شناسایی بیش از 10 هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیتی

شناسایی بیش از 10 هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیتی

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار فرد مبتلا به اختلال هویت جنسیتی در کشور وجود دارد، از فعالیت ۱۲ مرکز مشاوره تخصصی در تهران و دو مرکز مشاوره‌ای در مشهد خبر داد.

فرید براتی سده با بیان اینکه خدمات سازمان بهزیستی برای افراد دارای اختلال هویت جنسیتی محدود به پرداخت وام نیست، گفت: یکی از مشکلات این افراد، مسائل روان شناختی است که از طریق هماهنگی‌های انجام شده با کمیته ایدز و دفتر مشاوره سازمان بهزیستی کشور به این افراد مشاوره‌های تخصصی ارائه می‌شود.

به گفته وی خدمات مشاوره‌ای محدود و منوط به نیاز فرد به عمل جراحی نیست. همچنین به مشاوران مراکز تحت پوشش بهزیستی که در این زمینه به شکل ویژه خدمات ارائه می‌کنند، دو دوره آموزش تخصصی داده شده است.

بیشتر بدانید : انواع گرایشات جنسی

معاون پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه از فعالیت ۱۲ مرکز مشاوره روانشناختی در تهران و ۲ مرکز در مشهد برای ارائه خدمات به افراد دارای اختلال هویت جنسیتی خبر داد و گفت: این مراکز خصوصی هستند و در عین حال مراکز دولتی مداخله در بحران نیز برای ارائه خدمات به این افراد فعال هستند.

برای مددجویانی که از نظر مالی دچار مشکل هستند نیز برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته تا این افراد یارانه خدمات روان شناسی از دفتر مشاوره و کمیته ایدز سازمان بهزیستی دریافت کنند به همین دلیل این افراد لازم نیست از نظر هزینه این خدمات نگران باشند.

براتی سده در ادامه از ارائه آموزش‌های پیشگیری از ابتلاء به ایدز به افراد مراجعه کننده خبر داد و گفت: در کنار برگزاری دوره‌های آموزشی، از این افراد آزمایش رایگان HIV نیز گرفته می‌شود.

در صورتی که نتیجه آزمایش این افراد نشان دهنده ابتلاء به ایدز باشد نیز آنها را به مراکز مشاوره رفتاری وزارت بهداشت ارجاع می‌دهیم.

به گفته وی در حال حاضر برای افراد دارای اختلال هویت جنسیتی در تهران، ملارد، شهریار و… جلسات آموزشی و اطلاع رسانی با حضور متخصصان برجسته برگزار شده است. همچنین بنا شده است تا در بازدیدها و برنامه‌های بین المللی که با حضور مسئولان بهزیستی، وزارت بهداشت و… در خارج از کشور برگزار می‌شود، تعدادی از افراد دارای این اختلال نیز حضور داشته باشند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مجموعه این خدمات موجب ارتباط گرفتن، جلب اعتماد و انجام کارهای جدی‌تر برای این افراد در آینده خواهد شد، تصریح کرد: به این ترتیب خدمات سازمان بهزیستی محدود به کمک هزینه حدود ۶ میلیون تومانی به این افراد نیست، بلکه سازمان بهزیستی هم قبل و هم بعد از عمل جراحی برای ارائه خدمات روان شناختی در کنار این افراد است.

بیشتر بدانید : اختلال هویت جنسی از نظر قانون

دو مؤسسه غیر دولتی نیز در این زمینه از سوی سازمان بهزیستی فعال شده اند و در فضای مجازی نیز کانال آموزشی برای آنها راه اندازی شده است.

براتی سده با انتقاد از اینکه افراد دارای اختلال هویت جنسیتی و سلامت روان در اولویت وزارت بهداشت قرار ندارد، ادامه داد: سازمان بهزیستی در تلاش است تا توجه ویژه ای به این حوزه داشته باشد و فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

به گفته وی در حال حاضر بین ۱۰ تا ۱۲ هزار فرد دارای اختلال هویت جنسیتی در کشور وجود دارد. این افراد عمدتاً دچار مشکل سازگاری به محیط زندگی خود به لحاظ اجتماعی هستند و شیوع بیماری‌های عفونی در آنها بیشتر است.

منابع علمی خارجی معتقدند که شیوع ابتلاء به ویروس HIV در این افراد بیشتر از افراد عادی است و این مسئله ممکن است در ایران نیز صدق کند.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تعداد مراجعان به سازمان بهزیستی برای دریافت این خدمات در حال حاضر حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ نفر است، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا از طریق فعال کردن انجمن‌ها و آموزش به خود این افراد به آنها خدمات بدهیم.

پیش از این افراد دارای اختلال هویت جنسیتی از پزشکی قانونی کمک می‌گرفتند اما جای خالی خدمات روان شناختی در این فرایند به چشم می‌خورد که این مساله در برنامه‌های سازمان بهزیستی گنجانده شده است.

بیشتر بدانید : اختلال هویت جنسی-ترانس سکشوال

این مطلب در تاریخ 2019-05-26 06:16:57منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
3633





نظر شما در مورد مطلب شناسایی بیش از 10 هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیت چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پسرها  چه دخترانی را ترک می کنند
پسرها چه دخترانی را ترک می کنند

آیا توقعات این دختر منطقی است؟
آیا توقعات این دختر منطقی است؟

داروئی که مردان را دچار ناتوانی جنسی میکند
داروئی که مردان را دچار ناتوانی جنسی میکند

علت خاریدن کلیتوریس و واژن
علت خاریدن کلیتوریس و واژن

به دیدن تصاویر مستجهن اعتیاد دارم چکار کنم
به دیدن تصاویر مستجهن اعتیاد دارم چکار کنم

مهمترین مطالبی که نوجوانان باید درمورد رابطه جنسی بدانند
مهمترین مطالبی که نوجوانان باید درمورد رابطه جنسی بدانند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12292

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290055

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام