چرا هر کاری می کنید باز آرامش ندارید

چرا هر کاری می کنید باز آرامش ندارید




چرا آرامش ندارم ؟ چرا هر کاری میکنیم در زندگی به ارامش نمی رسیم ؟ بایدبدانید نداشتن آرامش در زندگی را باید اول در خودتان جستجو کنید ، چیزی که در زندگی مانع شادی و خوشحالی شما می‌شود، عادت‌های سمی است که در زندگی دارید. شناخت این عادت‌ها به شما کمک می‌کند که خودتان را اصلاح کنید و دست از تخریب آرامش و شادی در زندگی خودتان بردارید. در ادامه به ۸ عادت سمی که مانع اصلی رسیدن به آرامش و شادی در زندگی هستند، اشاره و با هم مرور خواهیم کرد.



پنهان کردن احساسات


از کودکی به ما این‌گونه گفته شده که احساسات ناخوشایندمان را نادیده بگیریم. مثلا بیشتر ما در کودکی جملاتی نظیر «گریه نکن» یا «ناراحت نباش» را شنیده‌ایم و به مرور یاد گرفته‌ایم که چگونه احساسات منفی را نادیده بگیریم یا آن‌ها را پنهان کنیم. اما این کار اثرات بدی در زندگی ما دارد. روان شناسان می‌گویند وقتی شخص احساسات منفی خود را نادیده می‌گیرد، به مرور همین کار را با احساسات مثبت خود نیز می‌کند و در نتیجه ارتباطاتش با دیگران کاهش می‌یابد. سپس و به طور کلی زندگی و حتی سلامتی فرد تحت الشعاع این موضوع قرار می‌گیرد.


ندادن اجازه شکست خوردن به خود

ندادن اجازه شکست خوردن به خود


لطفا فراموش نکنید که بعضی از اختراعات مهم به صورت تصادفی یا شکست یک دانشمند کشف شدند. به عنوان مثال، مایکروویو و پنی‌سیلین جزو این دسته از اختراعات هستند. سعی برای ایده آل بودن بدترین اتفاق زندگی فرد است که موجب می‌شود حتی کوچک‌ترین اشتباهات باعث اضطراب و استرس و بیماری در فرد شود. اجازه اشتباه به خودتان بدهید اما هربار از آن درس بگیرید تا هیچ‌وقت، تکرار نکنید.


نپذیرفتن نقش‌تان در زندگی


این‌که برای هر موضوعی، دیگران یا موقعیت موجود را مقصر بدانید، یک راه آسان برای فراری دادن آرامش، خوشحالی و شادی از زندگی‌تان است. مقصر دانستن اطرافیان بسیار راحت است مثلا چرا امروز سر کار تاخیر داشتید؟ چون ترافیک بود! یا چرا مسافرت نمی‌روید؟ چون وقت ندارم. در چنین شرایطی اگر خودتان را مسئول اتفاقات اطراف بدانید، هزار و یک راه‌حل می‌توانید پیدا کنید و دیگر قربانی شرایط نیستید.


کینه‌ای بودن


وقتی از کسی یا گروهی کینه به دل می‌گیرید، بدن‌تان را مستعد بیماری‌های جسمی و روحی می‌کنید. بیماری‌هایی چون افسردگی یا مشکلات قلبی و عروقی ممکن است ریشه در این موضوع داشته باشد و در چنین شرایطی قطعا شما نمی‌توانید آرامش داشته و شاد یا خوشحال باشید. با نگه‌داشتن اتفاق‌های منفی و تکرار آن شما فقط به خودتان آسیب می‌زنید. در این مواقع، شما زمان با ارزش‌تان را صرف فکر کردن به مواردی می‌کنید که از کنترل شما خارج است.


نداشتن تصور خوب از خود

نداشتن تصور خوب از خود


شما هیچ‌وقت به درستی نمی‌توانید تشخیص دهید که دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند. روزانه فکرهای زیادی به ذهن ما خطور می‌کند که تصور می‌کنیم دیگران آن‌گونه ما را می‌بینند. مثلا او فکر می‌کند من یک نادان هستم! یا او فکر می‌کند من خیلی خسته کننده هستم! بهتر است دست از تحقیر کردن خودتان بردارید و به این فکر کنید که دیگران بهترین حالت ممکن درباره شما را می‌بینند. به این شکل شما اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهید و با دیگران راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کنید.


غبطه خوردن به زندگی اطرافیان


این روزها با همه گیر شدن رسانه‌های اجتماعی خیلی سخت است که فرد در دام مقایسه خود با دیگران نیفتد. مثلا لباس‌های من به زیبایی لباس‌های فلانی در اینستاگرام نیست. یا من به اندازه فلان دوستم مسافرت نمی‌روم یا روابط فلان همکار با همسرش بهتر از روابط من با همسرم است. فکر کردن به این مقایسه‌ها باعث می‌شود که فرد دیگر از زندگی شخصی خودش راضی و خوشحال نباشد. اول از همه باید بگوییم در این گونه رسانه‌ها، افراد فقط قسمت‌های خوب زندگی را به اشتراک می‌گذارند. دوم این‌که با فکر کردن به این مقایسه‌ها، شما زمانی را که می‌توانید صرف پیشرفت خود در زندگی بکنید عملا از دست می‌دهید.


در انتظار تایید شدن توسط دیگران


به این فکر کنید که چند بار در طول شبانه‌روز دنبال تایید رفتار و گفتار خود توسط دیگران هستید و چقدر این تاییدها باعث شادی و خوشحالی شما می‌شود؟ اگر بعد از بررسی چند روز متوجه شدید که در اغلب موارد شما منتظر تایید دیگران هستید یعنی راه را تا این‌جای زندگی‌تان اشتباه آمده‌اید. بر طبق نظر روان شناسان، همیشه در انتظار تایید دیگران بودن باعث اضطراب و استرس در فرد می‌شود و این دشمن آرامش در زندگی‌تان خواهد بود.


فکر مدام به گذشته و نگرانی از آینده


اجازه ندهید فکر کردن به گذشته و آینده، زندگی حال شما را تحت تاثیر قرار دهد. فکر کردن به گذشته و آینده باعث دستیابی شما به آرامش در زندگی نمی‌شود و بهتر است آن را انجام ندهید.
گیر کردن در گذشته به معنای این است که شما مشکلات حل نشده زیادی در آن دارید و زیاد فکر کردن به آینده یعنی شما استرس و اضطراب دارید. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که در زندگی به زمان حال توجه بیشتری دارند، افراد شادتری هستند و ارتباطات بهتری با دیگران دارند.

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

نویسنده : فرنگیس یاقوتی| مترجم

این مطلب در تاریخ سه شنبه 26 اسفند 1398منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
16422





نظر شما در مورد مطلب چرا هر کاری می کنید باز آرامش ندارید چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نیاز جنسی و نداشتن خواستگار
نیاز جنسی و نداشتن خواستگار

3 حقیقت درباره ازدواج
3 حقیقت درباره ازدواج

علل و راه حل روابط زناشوئی دردناک
علل و راه حل روابط زناشوئی دردناک

استفاده از طب سنتی در کنترل عوارض یائسگی
استفاده از طب سنتی در کنترل عوارض یائسگی

تاثیر کلمات مورد استفاده بر عملکرد مغز
تاثیر کلمات مورد استفاده بر عملکرد مغز

شوهرم 13 سال است به من خیانت می کند
شوهرم 13 سال است به من خیانت می کند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4135

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281898

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام