آیا حمام باعث انتقال کرونا می شود

آیا حمام باعث انتقال کرونا می شود

فضای حمام به دلیل گرما و رطوبت مناسب، محل خوبی برای رشد میکروب ها و قارچ‌هاست بنابراین از نگهداری لوازم بهداشتی درحمام خودداری کنید بسیاری از ما عادت داریم بعضی از وسایل شخصی مانند حوله، مسواک و حتی لوازم آرایشی را در حمام نگهداری کنیم.

 این درحالی است که متخصصان بهداشت توصیه می کنند تا علاوه بر این که وسیله اضافه در حمام نگذاریم، حوله و ... را در هوای آزاد ونور آفتاب خشک کنیم . با توجه به شریط اپیدمی کرونا و لزوم دقت بیشتر برای رعایت نکات بهداشتی در منزل ادامه مطلب را بخوانید. حوله حمام خود را هر بار بعد از استفاده در هوای آزاد و مقابل نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود. حوله خیس را در حمام نگذارید و در این شرایط حوله‌ها را هفته ای دوبار با آب دمای 60 درجه بشویید.

البته سازمان جهانی بهداشت توصیه ای برای دمای آب مورد نیاز شست وشوی بدن نکرده است و تنها توصیه شست وشو با آب و صابون است چرا که افزایش دمای آب حمام تاثیری بر از بین رفتن ویروس احتمالی در داخل بدن ندارد.افرادی که به بیماری‌های قارچی، میکروبی و عفونی پوست مبتلا هستند، باید حوله‌های خود را جدا از حوله‌های اعضای خانواده نگهداری کنند.

این کار مانع از انتقال بیماری به بقیه می‌شود.مواد بهداشتی و آرایشی را در حمام نگهداری نکنید؛ رطوبت حمام می‌تواند باعث فساد این مواد شود.تیغ‌ ریش تراش را خارج از حمام نگهداری کنید تا آلوده نشود و زنگ نزند.بهتر است اگر از صابون جامد استفاده می‌کنید، آن را در جایی قرار دهید که مدام خیس نباشد؛ در غیر این صورت ممکن است آلودگی‌ها را به خود جذب کند و به پوست شما انتقال دهد.

اگر ناچار هستید مسواک را در حمام یا سرویس بهداشتی نگهداری کنید، آن را درون محفظه‌ای قرار دهید و از خشک بودن آن مطمئن شوید. در این شرایط بهترین مکان کشو یا کمد سرویس روشویی است بنابراین هنگام خرید کاسه روشویی سرویس بهداشتی، میزهای دارای کشو یا گنجه دردار را انتخاب کنید.اگر فردی در منزل شما به کرونا مبتلا شده یا علایم مشکوک دارد بهتر است از حمام جداگانه استفاده کند و اگر این امکان وجود ندارد، ابتدا محیط حمام را ضدعفونی کنید و لوازم شخصی مانند حوله ، لیف، صابون و ... را برای هر فرد جداگانه در نظر بگیرید.

بعد از حمام کردن این فرد همه لوازم را ضد عفونی کنید و حوله حمام و لوازم شخصی اش را بشویید و ضد عفونی و در مکانی جدا خشک کنید.دکتر جوشوا سپتیموس ، دانشیار طب بالینی در مرکز بهداشتی هوستون درآمریکا می گوید:«اگر مبتلا به کووید- 19 باشید ، این بدان معنی است که ویروس بالقوه می تواند از طریق مدفوع یا دهان پخش شود. شستن و ضدعفونی کردن دست‌ها قبل و بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و شست وشوی لوازمی که در حمام استفاده کرده اید مانند لیف ضروری است».

منبع: سلامت نیوز

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط رابطه جنسی با فرد مشکوک به کرونا

مطلب مرتبط چی بخوریم که کرونا نگیریم

 

این مطلب در تاریخ شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.1
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
7001





نظر شما در مورد مطلب آیا حمام باعث انتقال کرونا می شود چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




فرار داماد از آرایشگاه
فرار داماد از آرایشگاه

تغییر حجاب برای ازدواج
تغییر حجاب برای ازدواج

لقاح و باروری
لقاح و باروری

بیماری زن کش
بیماری زن کش

تشخیص اختلالات روانی از روی دندان
تشخیص اختلالات روانی از روی دندان

حجاب و حفظ نشاط جنسى
حجاب و حفظ نشاط جنسى










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15262

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293025

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام