راه های بالا بردن اعتماد به نفس

راه های بالا بردن اعتماد به نفس

 


برای تقویت اعتماد به نفس با شکست کنار بیایید

مایکل جردن ( ستاره ی بسکتبال ) می گوید: من بارها و بارها شکست خوردم و در ادامه زندگی باز هم شکست را تجربه خواهم کرد و به همین دلیل است که موفق هستم. این نوع طرز فکر – قابلیت زندگی با شکست و درس گرفتن از آن – به شما کمک خواهد کرد تا اعتماد به نفس پیدا کنید.

 


رفیق باشید

واقعیت: زندگی بدون داشتن چند دوست خیلی سخت می شود. نه فقط به خاطر خوش گذراندن با آنها یا درد و دل کردن بلکه به این دلیل که یک دوست خوب باعث بالا رفتن اعتماد بنفس و ارزش قائل شدن برای خود می شود. پس دفعه دیگر که می خواستید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید به جمع دوستان خود بروید.

یک سلفی بگیرید

هرچند پشت سر هم سلفی گرفتن نوعی خود شیفتگی از خانواده ی اعتماد به نفس حساب می شود اما می تواند چیز خوبی نیز باشد. بسیاری از افرادی که عکس خود را با دوستان در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند گفته اند از نظرات و پسند های دوستان احساس اعتماد به نفس را تجربه کرده اند. البته این را به خاطر داشته باشید این کار تنها چاره نیست اما گرفتن یک عکس که ضرری ندارد!

 


عطر مورد علاقه خود را پیدا کنید

عطر مورد علاقه ای که دارید تاثیرش فراتر از خوش بو کردنتان است، وقتی بوی عطرتان را حس می کنید اعتماد به نفستان بالا می رود، تحقیقات نشان داده عطرها نه تنها باعث بالا رفتن اعتماد به نفس می شود، بلکه در مردان هر چقدر علاقه به عطر بیشتر باشد به همان میزان اعتماد به نفس نیز بالاتر می رود.


تحقیقی دیگر نیز نشان داد 90 درصد از زنانی که عطر استفاده می کنند از کسانی که عطر نمی زنند اعتماد به نفس بالا تری دارند.

 


بایستید

دفعه دیگر که دیدید روی صندلی ولو هستید و یا شانه های خود را پایین انداخته اید بلند شوید و صاف بایستید. بر اساس تحقیقات انجام این کار باعث افزایش اعتماد به نفس در افکارتان می شود. بعلاوه نشستن در حالت مناسب می تواند اعتماد به نفس و روحیه را حفظ کند.


این را امتحان کنید: متخصصان توصیه می کنند قفسه سینه خود را باز کنید، و سر خود را طوری نگه دارید که از نظر ظاهری و احساسی مطمئن و آماده نشان دهید.

دستهای خود را بالا ببرید

بالا بردن دستها ( نه به حالت تسلیم به شکل V ) یک فرم زیبا از نشان دادن قدرت است. با اینکه این حرکت را نمی توانید هر جا و هر زمانی انجام دهید، تنها نگه داشتن دو دقیقه دستها به این شکل می تواند باعث تقویت اعتماد به نفستان شود. حتی ممکن است حرکت مخصوص به خود را برای گرفتن این حس داشته باشید.

 


بالا و پایین کردن سر

بالا و پایین کردن سر تنها برای علامت دادن ( بله یا خیر ) یا گرم کردن در کلاس ورزشی مفید نیست، تحقیقات نشان داده بالا و پایین کردن سر در واقع باعث افزایش اعتماد به نفس در افکار نیز می شود، پس به راحتی هر زمان که خواستید شروع به بالا و پایین کردن سر خود کنید. فقط کافیست به این فکر کنید که با این حرکت به مغز خود می گویید بله ما میتونیم!

موسیقی مورد علاقه خود را گوش دهید

گوش دادن به موسیقی مورد علاقه مزایای زیادی برای بدن و ذهن دارد. به تازگی محققان دریافتند گوش دادن به موسیقی مورد علاقه می تواند به فرد احساس قدرت دهد. گوش دادن به آهنگ هایی که باس سنگین دارند تاثیر بیشتری دارد.

 


خرافات خود را باور کنید

دستبند یا سنگ شانس خود را به همراه داشته باشید چه اشکالی دارد! تحقیقات نشان داده استفاده از این نشانه ها باعث تقویت اعتماد به نفس در افراد می شود و عملکرد و تعیین اهداف آنها را بهبود می بخشد. اعتماد به نفس را فقط با اشیاء نمی توان بالا برد خیلی از افراد هستن که حرکت خاصی را عامل بهبود عملکرد خود می دانند، مثلا برخی از فوتبالیست ها قبل از ورود به زمین شاید حرکات خاصی انجام دهند این کار آنها را از نظر ذهنی آماده تر می کند.

 


عرق بریزید

نه ما هیچ وقت از گفتنش خسته نمی شویم: ورزش کردن برایتان خوب است! جدا از مزایای بسیار بسیار زیادی که برای بدن دارد، ورزش برای ذهن نیز خوب است. یک تحقیق نشان داد ورزش کردن به صورت مرتب باعث بالا رفتن اعتماد به نفس ( و کاهش استرس ) می شود. متخصصان نیز بر این باورند که ورزش در اصل باعث تقویت اراده می شود. ورزش سختی را انجام می دهید و از اینکه می بینید چگونه در آن پیشرفت می کنید احساس خوبی دارید.

 


تجسم کنید

از تخیل خود برای تقویت اعتماد به نفس کمک بگیرید. متخصصان بر این باورند داشتن تمرینات تصور ذهنی – مانند تجسم اینکه در یک مسابقه مهم گل زدید یا از پس یک کار بزرگ بر آمدید – می تواند درجه اطمینان در فرد را بالا ببرد و او را از نظر ذهنی برای گرفتن نتیجه آماده کند. سعی کنید برای خود اهداف فوق العاده خاص تعیین کنید و از تمام جزئیات آن مطلع شوید ( تحقیقات نشان داده هر چقدر در مورد موفقیت آینده جزئیات بیشتری بدانید در به ثمر رساندن هدف خود موفق تر خواهید بود ) و تصور کنید که بدستش آوردید.

 


لیدر خود باشید

گفتیم که تجسم کردن می تواند به کسب نتایج موفقیت آمیز کمک کند، اما در کنارش باید تصدیق خود نیز وجود داشته باشد. به خود روحیه بدهید واین اطمینان را در خود به وجود بیاورید که از شکست های گذشته درس گرفته اید و حالا آمده ی موفق شدن هستید. وقتی از درون خود را تشویق کنید اعتماد به نفستان بالا می رود و عملکرد بهتری خواهید داشت.

 


تمرین، تمرین، تمرین

حتی اگر به صورت طبیعی دارای استعدادی خاص هستید، قابلیت موفقیت و اعتماد به نفس نمی تواند تنها در همین استعداد خلاصه شود. در واقع متخصصان بر این باورند که تمرین برای رسیدن به موفقیت در یک وظیفه یا مسئولیت مهتر از حساب کردن روی استعداد است. تمرین برای انجام یک کار ( مثلا صحبت در جمع ) باعث بالا رفتن اعتماد به نفس و همچنین کیفیت کارتان می شود.

 


کار با یک ابزار موسیقی را بیاموزید

همانطور که این کار به نوعی سرمایه گذاری در وقت و انرژی است، یادگیری یکی از آلات موسیقی می تواند به تقویت اعتماد به نفس نیز کمک کند. یک تحقیق نشان داد آموختن کار با پیانو بیش از دیگر آلات موسیقی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. یکی دیگر از مزایای یادگیری آلات موسیقی تیز هوش شدن است. باورتان می شود هوش و استعداد در یکجا!

تقویت اعتماد به نفس


راحت طلبی را کنار بگذارید

زمان ریسک پذیری فرا رسیده، اساسا این خودمان هستیم که روی وسعت منطقه راحتی مان تسلط داریم. وقتی به صورت مرتب ریسک می کنیم، منطقه راحتیمان توسعه پیدا می کند، حتی انجام کاری به ظاهر گوچک می تواند تاثیر بزرگی ایجاد کند. با این کار رشد می کنید و حس این را دارید که توقف ناپذیرید.


یک مثال کامل: در یک تحقیق که به تازگی انجام گرفت محققان از داوطلبان خواستند در محل رفت و آمد خود با یک غریبه صحبت کنند و ببینند که این امر می تواند مثبت باشد یا خیر.
نتیجه چه بود؟ این کار به صورت بسیار ساده به آنها کمک کرد در روابط خود مثبت تر عمل کنند.

 


از تعریف ها استفاده کنید

با اینکه تحقیقات نشان داده بیش از حد مورد تعریف قرار گرفتن باعث می شود حس بدی پیدا کنیم، اما همچنان می شود تا حدودی به این تعریف ها امیدوار بود. محققان بر این باورند که شنیدن سخنان مثبت باعث تقویت اعتماد به نفس و اراده می شود. پس این کار را انجام دهید: کارت هایی که برای تولد هدیه گرفتید را نگه دارید حتی می توانید ایمیل ها یا نامه هایی که عملکردتان در آن ستوده شده را نیز نگه دارید و با دوباره خواندنشان انرژی بگیرید.

 


لبخند بزنید

اگر تنها یک راه برای بالا بردن ناگهانی اعتماد به نفس وجود داشته باشد آن لبخند زدن است. همین لبخند زیبا می تواند با اعتماد به نفس و مسلط نشانتان دهد. اما این تاثیر تنها خارجی نیست، از نظر علمی ثابت شده که لبخند می تواند به کاهش استرس نیز کمک کند. کم شدن استرس کمک می کند آرام تر و شادتر باشیم. پس سعی کنید در روابط روزانه خود از لبخند استفاده کنید.

 
منبع دکتر کرمانی

 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
مشاوره ازدواج و زناشویی - تلفنی - آنلاین - حضوری
این مطلب در تاریخ 2018-08-04 07:51:26منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
6059





نظر شما در مورد مطلب راه های بالا بردن اعتماد به نفس چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




روابط جنسی در یکی دو سال اول دوستی
روابط جنسی در یکی دو سال اول دوستی

اصول روابط دختر و پسر
اصول روابط دختر و پسر

رژیم غذایی مناسب در دوران کرونا
رژیم غذایی مناسب در دوران کرونا

غذاهای مفید برای باروری مردان
غذاهای مفید برای باروری مردان

حواس پرتی و کاهش تمرکز نشانه چیست
حواس پرتی و کاهش تمرکز نشانه چیست

عاشق شدن در دانشگاه
عاشق شدن در دانشگاه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4079

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281842

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام