افزایش بیماریهای جنسی در جوانان

افزایش بیماریهای جنسی در جوانان


افزایش بیماری های جنسی در جوانان،یکی از آسیب های فراگیر در میان جوانان افزایش بیماری های جنسی است که یکی از عوامل آن بالارفتن سن ازدواج و گرایش به روابط غیررسمی است. براساس آمارهای وزارت بهداشت در سال 92، 9/45 درصد مبتلایان به اچ آی وی مثبت در سن 25 تا 34 سال قرار دارند و همچنین 1/10 درصد نیز در سن 15 تا 24 سالگی هستند. اعتیاد تزریقی حدود 68 درصد، روابط ناسالم جنسی 13 درصد و انتقال از مادر به کودک و فرآورده های خونی ناسالم از عوامل ابتلا به اچ آی وی هستند.


آسیب های فراگیر در میان جوانان


بر اساس پژوهش ها ،آمار انواع آسیب های اجتماعی از مصرف مواد مخدر تا خشنونت و... در میان جوانان بیش از سایر سنین است . رانندگی خطرناک ،سو مصرف مواد مخدر ،استعمال سیگار،خطر پذیری جنسی ،اچ آی وی ،خشنونت،استفاده از الکل ،خطر پذیری جنسی از رفتارهای پر خطر جوانان هستند.
آمارها نشان می دهد حدود نیمی از مرگ های سالانه جوانان ناشی از تصادف های جاده ای است . در ایران سالانه 23 هزار 249 نفر بر اثر تصادف جاده ای فوت می کنند که 79 درصد آنان را مردان و 21 درصد آنان را زنان تشکیل می دهند و بیشتر این مرگ و میرها نیر برای جوانان 15 تا 29 سال رخ می دهد.


کاهش مشارکت های اجتماعی جوانان


بی انگیزگی اجتماعی جوانان یکی از مشکلات چند ساله اخیر کشور است . بی انگیزگی که با روی کار آمدن دولت نهم آغاز و تا پایان دولت دهم نیز ادامه داشت . بر اساس آمارها تعداد سازمان های مردم نهاد جوانان در انتهای دولت هشتم 4 هزار 297 سمن بود که این رقم در آغاز دولت یازدهم به 198 سمن رسیده است.
سمن ها مهم ترین راه مشارکت اجتماعی جوانان هستند . اما در چند سال گذشته عمده فعالیت های سمن های باقی مانده در حوزه جوانان محدود به سمن های مذهبی ،اعتقادی و عفاف و حجاب و ایثار و شهادت می شدو سمن هایی با موضوعاتی محیط زیست ،سلامت ،گردشگری،علم و فناوری فعالیت های خودر ا متوقف کرده بودند.


بیکاری جوانان در مرز هشدار


یکی از مهمترین مسائلی که در حوزه جوانان وجود دارد، بیکاری است. این گروه سنی مهمترین و جدی ترین گروهی هستند که از این معضل رنج می‌برند.
یکی از مهم ترین مسائلی که درباره بازار کار ایران به عنوان یک مشکل جدی وجود دارد، جمعیت بالای متقاضیان کار جوان زیر 30 سال است. در واقع، این گروه سنی مهم ترین و جدی ترین گروهی است که به دنبال کار هستند و حل مسئل بیکاری در این بخش، به معنای عبور کشور از بحران بیکاری خواهد بود.
اینکه صدها هزار جوان جویای کار در کشور هفته ها، ماه ها و بلکه سال ها را منتظر یک فرصت برای ورود به بازار کار باشند در مقابل کشش پایین جذب کارجویان از سوی بازار کار کشور، باعث نوعی انباشت بیکاری در کشور شده و متاسفانه هر ساله نیز بر آمار بیکاران جوان کشور افزوده شده است.
براساس آخرین اعلام مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله کشور برابر با 22.9 درصد و نرخ بیکاری جوانان 15 تا 29 ساله نیز معادل 20.2 درصد است که این میزان بیش از 2 برابر نرخ بیکاری عمومی کشور و نشان دهنده ادامه بحران بیکاری جوانان است.
ورود سالیانه دستکم یک و نیم میلیون نفر به دانشگاه ها و خروج آنها در یک دوره 2 تا 4 ساله به امید یافتن شغل از دانشگاه، مسئله ای است که به دلیل فراهم نبودن زمینه های اشتغال کارجویان جوان در حال حاضر به عنوان یکی از مهم ترین چالش های کشور شناخته می شود.جوانانی که پس از سال ها درس خواندن در دانشگاه ها، هیچ تقاضایی از سوی بازار کار برای اشتغال نداشته باشند، این مسئله باعث از بین رفتن توان ازدواج و تشکیل خانوده شود، آنها تا سال ها وابستگی مالی به خانواده داشته باشند و روزها را بدون اینکه استفاده از از آن ببرند در منازل به سر ببرند، ناراحتی بزرگی است.
در حال حاضر بالاترین نرخ بیکاری جوانان در بین استانها را استان لرستان با 50 درصد نرخ بیکاری داراست.


سیاست های متغییر چالش اصلی حوزه جوانان


با بررسی مشکلات و بحران‌هایی که گریبانگیر جمعیت جوان کشور است نیاز به برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های مشخص بیش از گذشته احساس می‌شود. در این میان وزارت ورزش و جوانان، شورای عالی جوانان، وزارت کار و تعاون و... از جمله نهادهای رسمی متولی سیاستگذاری امور جوانان هستند.
اما به دلیل نبود جایگاه نهادی قدرتمند برای برنامه‌ریزی امور جوانان و فقدان نظارت و نبود ضمانت اجرایی برای تحقق برنامه‌ها، همیشه برنامه‌هایی که برای حل مشکل جوانان پیش‌بینی می‌شده کمتر به سوی عملیاتی شدن رفته است و یا با آمدن دولت‌های مختلف و با تغییر دیدگاه‌ها به این قشر برنامه ریزی ها برای حل مشکلان تفاوت کرده است. با نگاهی به برنامه‌ها و سیاست‌های جوانان در سال‌های گذشته بیشتر برنامه‌ها حول محور هویت و فرهنگ بوده است اما جوانان امروز نیاز به برنامه‌های اقتصادی دارند که مشکلات جدی آنان را در حوزه بیکاری یا تسهیل و ساماندهی ازدواج‌ برطرف کند.

منبع : پانا

آموزش رابطه جنسی - زوج خوشبخت

این مطلب در تاریخ 2014-12-28 08:55:37منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
11715





نظر شما در مورد مطلب افزایش بیماری های جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




افزایش آمار ازدواج به دلیل شرایط کرونا
افزایش آمار ازدواج به دلیل شرایط کرونا

پیشنهاد ازدواج و تعجیل برای خواستگاری بدون شناخت
پیشنهاد ازدواج و تعجیل برای خواستگاری بدون شناخت

سردردهای جنسی
سردردهای جنسی

علت سرطان آلت تناسلی در مردان
علت سرطان آلت تناسلی در مردان

چطور زندگی شادی داشته باشیم
چطور زندگی شادی داشته باشیم

نحوه دریافت مهریه
نحوه دریافت مهریه










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4295

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282058

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام