سونامی طلاق در ایران

سونامی طلاق در ایران

سونامی طلاق،دبیرکل آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور در گفتگویی اعلام کرد که طی یازده ماهه سال جاری به طور متوسط ماهانه 13 هزار و 384 مورد ، شبانه‌روز 438 مورد و در هر ساعت 18 واقعه طلاق ثبت شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه آن در سال قبل 8.2 درصد افزایش داشته است. از این رو ما باد بپذیریم که با مسئله ی کوچکی روبرو نیستیم و بی شک مسئولن باید به فکر باز کردن این گره ی محکم باشند تا بیش از این سیل جامعه را با خود نبرده است.علی اکبر محزون همچنین تاکید داشت که در 11 ماه سال جاری 147هزار و 219 واقعه طلاق در کشور ثبت شده است که این آمار در نقاط شهری 134 هزار و 936 مورد و در نقاط روستایی 12 هزار و 283 واقعه بوده است و در ادامه افزوده بود که 14.2 درصد از کل طلاق‌ها در سال 92 مربوط به سال اول زندگی مشترک بوده است و 2.4 درصد طلاق‌های ثبت شده در سال 92 مربوط به ازدواج‌های سال قبل است. این آمار در تهران 3.3 درصد و در کرج 2.9 درصد است.

آمار طلاق در کشور بالاست و این امر آن قدر عادی شده که این روزها حتی عده ای "جشن طلاق" میگیرند اما آمار ازدواج نگران کننده است آن طور که آمار نشان میدهد در 11 ماه سال جاری 655 هزار و 334 مورد ازدواج ثبت شده که 550 هزار و 862 مورد در شهرها و 104 هزار و472 مورد در روستاها به ثبت رسیده است.به طور متوسط ماهانه 59 هزار و 576 ازدواج، در شبانه روز 1950 و در هر ساعت 81 واقعه ازدواج ثبت شده است در واقع آمار ازدواج از سال 90 روند کاهشی داشته است. به‌گونه ای که سال 90 این آمار منفی 1.9، سال 91 منفی5.1 و سال 92 منفی 6.7 بوده است.

مجید ابهری آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه، پایین آمدن سن بیوه شدن در جامعه تهدیدی برای خانواده ها به شمار می رود، میگوید : در حقیقت زمانی که سن بیوه شدن به زیر 20 سال سقوط کند بی شک تهدیدی جدی بر علیه خانواده ها محسوب می شود چرا که زنان بیوه مجبور هستند تا مجددا ازدواج کنند و در این راه به دلیل فرهنگ ازدواج در کشور ما با مشکلاتی روبرو می شوند.

او در ادامه افزود: زنان بیوه حتی اگر زیر 20 سال باشند یا باید با مرد متاهل یا با یک مردی که دوبرابر آن سن دارند ازدواج کنند.

ابهری در راستای ازدواج زنان بیوه دو مشکل را موجود دانست و در این باره گفت: در حقیقت در راستای ازدواج زنان دو مشکل بسیار جدی وجود دارد و آن این است که ما با زنان سرپرست خانوار جوان روبرو هستیم و از سوی دیگر این افراد همسران دوم و جوان مردان متاهل می شوند و با شکلگیری این اتفاق زنان بیوه در سایه زندگی می کنند.

او با بیان اینکه، برخی از زنان بیوه برای جذب

حمایت های مالی تن به هر گونه ازدواجی می دهند، عنوان کرد: در حقیقت برخی از زنان بیمه به دلیل مسائل مالی و حمایت های از سوی دیگری تن به هر گونه ازدواجی می دهند و بی شک این امر موجب می شود تا ارکان خانواده استوار نباشد و تهدیدی جدی بای آن به شمار رود.

ابهری، 85% از زنان بیوه که سرپرست خانوار هستند را بیکار دانست و در این باره گفت: متاسفانه درصد بالایی از زنان بیوه که سرپرست خانوار هستند کاری ندارند و این اتفاق احتمال بروز افزایش کارگرهای جنسی را بالا می برد در حقیقت ما باید برای زنان بی سرپرست که خودشان سرپرست خانوار هستند مشاغلی را دست و پا کنیم.

او در ادامه افزود: رسانه ها، نهادهای دولتی و فرهنگی باید به این مسئله ورود پیدا کنند و همسر گزینی مناسب و روش مندی را در جامعه جاری کنند تا فراد به شکل عجولانه تن به ازدواج ندهند تا منجر به طلاق شود.

منبع : سلامت نیوز

 

سونامی جنسی

رفتارهای که باعث طلاق میشود

 

آموزش رابطه جنسی - زوج خوشبخت

این مطلب در تاریخ 2015-03-02 09:55:16منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
12432





نظر شما در مورد مطلب سونامی طلاق در ایران چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




سوالات معکوس در خواستگاری
سوالات معکوس در خواستگاری

عواملی که منجر به مجرد ماندن دختران می شود
عواملی که منجر به مجرد ماندن دختران می شود

میل جنسی مردان از چه سنی کم می شود
میل جنسی مردان از چه سنی کم می شود

نحوه لیزر موهای زائد و عوارض آن
نحوه لیزر موهای زائد و عوارض آن

بحران ‌خاموش در بین مردان
بحران ‌خاموش در بین مردان

آزمون سنجش اعتیاد جنسی
آزمون سنجش اعتیاد جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9143

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266472796

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام