افزایش خشونت علیه مردان

افزایش خشونت علیه مردان

در جامعه ايراني خشونت عليه مردان رشد فزاينده پيدا کرده است. خشونت انواع مختلف دارد، اولين چيزي که از اين واژه به خاطر مي‌رسد تنها چارچوب موجود در مورد خشونت نيست.

گاهي اين جريان، در کلام و رفتار و سلسله مراتب کاري و شغلي نيز بروز پيدا مي‌کند. برخي از تحليلگران و روان‌شناسان که به‌صورت تخصصي در رابطه با خشونت، ابعاد آن و رابطه‌اش با جنسيت مطالعه مي‌کنند به اين نتيجه رسيده‌اند که گاهي پرداختن به خشونت‌هاي خانگي عليه زنان موجب شده تا نگاه‌ها از سوي ديگر اين سکه، يعني جنس ديگر منحرف شود.

خشونت زنان عليه مردان يک پديده نوظهور محسوب مي‌گردد که در گذشته به شيوه خاصي مورد توجه نبوده است، شايد بتوان گفت که مطرح کردن اين عامل در جامعه مردمسالار امري غيرواقعي به‌نظر برسد، چراکه عقيده بر اين است که بيشتر خشونت مردان عليه زنان وجود دارد و عکس آن ملموس نيست.

بي‌توجهي به خشونت عليه مردان در جامعه ايراني که در طول تاريخ خود با المان‌هاي مردانه، پدرسالارانه عجين بوده موجب شده اين رشد روز افزون در بي‌خبري و به‌صورت مسکوت دنبال شود، چراکه بيان چنين ناهنجاري، ممکن است نگاه‌هاي تحقيرآميز در پي داشته باشد و همين امر موجب شود که قربانيان از خير پيگيري و در نهايت اقدامي براي حل بحران بگذرند. يکي از مهمترين شاهراه‌هاي اصلي که موجب مي‌شود اين خشونت از سوي زنان دنبال شود همان پيگيري حقوق است.

در گزارش‌هاي منتشر شده در مورد خشونت خانگي عليه مردان، آنها از سوي همسران و شرکاي زندگي خود مدام تهديد شده‌اند که در صورت عدم تمکين از بسياري از حقوق خود محروم مي‌شوند.

يکي از اين محروميت‌ها در رابطه با فرزندان صورت مي‌گيرد. اما راه‌حل چنين بحراني چيست؟ گام نخست براي حل اين بحران پذيرش واقعيت است. قبول اين مسأله آن هم در جامعه‌اي که اقتدارگرايي مردانه همواره جزو ارزش‌هاي اساسي در نظر گرفته مي‌شود، شجاعت مضاعفي نياز دارد. از اين رو گام نخست براي مرداني که قرباني خشونت‌، به‌صورت‌هاي مختلف هستند آن که بدانند در اين ميدان تنها نيستند.

 

منبع: روزنامه آرمان

این مطلب در تاریخ 2019-08-11 22:05:34منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
اخبار و مطالب علمی و اجتماعی
تعداد بازدید
3744





نظر شما در مورد مطلب افزایش خشونت علیه مردان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تاثیر روابط قبلی روی ازدواج
تاثیر روابط قبلی روی ازدواج

6 ویژگی مهم شخصیتی برای انتخاب همسر
6 ویژگی مهم شخصیتی برای انتخاب همسر

تاثیر شغل زنان بر قاعدگی
تاثیر شغل زنان بر قاعدگی

قاعدگی شدید نشانه چیست
قاعدگی شدید نشانه چیست

تاثیر رنگ بر ذهن
تاثیر رنگ بر ذهن

ازدواج موقت جایگزین رابطه نامشروع جوانان
ازدواج موقت جایگزین رابطه نامشروع جوانان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

9036

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266286799

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام