را بیرون از در منزل قرار دهند. با کمک اپلیکیشن‌ها و سایت های مختلف برنامه‌های یوگا و پیلاتس را به صورت آنلاین دنبال کرده و سعی کنید که از نظر بدنی فعال بمانید در حال حاضر اعلام نشده که در صورت ابتلای مادر کدام یک از دو روش زایمان طبیعی یا سزارین امن‌تر است.

بنابراین بنا بر خواست مادر یکی از این دو روش انجام خواهد شد. در صورت داشتن مشکلات تنفسی زایمان سزارین ( مطلب مرتبط فیلم عمل سزارین ) توصیه می‌شود. در مورد استفاده از بی‌حسی اپیدورال هم محدودیتی وجود ندارد. بعد از بهبودی چگونه روند مراقبت بارداری برای احتیاط ۱۴ روز بعد از بهبودی سونوگرافی می‌تواند انجام شود. این مدت زمان ۱۴ روز با افزایش اطلاعات ما در مورد ویروس ممکن است کم‌تر هم شود.

اگر بیماری کووید ۱۹ بهبود پیدا کرد و قبل از زایمان تست فرد منفی بود، فرد به راحتی و به هر روشی که میخواهد می‌تواند زایمان را انجام دهد ( مطلب مرتبط نحوه زایمان طبیعی بدون درد ) و دیگر خطری برای کادر درمان و اطرافیان وجود ندارد. اگر در زمان جداسازی شخصی فرایند زایمان شروع شود، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید و به او اطلاع دهید که به کرونا مبتلا هستید. اگر علایم بیماری خفیف باشد، در مراحل اولیه‌ی زایمان و شروع درد آن بهتر است در خانه بمانید. زایمان در دوران کرونا,کرونا و بارداری,کرونا در دوران بارداری

تاثیر کرونا بر زایمان

در صورت مراجعه به بیمارستان نکات زیر را رعایت کنید: - از وسایل نقلیه شخصی یا آمبولانس برای رفتن به بیمارستان استفاده کنید. - در صورت ورود به بخش عمومی ماسک جراحی بزنید و تا زمانی که در اتاق خصوصی قرار نگرفتید ماسک خود را بر ندارید. - همسر فرد می‌تواند در تمام مراحل کنار او باشد ولی حضور سایر افراد اصلا توصیه نمی‌شود. این ویروس جدید است و اطلاعات ما در مورد آن اندک است. در حال حاضر می‌دانیم که ویروس از طریق قطرات تنفسی منتقل می‌شود و در حال حاضر شواهدی در مورد انتقال ویروس از مادر مبتلا که در ماه سوم بارداری است به نوزاد منتشر نشده است. اگر در هنگام تولد نوزاد، مادر مبتلا و یا مشکوک به ابتلا باشد باید از نوزاد تست ویروس گرفته شود.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: تست آنلاین تشخیص ابتلا به کرونا

به نقل از بیتوته

این مطلب در تاریخ يكشنبه 16 فروردين 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
8551





نظر شما در مورد مطلب زایمان در شرایط کرونا چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج درونگراها و برونگراها
ازدواج درونگراها و برونگراها

زمانی که حرف های دوطرف در نامزدی  تمام میشود
زمانی که حرف های دوطرف در نامزدی تمام میشود

تغییرات حاصل از بلوغ در پسران تولید اسپرم ،تفییرات ظاهری،نعوظرویش مو در صورت و ...
تغییرات حاصل از بلوغ در پسران تولید اسپرم ،تفییرات ظاهری،نعوظرویش مو در صورت و ...

تاثیر نشستن بر میل جنسی
تاثیر نشستن بر میل جنسی

علت افزایش مراجعه به روانشناس و روانپزشک
علت افزایش مراجعه به روانشناس و روانپزشک

دلایل عدم تمایل پسرها به ازدواج
دلایل عدم تمایل پسرها به ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11430

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266289193

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام