مشاور سنتر

آمار تصاعدی خیانت زنان

افزایش آمار خیانت زنان

این روزها دیگر از خیانت مردان به زنان صحبت نمی‌شود؛ هرچند اگر پا به دادگاه‌های شهر که بگذاری همچنان بحث خیانت مطرح است اما نه خیانت مردان به زنان. راست می‌گویند دنیا وارونه شده است. جالب آنکه این روزها در کشور ما آسیب‌های اجتماعی نیز وارونه شده‌اند. اعتیاد که تا دیروز گریبان مردان جامعه را می‌فشرد این روزها وبال گردن زنان شده است تا جایی که آمار می‌گوید اعتیاد در بین زنان رشد غیرمعقول دارد! این روزها حتی فقر هم بین زنان و مردان تفاوتی قائل نمی شود و طبق آمار و ارقام، اقبال فقر به زنان بیشتر از مردان هم شده است.

روزنامه آفتاب یزد در ادامه نوشت: پربیراه نیست که مسئولان هشدار داده‌اند آسیب‌های اجتماعی در ایران زنانه شده است. گویی زنان همانطور که پا به پای مردان در حال عرض اندام و پیشرفت‌اند، برخی‌شان حتی پا به پای مردان وارد دنیای تبهکاری هم شده‌اند؛ دنیایی از جنس اعتیاد و خیانت و.... ورود زنان به عرصه یکه‌تازی اعتیاد در جامعه در حالی است که به گفته رییس سازمان بهزستی کشور معتادان زن در سال 1386 چیزی حدود پنج درصد از جامعه را تشکیل می‌دادند، اما امروز میانگین کشوری حدود 10 درصد را نشان می‌دهد که یک زنگ خطر جدی است و عمق بحران در آسیب‌های اجتماعی را نمایان می‌کند؛ آسیب‌هایی که زن می‌تواند به خانواده و به طبع آن به جامعه وارد کند دو برابر مردان است. این در حالی است که اعتیاد تنها یک روی سکه آسیب‌های اجتماعی است که این روزها زنان به آن ورود کرده‌اند.

واقعیت تلخ دیگر از اینجا آغاز می‌شود که بدانیم این روزها براساس آمار درصد بالایی از طلاق‌ها به‌دلیل خیانت انجام می‌شود درحالی‌که دلیل اصلی طلاق در سال 88 و 89 اعتیاد و مصرف مواد مخدر بود. نکته قابل تاسف در این زمینه اینجاست که در سال 90 مردها بیشتر خیانت می‌کردند اما امسال گفته می‌شود رواج خیانت بین زنان و مردان برابر و حتی در زنان بیشتر از مردان شده است! موضوعی که هرچند اثبات آن کاری دشوار است اما اظهارات مسئولان و جامعه‌شناسان و آسیب‌شناسان احتمال آن را کم نمی‌دانند. اما اکثر آنان روی این موضوع اتفاق نظر دارند که میزان خیانت زنان این روزها بیشتر از گذشته شده است؛ موضوعی که همواره تابو بوده است. هرچند در این میان عده‌ای معتقدند بحث خیانت زنان به مردان تنها سیاه‌نمایی است و آنچه باعث شده این روزها عده‌ای گمان کنند خیانت زنان بیشتر شده تنها به این دلیل است که این موضوع بیشتر از گذشته مطرح شود. در همین زمینه به سراغ افسرافشارنادری،جامعه شناس خانواده و زنان رفتیم تا نظر وی را نیز در این باره جویا شویم.


افسر افشار نادری در پاسخ به این سوال که عده‌ای معتقدند آمار خیانت زنان نسبت به مردان افزایش پیدا کرده، نظر شما دراین باره چیست، گفت: اینکه فردی بر اساس گفتگو با چند وکیل یا روانشناس و مشاور خانواده به این نتیجه برسد که زنان بیشتر از مردان خیانت می کنند ادعای بی اساسی است چون از کجا معلوم وکلا یا روانشناسانی که این افراد از آنان آمار گرفته اند از یک جامعه آماری برابر انتخاب شده باشند .

وی افزود: ما تنها زمانی با قاطعیت می توانیم ادعا کنیم زنان بیشتر از مردان خیانت می کنند که یک آمار رسمی و سراسری از کل ایران داشته باشیم . حتی در این شرایط هم امکان خطا وجود دارد. زیرا مگر می شود میزان خیانت زنان برای مثال درفلان استان برابر با این میزان در استانی دیگر باشد؟ این جامعه شناس با تاکید بر اینکه ابتدا باید جامعه آماری دقیقی را برای این موضوع مشخص کنیم، اظهار کرد: اینکه در یک منطقه آماری به دست آوریم مبنی بر اینکه در آنجا زنان بیشتر از مردان خیانت می کنند قابل تعمیم نه تنها به کل کشور بلکه حتی به یک منطقه دیگر هم نیست. از سوی دیگر حتی اگر از یک منطقه هم آماری در این زمینه داشته باشیم باز نمی توانیم به آن تکیه کنیم چون موضاعاتی اینچنینی دارای آمار سیاه هستند زیرا خیلی از خانواده ها اینگونه موضوعات را مطرح نمی کنند و کارشان به دادگاه و طلاق نمی کشد.از سوی دیگر همه خیانت ها در ایران رو نمی‌شود.

واقعیت تلخ دیگر از اینجا آغاز می‌شود که بدانیم این روزها براساس آمار درصد بالایی از طلاق‌ها به‌دلیل خیانت انجام می‌شود درحالی‌که دلیل اصلی طلاق در سال 88 و 89 اعتیاد و مصرف مواد مخدر بود.


وی با بیان اینکه آیا خیانت زن و مرد از نظر ارزشی در ایران یکسان است؟ اظهار کرد: معلوم است خیر زیرا مردان وقتی خیانت می کنند و خیانتشان رو می شود کسی به دنبال این نیست که آن را ثبت کند چون همه فکر می کنند تا حدودی امری عادی است در حالی که خیانت زنی که اتفاقا همسرش به او خیانت کرده است بسیار عجیب و تابو به نظر می رسد و ثبت می شود . حال آیا چیزی که ثبت می شود با چیزی که ثبت نمی شود قابل قیاس است؟
افشار نادری با تاکید بر اینکه پس چنین قیاس و ادعایی غیرعلمی است، خاطرنشان کرد:لازم است یک سازمان تحقیق پژوهشی دقیقی در این زمینه را به عهده بگیرد و لااقل کلیه خیانت های ثبت شده چه در مورد زنان و چه در مورد مردان را مورد بررسی و مقایسه قرار دهد تا به این نتیجه برسیم که آیا واقعا آمار خیانت زنان در مقایسه با مردان بیشتر شده یا خیر.وی تاکید کرد: البته من اکنون با قطعیت نمی گویم که اینچنین نیست . اما معتقدم ما به صرف داده هایی که در حال حاضر بر مبنای نظرداده می شود نمی توانیم حکم کلی بدهیم.


افشار نادری در ادامه و در پاسخ به اینکه حال به اعتقاد شما اینکه موضوع خیانت زنان برجسته شده به علت افزایش آمار خیانت زنان در مقایسه با گذشته است یا اینکه رسانه ها سیاه نمایی می کنند، بیان کرد: من مشاور خانواده و زنان هستم و بر اساس مسائلی که پیرامونم مشاهده می کنم، می توانم بگویم قبح خیانت زنان به مردان در جامعه ریخته شده است. مراجعان من آنقدر راحت از خیانت به همسرشان صحبت می کنند که گویی اتفاقی نیفتاده است . اما این تعداد مراجعان را نمی توانیم بگوییم نمونه ای از کل زنان جامعه هستند .

این عده از زنان جزو دسته ای هستند که خیانتکارند اما به مشکلی برنخورده اند و کسی از خیانت آنان خبر ندارد . وی در ادامه با اشاره به اینکه اما با این حال به جرات می توانیم بگوییم که آمار خیانت به همسر در مورد زنان بسیار بالا رفته است، تاکید کرد: این افزایش به گونه ای است که با گذشته قابل قیاس نیست. مشکل اصلی در این زمینه این است که تقریبا موضوع خیانت در جامعه به ویژه از سوی زنان در حال عادی شدن است. این اتفاق بدی است که در جامعه زوجین با پیش آمدن کوچکترین مشکلی در زندگی با همسرانشان به وی خیانت می کنند. افشار نادری یکی دیگر از دلایل افزایش خیانت زنان را اینگونه بیان کرد: برخی از زنان هم هیچ مشکلی با همسرانشان ندارند اما همین‌قدر که آنان احساس می کنند مردان در طول تاریخ تنوع طلب بوده اند و در مقابل خیانت آنها به زنانشان، جامعه واکنشی نشان نداده، این حق را به خودشان می دهند که مانند مردان رفتار کنند.


این جامعه شناس همچنین در پاسخ به اینکه افزایش آمار خیانت زنان به مردان در مقایسه با گذشته تنها مختص کشور ماست یا یک پدیده جهانی، بیان کرد: بله مختص همه جوامع است اما در جامعه ما که روزی آمار خیانت زنان به مردان بسیار کم و ناچیز بوده است، این آسیب رشد هندسی دارد و به صورت تصاعد هندسی بالا می رود.
وی در بیان عوامل این آسیب نیز گفت: عوامل که بسیارند از ماهواره و شبکه های موبایلی و مجازی تا مسئله ناباروری. اما از همه مهمتر سیاست گذاری های غلط، واکنش نشان ندادن به خیانت مردان و عادی تلقی کردن آن، مشکل عدم ابراز وجود زنان در جامعه، نادیده گرفتن نیازهای زنان و... باعث شده حالا به این مشکل دچار شویم . اکنون برخی از زنان با توسل به این روش اشتباه می خواهند نیازهایشان را به جامعه نشان دهند و ابراز وجود کنند.


افشار نادری ادامه داد: این یک عکس العمل اشتباه در مقابل یک امر رایج اشتباه در جامعه است اما زمانی که دست زنان از سیاست‌گذاری‌ها بیان و ابراز وجود کوتاه است خیانت ،نوعی عصیان و گریز برای خلاصی از مشکلات در یک جامعه مرد سالار است که متاسفانه باز هم قربانی خود زنان هستند.
وی تاکید کرد: من به صراحت می گویم که اگر مردان در رفتار خود تجدید نظر کنند و زنان و نیازهایشان را ببینند و قوانین به صورت عدالت محور و بی طرفانه وضع شود، زن ایرانی دوباره به اصالت خود بازمی گردد

 

منبع:روزنامه آفتاب یزد

گرداوری از پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده

 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

چکار کنم همسرم بهم خیانت نکنه

چگونه با خیانت همسرم کنار بیام

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-07-20 09:01:07منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
43188





نظر شما در مورد مطلب افزایش آمار خیانت زنان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نکات مهم زمانی که فکر می کنید عاشق شدید
نکات مهم زمانی که فکر می کنید عاشق شدید

اشتباهات دوران نامزدی
اشتباهات دوران نامزدی

شرایط نزدیکی بعد از سقط جنین
شرایط نزدیکی بعد از سقط جنین

اشتباهات دختران و زنان در دوران قاعدگی
اشتباهات دختران و زنان در دوران قاعدگی

خصوصیات افراد خودشیفته
خصوصیات افراد خودشیفته

نکات مهم در مورد مراکز مشاوره ازدواج
نکات مهم در مورد مراکز مشاوره ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9256

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267068301

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام