وضعیت جوانان و رابطه آنها با ازدواج

آخرین وضعیت جوانان و رابطه آنها با ازدواج

رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وجود حدود 20 میلیون جوان 18 تا 29 سال در کشور از اجرای برنامه ازدواج سالم برای جوانان خبر داد و گفت: 2.5 درصد جوانان سوء مصرف مواد دارند.

گلایل اردلان روز سه شنبه در نشست خبری سلامت جوانان افزود: براساس آخرین آمار اعلام شده ، حدود 20 میلیون جوان در کشور وجود دارد که 49.8 درصد آنان را دختران و 50.4 درصد آنان را پسران تشکیل می دهند .
وی ادامه داد: از این تعداد ، 71.4 درصد جوانان در شهرها زندگی می کنند ؛ 40.8 درصد مردان و 59.2 درصد زنان در این گروه (جوانان 18 تا 29 سال) ، اضافه وزن داشته و 49 درصد مردان جوان و 52 درصد زنان جوان، فعالیت فیزیکی کمی دارند.
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت گفت: 20 درصد مردان در گروه سنی جوان سیگار می کشند و چون زنان کمتر به مصرف سیگار خود اذعان دارند این رقم بین آنان دو درصد است.
اردلان افزود: 2.5 درصد گروه سنی 18 تا 29 سال کشور ، سوء مصرف مواد دارند؛ میانگین سنی ازدواج نیز در کشور افزایش پیدا کرده و در مردان به 27 تا 30 سال و در زنان 24 سال گزارش شده است؛ این افزایش میانگین سن ازدواج حتی در مناطق روستایی نیز وجود دارد.


**اجرای برنامه ازدواج سالم
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت گفت: یکی از برنامه های دنبال شده از سال 92 در این اداره مطابق سیاست های جمعیتی کشور، بحث ازدواج سالم است زیرا آمارهای رفتارهای مخاطره آمیز از جمله رفتارهای جنسی در دنیا رو به افزایش است بنابراین باید به ازدواج سالم توجه شود.
اردلان افزود: ازدواج سالم ابعاد مختلف روان را در برمی گیرد؛ جوانان و نوجوانان از سن شش تا 18 سالگی در محیط هایی قرار دارند که ارتباط با جنس مخالف برای آنان تعریف نشده و هنگام ورود به محیط های دانشگاهی ، دچار عشق های هیجانی و کوتاه مدت می شوند که حتی ممکن است به ازدواج منجر شود.
وی ببا اشاره به اینکه برخی جوانان ، برونگرا و برخی دیگر درونگرا هستند، خاطرنشان کرد: چون این ازدواج ها براساس آموزش های همسرگزینی و عقلانی نبوده، ازدواج سالم نخواهد بود.
وی ادامه داد: در اجرای برنامه ازدواج سالم می خواهیم مسوولان را برای آموزش جوانان و همچنین خود جوانان را برای آشنایی با معیارهای همسرگزینی ، آشنا کنیم.
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت گفت: در حال حاض گروه هدف ما در این برنامه 200 هزار دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی هستند و برای اجرای این برنامه از روانشناسان، مشاوران و استادان حوزه و دانشگاه کمک گرفته ایم و سال گذشته سمینارهای تربیت مربی در این حوزه در 15 دانشگاه برگزار شده است.
اردلان افزود: تاکنون 30 هزار بسته آموزشی در خصوص ازدواج جوانان طراحی و در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شده است.
وی در ادامه به سند سلامت جوانان که در مرحله پیش نویس قرار دارد، اشاره کرد و گفت: سلامت باروری و ازدواج، سلامت روان، سلامت اجتماعی، پیشگیری از حوادث، نظام ارایه خدمت، سبک زندگی سالم و پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز و اعتیاد از بخش های این سند به شمار می روند.

منبع : ایرنا

بازنشر: پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چرا ازدواج کم شده

چرا پسرها از ازدواج فراریند

چرا برخی خانم ها ازدواج نمی کنند

 

آموزش رابطه جنسی - زوج خوشبخت

 

این مطلب در تاریخ 2015-05-23 08:57:30منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
12868





نظر شما در مورد مطلب آخرین وضعیت جوانان و رابطه آنها با ازدواج چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




روابط داداشی‌آبجی دختر و پسر !
روابط داداشی‌آبجی دختر و پسر !

دلایل درست برای ازدواج
دلایل درست برای ازدواج

مهارت حفظ انرژی در دوران قاعدگی
مهارت حفظ انرژی در دوران قاعدگی

آسیب در دستگاه تناسلی مرد
آسیب در دستگاه تناسلی مرد

به دیدن تصاویر مستجهن اعتیاد دارم چکار کنم
به دیدن تصاویر مستجهن اعتیاد دارم چکار کنم

زنان چطور اثبات کنند مورد خشونت قرار گرفته اند
زنان چطور اثبات کنند مورد خشونت قرار گرفته اند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

3051

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266466704

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام