آماری از وضعیت جنسی زوجهای ایرانی

آماری از وضعیت جنسی زوجهای ایرانی

آماری از وضعیت جنسی زوجهای ایرانی

رییس انجمن سلامت خانواده ایران، با تاکید بر اینکه 30 درصد زوجین ایرانی به یکی از انواع اختلالات جنسی مبتلا هستند، گفت: متاسفانه بیان بسیاری از اطلاعات و آموزش های جنسی در جامعه ما تابو و خط قرمز محسوب می شود، بطوریکه بیشتر مردم حتی افراد تحصیلکرده نیز در این زمینه اطلاعات کافی ندارند. در حالی که اهمیت داشتن این اطلاعات به اندازه ای است که عدم وجود یک رابطه سالم زناشویی می تواند استحکام یک خانواده را به هم بریزد و سرانجام زندگی زوجین را به طلاق بکشاند.

دکتر محمد رضا صفری نژاد در گفت و گو با شفقنا زندگی، به نقش و اهمیت سلامت جنسی در خانواده اشاره کرد و افزود: سازمان بهداشت جهانی همانند تمامی مواردی که برای انسان ها حق و حقوقی قائل شده است در مورد سلامت جنسی نیز جمله ای دارد که معتقد است "تمامی افراد در جامعه این حق را دارند که از سلامت جنسی کامل برخوردار باشند و دولت ها نیز وظیفه دارند سلامت و بهداشت جنسی را برای شهروندان خود فراهم کنند" و اهمیت تامین سلامت جنسی در خانواده به اندازه ای است که در بسیاری از مواقع می تواند تمامی جوانب زندگی زوجین را تامین کند و باعث شود تحمل مشکلات دیگر زندگی برای آنها راحت تر باشد و همچنین برعکس آن.



80 درصد پرونده های طلاق در جامعه ما از اختلالات جنسی زوجین ریشه می گیرد



وی در ادامه با تاکید بر اینکه ریشه بیش از 80 درصد پرونده های طلاق در دادگاه ها از اختلالات جنسی زوجین نشات می گیرد، تصریح کرد: متاسفانه میزان اطلاعات جنسی مردم جامعه ما بسیار پایین است، بطوریکه حتی تحصیل کرده ها و پزشکان ما نیز در خصوص ساختار جنسی، رابطه سالم جنسی و همچنین اختلالات جنسی آگاهی کافی را ندارند، همانطور که می بینیم ریشه بیش از 80 درصد پرونده های طلاق در دادگاهها، از عدم داشتن یک رابطه سالم یا نداشتن تفاهم جنسی نشات می گیرد.



اختلالات جنسی ریشه بسیاری از مشکلات روانی در خانواده ها



دکتر صفری نژاد یادآور شد: در صورتی که زوجین از داشتن یک رابطه جنسی سالم بی بهره باشند و نتوانند نیازهای جنسی را به هر دلیل اعم از اختلال، رفع کنند از نظر روانشناسی، دچار به هم ریختگی ذهنی و روانی می شود و رفتارهای ناسازگارانه، پرخاشگرانه، خشونت آمیز و به همراه انواع بداخلاقی ها را از خود بروز می دهند، بنابراین با توجه به شیوع این نوع رفتارها در خانواده های امروزی جامعه، می توان ابتدا علت را در عدم داشتن یک رابطه جنسی سالم جستجو کرد.



ضرورت ارائه آموزش های جنسی در جامعه



به گفته این فوق تخصص اورولوژی، نیازهای جنسی در انسان یکی از قوی ترین نیاز ها است که باید در چارچوب مشخص که در قالب ازدواج و تشکیل خانواده است پاسخ داده شود. عدم تامین این نیاز در فرایند یک زندگی سالم می تواند چرخ زندگی افراد را به راحتی دچار اختلال کند، بنابراین لازم است اطلاعات و آگاهی های عمومی در خصوص مسائل سلامت جنسی و انواع اختلالات جنسی به افراد جامعه از همان دوران مدارس آموزش داده شود تا افراد در بزرگسالی به این نوع نیازها شناخت صحیحی پیدا کرده و در صورت مشاهده مشکل به موقع برای درمان آن گام بردارد.



شیوع اختلال جنسی زود انزالی در بین 30 درصد از مردان جامعه



وی همچنین با تاکید بر اینکه بیش از 30 درصد مردان جامعه ما از اختلالات زود انزالی جنسی رنج می برند اظهار کرد: اختلالات جنسی شایع در مردان را می توان به سه دستة بزرگ تقسیم کرد اختلال در میل جنسی، اختلال در نعوظ و اختلال در انزال. خود اختلال در انزال سه نوع شایع انزال زودرس، انزال دیررس و عدم انزال دارد که انزال زودرس شایعترین اختلال جنسی در مردان است. تقریبا از هر 3 نفر مرد، یکی از آنها دچار انزال زودرس هستند.



بسیاری از مردان برای درمان اختلال زود انزالی خود به سراغ مواد مخدر می روند


دکتر صفری نژاد افزود: انزال زودرس مردان می تواند ضمن ایجاد مشکل شدید در روابط زناشوئی، تبعات اجتماعی و خانوادگی مخربی نیز به همراه داشته باشد. متأسفانه کم نیستند بیمارانی که به پیشنهاد دوستان و اطرافیان برای درمان این مشکل، از مواد مخدر استفاده می کنند و رفته رفته دچار اعتیاد تمام عیار می شوند و یا گاهی مشکل انزال زودرس سبب اختلال در روابط زن و شوهر و منجر به طلاق می گردد. اما بطور کلی این نوع اختلال تا زمانی که در زندگی زناشویی ایجاد مشکل نکرده نیاز به درمان ندارد.



سردمزاجی جنسی؛ شایع ترین اختلال جنسی زنان



این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با بیان اینکه زنان از نظر جنسی بسیار پیچیده تر از مردان هستند به سه اختلال شایع جنسی زنان اشاره کرد و گفت: اختلال در کاهش میل جنسی، اختلال در رسیدن به ارگاسم و همچنین سرد مزاجی سه اختلال شایع در زنان جامعه ما است. بطوریکه حدود 30 درصد زنان ما دچار اختلال در سرد مزاجی جنسی هستند. علت سردمزاجی جنسی زنان در جامعه ما نیز بیشتر علت فرهنگی و ریشه در باورهای آنها دارد. در واقع زنان برخلاف مردان، برای برقراری یک رابطه جنسی سالم قبل از هر چیزی نیازمند شکل گیری رابطه عاطفی و روحی لطیف هستند. عدم شکل گیری این رابطه از سوی مردان و بی توجهی آنها به این مساله، زنان را دچار سرد مزاجی جنسی می کند.



تخیلات و تصورات دور از واقعیت جنسی، مهم ترین عامل تاثیرگذار در ازدواج های جامعه ما


دکتر صفری نژاد در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه در جامعه ما بسیاری از ازدواج های دختر و پسرها به دلیل کشش های قوی جنسی اتفاق می افتد و این کشش ها در سال های اولیه زندگی مشترک فروکش کرده و ازدواج آنها تهی و سرانجام به جدایی ختم می شود، در واقع بیشتر جوانان قبل از ازدواج یک سری خیال پردازی های جنسی در ذهن خود دارند که این نوع تصورات واقعیت خارجی ندارد. در نتیجه ازواجی که بر اساس این نوع خیال پردازی های ذهنی صورت گرفته باشد بعد از ازدواج زندگی مشترک آنها را دچار مشکل می کند.



خیالپردازی های جنسی جوانان از بی اطلاعی آنها در خصوص مسائل جنسی ریشه می گیرد


رییس انجمن سلامت خانواده ایران، خیالپردازی های جنسی در ذهن جوانان را ناشی از بی اطلاعی و بی سوادی آنها نسبت به مسئله مهم جنسی دانست و گفت: متاسفانه یکی از دلایلی که جوانان ما تصورات خیالی جنسی در ذهن خود دارند این است که در مورد مسائل جنسی هیچ آموزشی رسمی و علمی درستی به آنها ارائه نمی شود، این ناآگاهی باعث می شود جوانان اطلاعات و سوولات جنسی خود را از رسانه های برون مرزی و غیر موجه نظیر شبکه های ماهواره ای کسب کنند در نتیجه از طریق این منابع نیز اطلاعات نادرست جنسی به این افراد داده می شود. بطوریکه بسیاری از مسائل غیرطبیعی و نامتعارف جنسی در این رسانه ها طبیعی جلوه داده می شود که از نظر علمی و همچنین فرهنگی کاملا مردود شده است. با این شرایط مسلم است که جوانان ما دست به خیال پردازی های جنسی بزنند.



عدم صلاحیت علمی مراکز مشاوره ای قبل از ازدواج در جامعه در خصوص ارائه این نوع خدمات به جوانان



دکتر صفری نژاد در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه بسیاری از این مراکزی که هم اکنون اقدام به ارائه آموزش های مشاوره ای قبل از ازدواج می کنند هیچ گونه آموزش هایی در این زمینه ندارند. در واقع این مراکز مکان های تجاری و دنبال سودجویی از جوانان هستند، در واقع در کشور ما افرادی که بتوانند در زمینه مسائل جنسی خدمات مشاوره ای ارائه دهند بسیار اندک هستند، و از طرف دیگر هنوز بیان بسیاری از مسائل و اطلاعات جنسی در جامعه ما حتی در مراکز مشاوره ای قبل از ازدواج تابو و خط قرمز محسوب می شوند. این در حالی است که ما می توانیم با تربیت کارشناسان این حوزه، بدون اینکه به باورهای فرهنگی و عرفی جامعه ما لطمه وارد شود مسائل جنسی را بدون هیچ کم و کاستی به مردم انتقال دهیم.

منبع : سلامت نیوز

 

 

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

 

این مطلب در تاریخ 2014-06-23 14:42:25منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
21096





نظر شما در مورد مطلب آماری از وضعیت جنسی زوجهای ایرانی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عاشق شدن قبل یا بعد از ازدواج
عاشق شدن قبل یا بعد از ازدواج

کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟
کدام مسائل را قبل از ازدواج مطرح کنیم؟

بیماری تخمدان پلی کیستیک
بیماری تخمدان پلی کیستیک

علت میوم در رحم
علت میوم در رحم

علت بیخوابی شبانه
علت بیخوابی شبانه

مشکل جوانان در سن ازدواج همسریابی نیست
مشکل جوانان در سن ازدواج همسریابی نیست










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4123

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266281886

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام