شخصیت‌شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد

شخصیت‌شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد


نحوه خرید کردن‌، غذا خوردن، قدم برداشتن و ... افراد نکات جالبی را درباره ویژگی‌های شخصیتی‌شان آشکار می‌کند
 


شما در طول روز کارهای زیادی مثل راه رفتن، غذا خوردن یا خرید کردن انجام می‌دهید که توجهی به نحوه انجام دادن آن‌ها ندارید اما این رفتارهای به ظاهر بی‌اهمیت می‌تواند درباره احساسات، ویژگی‌های شخصیتی و به طور کلی نحوه برخورد شما با زندگی چیزهای زیادی را آشکار کند. در این مطلب ما به تحقیقات روان شناختی و نظرات تخصصی در زمینه آن چه که عادت‌ها و رفتارهای مختلف روزمره می‌تواند درباره شخصیت شما بگوید نگاهی انداخته‌ایم. توجه داشته باشید که هیچ‌یک از این اطلاعات قطعی نیست و این یافته‌های کلی ممکن است درباره شما(به طور خاص) مصداق نداشته باشد. با این حال، آگاهی از این یافته‌ها می‌تواند نقطه شروعی برای یادگیری بیشتر درباره شخصیت خودتان و دیگران باشد.


خرید کردن


اگر همراه کسی برای خرید به عنوان مثال به داروخانه بروید، می‌توانید جنبه‌هایی از شخصیت او را بهتر بشناسید. اگر فرد همراه شما مواد تشکیل دهنده هر خمیردندان را به دقت بررسی می‌کند تا خمیردندان متناسب با نیاز خود را پیدا کند، دانشمندان او را به اصطلاح «خوره توضیح» (explanation fiend) می‌نامند اما اگر این فرد به سرعت یک خمیردندان انتخاب می‌کند با این تصور که کاملا از ویژگی‌های آن آگاه است در گروه «دشمن توضیح» (explanation foe) قرار می‌گیرد. مجموعه‌ای از آزمایش های منتشر شده در سال 2016 نشان داد افراد خوره توضیح در آزمون بازتاب شناختی که کوتاه‌ترین آزمون ارزیابی بهره‌هوشی در جهان است، امتیاز بالایی می‌گیرند. این افراد، به شدت به دنبال تجزیه و تحلیل اطلاعات هستند و رابطه خوبی با جزئیات زیاد دارند. در مقابل، دشمنان توضیح از نظر معیارهای بازتاب شناختی سطح پایینی دارند به این معنی که خواهان جزئیات زیاد نیستند و اطلاعات عمومی‌تر را ترجیح می‌دهند.

 


غذا خوردن


کارشناسان می‌گویند عادت‌های غذا خوردن ما می‌تواند چیزهای زیادی درباره شخصیت‌مان بگوید. برای مثال کسانی که آهسته غذا می‌خورند معمولاً دوست دارند تحت کنترل باشند. این افراد می‌دانند چگونه از زندگی خود لذت ببرند. در مقابل، افرادی که تند غذا می‌خورند معمولاً بلندپرواز، هدف‌گرا، خواهان تجربه‌های جدید و اغلب کم‌طاقت هستند. این افراد ماجراجو دوست دارند از منطقه امن خود خارج شوند، اما خارج شدن از منطقه امن زندگی، آهسته‌خوارها را عصبی می‌کند. درنهایت، کسانی که غذاهای مختلف را در بشقاب خود جدا می‌کنند، معمولا به جزئیات علاقه دارند و دارای نظم و انضباط هستند.

 

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آزمون خودشناسی حواس


گام برداشتن


به گفته پتی وود، کارشناس زبان بدن، نحوه راه رفتن شما هم می‌تواند بیانگر جنبه‌هایی از شخصیت‌تان باشد. اگر هنگام راه رفتن معمولا بدن‌تان متمایل به جلو و سرعت‌تان زیاد است، به احتمال زیاد فردی نواندیش و بسیار منطقی هستید اما ممکن است در برخورد با مردم کمی سرد و رقابتی عمل کنید. اگر سینه را به جلو و شانه‌ها را عقب می‌دهید و سرتان را بالا نگه می‌دارید و راه می‌روید فردی شوخ و کاریزماتیک هستید، روابط اجتماعی خوبی دارید و خواهان جلب توجه دیگران هستید. اگر وزن‌تان بیشتر از آن که به جلو یا عقب باشد، روی پاهایتان است، شما بیشتر از این‌که به کارها علاقه‌مند باشید به افراد علاقه‌مند هستید و بیشتر از این که روی کارتان متمرکز باشید روی زندگی شخصی‌تان تمرکز دارید. در نهایت این که، اگر تند راه می‌روید و چشم به زمین می‌دوزید، به احتمال زیاد فردی درون‌گرا و مودب هستید.


جدا کردن دستمال کاغذی از رول


دکتر گیلدا کارل، کارشناس روابط فردی مدعی است که می‌توان از روی اولویت افراد برای رو به بالا یا رو به پایین کشیدن رول دستمال کاغذی، به جنبه‌هایی از شخصیت آن‌ها پی برد. دکتر کارل، دو هزار زن و مرد را از نظر تمایل‌شان به کشیدن رو به بالا یا رو به پایین رول مورد بررسی قرار داد. او همچنین از این افراد خواست پرسش نامه‌هایی که میزان قاطعیت آن‌ها در روابط‌شان را مورد سنجش قرار می‌داد، پر کنند. نتایج دکتر کارل در این تحقیق نشان داد افرادی که کشیدن رو به بالای رول را ترجیح می‌دهند در روابط‌شان هم دست برتر را دارند اما کسانی که رول را معمولا رو به پایین می‌کشند، تمایل بیشتری به تسلیم شدن دارند.


اعتیاد به تلفن‌همراه


در یک مطالعه در سال 2015 دانشمندان ارتباط زیادی بین «اعتیاد» به تلفن همراه و ثبات عاطفی فرد مشاهده کردند. از شرکت کنندگان در مطالعه خواسته شد عباراتی مانند «من بیشتر از آن چه که باید، برای تلفن همراهم وقت می‌گذارم» و «وقتی تلفن همراهم در معرض دید نباشد، عصبی می‌شوم» را در مقیاس 10-1 ارزیابی کنند. نتایج مطالعه نشان داد افرادی که دچار اعتیاد به تلفن همراه هستند معمولا اضطراب دارند و از نظر احساسی بی‌ثبات هستند.


تیک‌های عصبی


اگر هنگامی که عصبی می‌شوید ناخن‌های‌تان را می‌جوید یا پوست‌تان را اذیت می‌کنید، ممکن است دچار اختلالی به نام «رفتارهای تکراری متمرکز بر بدن» باشید. تجزیه و تحلیل شخصیت چنین افرادی در مطالعه‌ای که در مجله «رفتار درمانی و روان پزشکی تجربی» منتشر شد، نشان داد افراد در موقعیت‌های ناامیدکننده، آرامش‌بخش یا خسته‌کننده، تیک‌های عصبی از خود نشان می‌دهند. براساس این مطالعه، افرادی که در چنین شرایطی ناخودآگاه موهای خود را می‌کشند یا ناخن‌های خود را می‌جوند، کمال‌گرا هستند و عملکرد آن‌ها نتیجه تلاش‌شان برای تسکین بی‌حوصلگی، خشم و نارضایتی است. از آن جا که انجام هرکاری بهتر از انجام ندادن هیچ کاری است، رفتارهای تکراری می‌تواند آرامش‌دهنده باشد.


سلفی گرفتن


در یک مطالعه دانشجویان یک دانشگاه چینی، سلفی‌های یک سایت میکروبلاگینگ را بررسی کردند. نتایج این بررسی نشان داد عواطف مثبت در یک عکس سلفی از تمایل فرد برای کسب تجربیات جدید حکایت دارد. محققان همچنین دریافتند که افراد مهربان‌تر به احتمال زیاد از پایین عکس می‌گیرند و افراد با وجدان‌تر یک فضای خصوصی را در پس‌زمینه نشان نمی‌دهند. همچنین افراد عصبی برای گرفتن عکس سلفی به احتمال زیاد شکل اردکی به خود می‌گیرند.

مترجم : یاسمین مشرف منبع: business-insider

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط شخصیت شناسی از روی چهره افراد

این مطلب در تاریخ چهارشنبه 13 آبان 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مطالب و مقالات روانشناسی
تعداد بازدید
3573





نظر شما در مورد مطلب شخصیت‌ شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اختلاف قد در ازدواج چقدر مهم است؟
اختلاف قد در ازدواج چقدر مهم است؟

انگیزه های غلط برای ازدواج
انگیزه های غلط برای ازدواج

اختلالات جنسی زنان
اختلالات جنسی زنان

سردردهای جنسی
سردردهای جنسی

زوجهای خوشبخت هم خیانت می کنند
زوجهای خوشبخت هم خیانت می کنند

علت‌های رایج جدایی در سال های آغازین زندگی
علت‌های رایج جدایی در سال های آغازین زندگی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

7328

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266470981

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام