مردان در طلاق آسیب پذیرترند

مردان در طلاق آسیب پذیرترند

مردان هم از طلاق آسیب می بینند و در واقع در پدیده طلاق آنها از زنان آسیب پذیرترند و آسیب های جدی روحی و روانی غیر قابل جبرانی به آنان وارد می شود.

افشین طباطبایی افزود: نتیجه بررسی محققان حاکی از آن است که در پدپده طلاق به مردان بیش از کودکان آسیب های غیرقابل جبران وارد می شود.

وی با بیان اینکه تفکر رایج آن است که در پدیده طلاق تنها زنان آسیب می بینند و به مردان بدلیل برخورداری از قدرت اجتماعی و مالی بالا و محیا بودن شرایط ازدواج مجدد، آسیبی وارد نمی شود اظهارداشت: این تفکر به طور کامل غلط است و آنان برخلاف حفظ ظاهر خود که حاکی از پیروزی است، در باطن دچار آشفتگی و خلاءهای عاطفی شدیدی می شوند.

این کارشناس اجتماعی ادامه داد: از سوی دیگر مردان با طلاق و روبرویی با شکست عاطفی به دلیل تعلق خاطر عاطفی دنباله داری که به همسر و فرزند و زندگی خود دارند با حجم بالایی از ناکامی، یاس و تالمات روحی شدید مواجه می شوند که بسادگی برایشان قابل جبران نیست.

طباطبایی افزود: مردان همچون زنان از حلقه حمایتی دوستان و خانواده برخوردار نیستند تا بتوانند تالمات روحی پس از طلاق را درمان کنند و به ناچار آن تالمات و ناکامی ها را درون خود می ریزند. اما در عوض آسیب های وارده به زنان طلاق کمتر از مردان است چرا که آنان از این حمایت ها برخوردارند.

به گفته این پژوهشگر اجتماعی مردان قادر به بیان شکست های عاطفی خود و یا اظهار تاسف از جدایی و طلاق نیستند بنابر این دچار آسیب جدی می شوند.

این کارشناس، طلاق را ابزاری اضطراری و سازوکاری غیر قابل اجتناب برای خروج از یک بحران جدی و بدون راه حل در زندگی زناشویی برشمرد و گفت: با واقع شدن طلاق به هریک از طرفین در زندگی زناشویی هم زن و هم مرد آسیب های جدی روحی و روانی وارد می شود که این امر اجتناب ناپذیر است اما برخلاف باور عامه تحمل این موضوع برای مردان سخت تر است.

طباطبایی ادامه داد: مردان به ناچار یاس و نا امیدی حاصل از طلاق را درون خود می ریزند که این موضوع باعث تزلزل روانی و نیز جایگاه آنان می شود.

به اعتقاد این کارشناس، مردان طلاق و شکست خورده کمتر حاضر به ازدواج مجدد می شوند و حال آنکه خلاف این موضوع در تصور عامه مردم جای گرفته است.

این پژوهشگر اجتماعی؛ تنها راهکار رهایی مردان طلاق از تالمات روحی پرهیز از تنهایی و قرار گرفتن در حلقه دوستان و خانواده بیان کرد و گفت: باید به مردان طلاق امنیت روانی بازگردانده شود.

منبع: ایرنا

این مطلب در تاریخ 2016-06-01 06:00:33منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
11246





نظر شما در مورد مطلب مردان در طلاق آسیب پذیرترند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




ازدواج در سن بالا و نگرانیهای جنسی
ازدواج در سن بالا و نگرانیهای جنسی

ایده های اشتباه در ازدواج
ایده های اشتباه در ازدواج

رابطه جنسی در بیماران قلبی
رابطه جنسی در بیماران قلبی

علت سرد شدن میل جنسی
علت سرد شدن میل جنسی

آیا افسردگی خود به خود خوب می شود؟
آیا افسردگی خود به خود خوب می شود؟

راز تلخ دختر از رابطه پنهانی اش در فضای مجازی
راز تلخ دختر از رابطه پنهانی اش در فضای مجازی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

4238

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266282001

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام