دوستم توسط فالگیر طلسم شده !

دوستم توسط فالگیر طلسم شده

با یکی از دوستانم چند سالی است آشنا هستم. در این چند سال شنیده‌ام (تقریبا ماهی یک بار) با خواهرانش به فالگیر مراجعه می‌کنند. حتی من هم چند باری همراهشان بودم و صحبت‌های این فالگیرها و حدس‌هایی که می‌زدند، برایم جالب بود. چند وقت پیش هم دوستم حالت‌های عجیب و غریبی پیدا کرد به طوری که مدام جیغ و فریاد می‌زد. خانواده‌اش معتقد بودند طلسم شده است و باید یک فالگیر درست و حسابی درمانش کند. چگونه می‌توانم به او کمک کنم؟


گاهی اوقات افراد به دلیل ساده‌اندیشی، باورها و رفتارهای ناصحیح اطرافیان و خانواده خیلی زود اسیر خرافه می‌شوند تا خودشان را خوشبخت کنند چراکه بسیار راحت‌تر از تفکر و تلاش برای رسیدن به خواسته هاست. فراگیر شدن مسائلی مانند طلسم، سحر یا جادو و ... که این روزها نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است، در همین بین قرار دارد. البته قبل از هر توصیه‌ای از شما می‌خواهم دیگر دوست‌تان را برای رفتن به چنین جاهایی همراهی نکنید چراکه ممکن است برای شما هم دامی پهن کنند.


نشانه‌های بیماری عصبی


شما در متن پیامک‌تان به حالت‌هایی که برای دوست‌تان ایجاد می‌شود، اشاره‌ای نکرده‌اید از جمله داشتن تپش قلب، بی‌خوابی، گرفتگی عضلات و سردرد شدید که اگر این موارد به همراه جیغ و فریاد باشد، همگی علایم و نشانه بیماری عصبی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود دوست‌تان به پزشک متخصص اعصاب و روان مراجعه کند. باتوجه به اظهارات شما، متاسفانه خرافات و باورهای غلط خانواده‌اش به قدری شدت گرفته که به جای درمان فرزندشان وی را به سمت خانه‌های فالگیران و رمالان سوق می دهند و این اولین باری نیست که انسان‌ها از خرافه‌پرستی آسیب‌های جدی دیده‌اند.


دوست شما وحشت‌زده است


دوست شما از بیان مسئله خاصی وحشت دارد و قطعا آسیب جدی به او وارد شده که قدرت بیان آن را ندارد و از طرفی فشار خانواده و درک کم آنان وضعیت جسمی او را سخت‌تر کرده است اما باید بدانیم ما همان‌طور که تربیت شده‎ایم، رفتار می کنیم بنابراین وقتی در چنین خانواده‌ای افکار غلط و خرافی وجود داشته باشد احتمال دارد فرزند آن خانواده هم این اعتقاد خرافی را قبول کند. با این حال، به طور کلی برای شناختن ماجراهایی از این قبیل باید علم و دانش خودمان را افزایش دهیم و با فضای واقعی ارتباط برقرار کنیم چراکه برخی از قربانیان رمالی به دلیل فقدان آگاهی در دام این شیادان می‌افتند. مسلما مشاوران و روان‌شناسان و چه بسا روان‌پزشکان با آگاهی دادن به افراد، بهترین روش‌های تصمیم‌گیری و حل مشکل را آموزش می‌دهند. البته شاید باور این مسئله سخت باشد که در برخی مواقع، مشکل از خود افراد است چراکه رمال مسائل را به قضا و قدر نسبت می‌دهد که برای بعضی افراد خوشایندتر است. با این حال افراد نیاز به دانش، آگاهی، پیشرفت و آرامش دارند و اگر بستر مناسب فراهم شود احتمال این که به سمت رمال‌ها کشیده شوند، کمتر خواهد بود. توصیه نهایی من با توجه به شدت و شرایط خاص دوست تان، مراجعه به پزشک متخصص اعصاب و روان است.

بیشتر بدانید: طلاع بینی و فال ازدواج

بیشتر بدانید: دعا برای یافتن همسر و ازدواج

نویسنده : بنفشه دولت آبادی | روان درمانگر و مشاور خانواده

 

این مطلب در تاریخ 2019-07-21 10:36:29منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
4517





نظر شما در مورد مطلب دوستم توسط فالگیر طلسم شده چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج در سن بالا و نگرانیهای جنسی
ازدواج در سن بالا و نگرانیهای جنسی

چرا دختران روستایی زود ازدواج می کنند و طلاق هم کم است
چرا دختران روستایی زود ازدواج می کنند و طلاق هم کم است

آیا سابقه نزدیکی با پرده ارتجاعی قابل تشخیص است
آیا سابقه نزدیکی با پرده ارتجاعی قابل تشخیص است

علم آرایش
علم آرایش

چطور بفهمیم آدم نرمالی هستیم
چطور بفهمیم آدم نرمالی هستیم

صحبتهای زن جوان از خیانت همسر
صحبتهای زن جوان از خیانت همسر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

16938

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266480591

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام