اشتباهات دختران و زنان در دوران قاعدگی

اشتباهات دختران و زنان در دوران قاعدگی

در دوره قاعدگی خانم ها به دلیل تغییرات هورمونی دچار حالات متفاوتی می شوند که خوشبختانه گذرا است اما بسیاری در این دوران به دلیل عدم آگاهی اشتباهاتی را مرتکب می شوند که می تواند موجب آسیب به بدن آنها شود. اشتباهات دوران پریود

نشستن دست ها به اندازه کافی در دوران قاعدگی بیش از هر زمان دیگری باید دست های خود را خوب بشویید. بیشتر خانم ها پس از استفاده از سرویس بهداشتی و تعویض پد دست های خود را می شویند که بنابر گفته متخصص زنان کافی نیست زیرا برای محافظت از واژن در برابر آلودگی و میکروب باید دست ها را قبل از تماس با واژن بشویید.

ندانستن زمان دقیق عادت ماهانه

فکر نکنید تنها زنانی که قصد بارداری دارند باید به زمان دقیق عادت ماهانه خود توجه کنند. اگر زمان دقیق دوره قاعدگی را بدانید می توانید خود را برای هر گونه مشکل خون ریزی زیاد، گرفتگی عضلات و ...آماده کنید. از برنامه های هشدار دهنده در گوشی استفاده کنید تا زمان دقیق را به شما یاد آوری کند. با این کار درک بهتری از آنچه که باید از نظر عاطفی و فیزیکی داشته باشید را پیدا خواهید کرد، حتی می توانید تعطیلات خود را در این زمان برنامه ریزی کنید.

زمان دقیق پریود

عدم توجه به رنگ خون در دوران قاعدگی

عدم توجه به رنگ خون در دوران قاعدگی

رنگ خون در دوران قاعدگی هر فردی می تواند اطلاعات مهمی را در رابطه با سلامتی او نشان دهد، بنابراین نباید به آن بی توجه باشید. خون به رنگ قرمز روشن مشکل خاصی را نشان نمی دهد و رنگهای تیره احتمالاً به معنای خون مانده در رحم است که خارج شدن آن زمان برده است. اگر گاه لخته شدن خون اتفاق بیافتد طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد اما اگر لخته های خونی زیادی دارید یا خون نارنجی با رگه های قرمز مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید زیرا می تواند به معنای وجود مایعات از گردن رحم و عفونت باشد. خون به رنگ قرمز روشن نشانه خوبی است، رنگهای تیره احتمالاً به معنای خون مانده است که خارج شدن آن مدتی زمان می برد و لخته شدن خون اگر گاها باشد طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی نیست اما اگر لخته های خونی زیادی دارید یا خون نارنجی با رگه های قرمز مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. زیرا می تواند به معنای وجود مایعات از گردن رحم و عفونت باشد.

رنگ خون پریودی

استفاده از محصولات معطر

برخی خانم ها به دلیل بوی نامطبوع در دوران قاعدگی که ناشی از نوسانات سطح pH است اقدام به مصرف محصولات معطر شیمیایی می کنند که اصلا کار درستی نیست، زیرا با انجام این کار می توانند واژن را تحریک و همه چیز را بدتر کنند.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: میزان خون قاعدگی چقدر باید باشد

مصرف مسکن ها پس از شروع دردهای عضلانی

مصرف مسکن ها پس از شروع دردهای عضلانی

زندگی به اندازه کافی سخت است پس چرا صبر می کنید درد به سراغتان بیاید سپس دارو مصرف کنید. پزشکان بیان می کنند مصرف داروهای مسکن بعد از شروع درد تاثیر کمتری دارد بنابراین با برنامه ریزی و دو یا سه روز قبل از قاعدگی داروهای مورد نیاز را مصرف کنید.

مصرف مسکن عدم مصرف آهن به اندازه کافی

همانطور که می دانید در دوران قاعدگی، خون زیادی از دست می رود که برای جبران آن باید برخی غذاهای حاوی آهن، گوشت، لوبیا، اسفناج یا مکمل ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

قاعدگی پیش یا پس از موعد

متناقض به نظر می رسد، اما کمی بی نظمی در قاعدگی عادی است. اگر عادت ماهانه شما چند روز زودتر یا دیرتر از موعد نشان داده شود، نیازی نیست ناراحت باشید به خصوص اگر جوان هستید، چرا که چندین سال طول می کشد تا چرخه قاعدگی ثبات پیدا کند. از طرف دیگر، غیر عادی بودن این تغییرات نیاز به مراجعه به پزشک دارد، زیرا ممکن است بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باشید. اگر عادت ماهانه شما چند روز زودتر یا دیرتر از موعد باشد، نیازی به نگرانی نیست به خصوص اگر جوان هستید، چرا که چندین سال طول می کشد تا چرخه قاعدگی ثبات پیدا کند اما اگر این روند ادامه پیدا کند غیر عادی به نظر برسد و باید به پزشک مراجعه کنید زیرا ممکن است بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باشید.

نکات مهم دوران پریودی مصرف بیش از حد قند

خانم ها در دوران قاعدگی میل زیادی به خوردن قند دارند. محققان بیان می کنند که سطح قند خون خانمها در دوران قاعدگی افت می کند بنابراین افراد شروع به خوردن کوکی ها، بستنی و تنقلات شیرین می کنند اما در صورت مصرف مواد غذایی حاوی قندهای فرآوری شده، نوسانات روحی بدتر شده و تعادل سیستم ایمنی به هم می ریزد.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: تاثیر رابطه جنسی بر شدت خونریزی قاعدگی

نداشتن استراحت کافی

نداشتن استراحت کافی

شاید خیلی از خانم ها در دوران قاعدگی به دلیل مشغله کاری فرصت زیادی برای استراحت نداشته باشند که عادت اشتباهی است، در این دوران بیش از هر زمان دیگر به خواب مناسب و کافی نیاز است زیرا در دوره قاعدگی، بدن اضافه کاری انجام می دهد و اگر به درخواست طبیعی بدن پاسخ ندهند بیشتر مضطرب خواهند شد.

استراحت دوران قاعدگی

پاک کردن با دستمال از مقعد به سمت واژن

فرقی نمی کند که در دوران قاعدگی هستید یا نه، همیشه بهتر است که از جلو به سمت پشت خود را پاک کنید زیرا با این کار می توان از ورود باکتری ها از ناحیه مقعد به مجرای پیشاب که موجب عفونت دستگاه ادراری می شوند جلوگیری کرد.

کنار گذاشتن ورزش

ممکن است ورزش کردن آخرین چیزی باشد که بخواهید در دوران قاعدگی انجام دهید اما تحقیقات نشان می دهد که ورزش می تواند به رفع مشکلات قاعدگی کمک کند. محققان 40 زن جوان را به طور منظم به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه به مدت 60 دقیقه سه بار در هفته و به مدت دو ماه متوالی ورزش انجام می دادند در حالی که گروه دیگر بی تحرک بودند. بعد از چهار هفته، در گروه اول حدود 30 درصد از علائم فیزیکی و روانی آنها در دوران قاعدگی بطور قابل توجهی کاهش یافت. ورزش در دوران قاعدگی

مصرف داروهای بدون نسخه

یکی از اشتباهات رایج خانم هایی که از دل درد و گرفتگی عضلات در این دوران رنج می برند این است که بدون تجویز پزشک از دارو مصرف می کنند.

عدم تعویض به موقع پد بهداشتی

عدم تعویض به موقع پد بهداشتی

مهم نیست که از چه نوع پد بهداشتی استفاده می کنید اما باید برای جلوگیری از کثیف شدن لباس و ابتلا به بیماری های عفونی هر2تا 4 ساعت یکبار پد را تعویض کنید.

مصرف غذاهای مضر

مصرف میان وعده های غذایی حاوی نمک مانند چیپس و پفک می تواند موجب تشدید مشکلات نفخ شود، بنابراین میزان غذاهای نمکی را به حداقل برسانید.

چیپس و پفک

تغییر حالت روحی

اگر جز آن دسته افرادی هستید که در این دوران دچار تغییر خلق و خوی زیادی می شوید، خود را کنترل و آرام کنید و علائم خود را با گوش دادن به آهنگ مورد علاقه، ورزش و ماساژ با روغن تسکین دهید.

عدم نوشیدن آب کافی

در دوران قاعدگی تغییرات در سطح هورمونهای استروژن و پروژسترون را تجربه می کنید. با افزایش سطح استروژن و پروژسترون، بدن شما آب بیشتری را حفظ می کند و سرعت هضم را کاهش می دهد که می تواند باعث یبوست و نفخ شود.

منبع نمناک

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: رابطه زناشویی غیردخولی در قاعدگی

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: تاثیر قاعدگی بر پوست و مو

این مطلب در تاریخ دوشنبه 4 آبان 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مقالات پزشکی و بهداشتی
تعداد بازدید
3343





نظر شما در مورد مطلب اشتباهات دختران و زنان در دوران قاعدگی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




روشهای رفع موانع ازدواج
روشهای رفع موانع ازدواج

مشکل پسندی در ازدواج
مشکل پسندی در ازدواج

بیماری PKU چیست
بیماری PKU چیست

آیا آثار ترمیم پرده بکارت از بین می رود
آیا آثار ترمیم پرده بکارت از بین می رود

راه های افزایش تمرکز
راه های افزایش تمرکز

آیا بعد از خیانت همسر طلاق بگیریم
آیا بعد از خیانت همسر طلاق بگیریم










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

23854

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266459792

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام