چکار کنیم زود خوابمون ببره

چطور زود بخوابیم

تمرین برای زود خوابیدن

 

۱- نگران خوابیدن نباشید

آیا تا به‌ حال شده شدیداً نگران موضوع و مشکلی باشید و زمانی که دست از نگرانی برداشتید، همه‌ چیز درست شود؟ دکتر وینتر می‌گوید خواب هم دقیقاً همین‌طور است. هر چه بیشتر نگران باشید، بیشتر در رختخواب غلت می‌زنید. به یاد داشته باشید که خواب نیز همانند گرسنگی یک عملکرد جسمانی است. می‌توانید یک برنامه منظم خواب داشته باشید، ورزش کنید و از مسائلی که خوابتان را مختل می‌کند، اجتناب کنید.

۲- نور را کم کنید

آیا تا به‌ حال پیش آمده برق خانه برود و آن شب بهتر به خواب بروید؟ احتمالاً وقتی آفتاب غروب کرد خسته شدید و با طلوع خورشید بیدار شدید. شاید حتی به زنگ ساعت هم نیاز نداشتید. هنگامی‌که منبع اصلی روشنایی نور خورشید باشد، ساعت بدن شما خود را با چرخه‌های طبیعی روشنایی و تاریکی هماهنگ می‌کند. دکتر وینتر دراین‌باره می‌گوید: «غروب خورشید سبب ترشح ملاتونین (هورمون خواب) می‌شود که بسیار قوی است.»

سطح ملاتونین در بدن باید چند ساعت قبل از خواب بالا رود و صبح روز بعد پایین آید اما تحقیقات جدید نشان داده در دنیای سرشار از نورهای مصنوعی، سطح هورمون خواب با نور خورشید و تا چند ساعت بعد از بیدار شدن پایین نمی‌رود. اما می‌توانید ساعت بدن خود را دوباره تنظیم کنید. حداقل یک ساعت قبل از خواب نور آپارتمان و نور وسایل الکترونیک را کم کنید.

۳- دوش آب گرم

زمانی که به خواب می‌رویم، هورمون استرس (کورتیزول) و دمای بدن کم می‌شوند. زمانی که از حمام خارج می‌شویم نیز به همین صورت بدن به‌ سرعت خنک می‌شود و کورتیزول کاهش می‌یابد که در نهایت باعث خواب‌آلودگی می‌شود.

۴- جوراب بپوشید

پوشیدن جوراب‌های گرم‌ و نرم، علاوه بر ایجاد حس راحتی پاهایتان را گرم می‌کند که در نهایت سبب اتساع عروق خونی و توزیع مجدد گرما به بقیه نقاط بدن می‌شود. بدین ترتیب پیام خواب به مغز ارسال می‌شود.

۵- افکارتان را منحرف کنید

فکر نکردن به این که چقدر دلتان می‌خواست الان خواب بودید، برای افرادی که مشکل خواب دارند، بسیار مهم و تأثیرگذار است. سعی کنید ذهنتان را روی چیزهای دیگری متمرکز کنید. می‌توانید در ذهنتان برای یک تعطیلات رؤیایی برنامه‌ریزی کنید، درباره افراد معروف رؤیاپردازی کنید یا خود را در حال آشپزی در یک خانه جنگلی تصور کنید.

۶- نفس بکشید

تحقیقات نشان داده مدیتیشن با تمرکز حواس به شما می‌آموزد بر زمان حال و تنفس خود تمرکز کنید. این کار با کاهش سطح استرس سبب می‌شود راحت‌تر به خواب بروید. البته این کار مشکلات خواب را فوراً حل نمی‌کند. تمرکز حواس چیزی است که باید به‌ طور منظم آن را تمرین کنید. وینتر می‌گوید: «توانایی آرام کردن ذهن مهارتی است که با تمرین حاصل می‌شود و ژنتیکی نیست.»

منبع: فرارو

این مطلب در تاریخ 2017-05-15 06:42:06منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
13039





نظر شما در مورد مطلب چطور زود بخوابیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




سوالات معکوس در خواستگاری
سوالات معکوس در خواستگاری

به خاطرترس از لو رفتن رابطه هایی که داشتم خواستگارام را رد می کنم
به خاطرترس از لو رفتن رابطه هایی که داشتم خواستگارام را رد می کنم

نکته بهداشتی برای خانم ها قبل از نزدیکی
نکته بهداشتی برای خانم ها قبل از نزدیکی

بیماری واریکوسل چیست؟
بیماری واریکوسل چیست؟

صدور مجوز مراکز مشاوره با بهزیستی است یا نظام روانشناسی
صدور مجوز مراکز مشاوره با بهزیستی است یا نظام روانشناسی

افزایش آمار خیانت زنان
افزایش آمار خیانت زنان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15290

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266293053

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام