شناخت مردان

شناخت مردان

شناختن مردان کار چندان ساده ای نیست ، اما این مقاله کمی به شما برای شناخت شوهرتان کمک می کند.

تا به حال چند بار در زندگی شما سوءتفاهم رخ داده است؟ چند بار درگیر توضیح جمله‌ نامفهومی که بدون هیچ قصدی بیان کرده‌بودید، شده‌اید؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که حرفی به همسرتان بزنید و بعد احساس کنید بحث بدتر بالا گرفته است؟ شاید باورتان نشود اگر بگویم که تمام این‌ها در یک زندگی کاملاً طبیعی است و قطعاً رخ خواهد داد! اما دلیل این سوءتفاهمها چیست؟ بی‌شک در لفافه صحبت کردن بزرگ‌ترین عامل سوءتفاهم‌های میان زوجین است.



شناخت مردان


مردها قوانین و قواعد خاص خودشان را برای زندگی دارند. خیلی صریح هستند و بدون تأمل ممکن است با شنیدن یک جمله صدای‌شان به آسمان بلند شود. مردها صبر کمتری در مقابل زنان دارند و همین قواعد خاص مردهاست که باعث می‌شود زنان نیاز بیشتری احساس کنند تا جنس مردان را بشناسند و از بروز مشکلات بسیاری در روابط خود و همسرشان جلوگیری کنند.

شاید در کتاب‌های روانشناسی بسیاری راجع به مردها و خصوصیات رفتاری و اخلاقی آن‌ها مطلب خوانده باشید؛ شاید هم برنامه‌های روانشناسی زیادی از صدا و سیما دیده باشید که به بیان شناخت خصوصیات مردها و نوع رفتار زنان و مردان پرداخته باشد، اما باور کنید در یک جمله می‌توان برای اکثر سوءتفاهم‌های زناشویی یک نسخه پیچید! آن هم اینکه نباید با یک مرد در لفافه صحبت کرد.


با شوهرتان چگونه صحبت کنید؟


طبیعی است که هر مردی خصوصیات خاص خودش را دارد، اما این را مطمئنم که تمام مردها از پیچیده صحبت کردن بیزارند. باید با آن‌ها صریح و رک و بدون پرده صحبت کرد و این اصلاً به معنای رکیک حرف زدن و بد صحبت کردن نیست.

اگر می‌خواهید بدانید همسرتان خسته است یا نه، باید از او خیلی واضح بپرسید که خسته هستی؟ به جای پرسیدن این سوال قطعاً هر چیز دیگری بپرسید او متوجه منظور شما نخواهد شد و ممکن است جواب‌هایی بدهد که مد نظر شما نیست. مثلاً اگر از همسرتان بپرسید روز کاری خوبی داشتی؟ او بی‌شک برایتان از کارش خواهد گفت؛ البته به اندازه‌ جملات مردانه.این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد، شما میتوانید با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو و ورود به این سایت با مطالب جامع تری در زمینه ازدواج و زناشویی آشنا شوید، شاید یک جمله و شاید چند جمله نه بیشتر، اما اگر از او بپرسید چه خبر قطعاً او خواهد گفت هیچ! پس سعی کنید در تعاملات خود با همسرتان درست سوال مورد نظر را طراحی کرده و بپرسید وگرنه اگر پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکردید به حساب بد قلقی شوهرتان نگذارید.

اغلب آقایان از اینکه ندانند گوینده به چه منظوری در حال صحبت کردن است، عصبی می‌شوند. با همسر خود صریح و روشن صحبت کنید؛ چون همسر شما یک مرد است و آقایان از صریح صحبت کردن و عدم پیچیدگی در کلام لذت می‌برند و در تمام طول مدت صحبت خود با دیگر آقایان و حتی با خانم‌ها این انتظار را دارند که هیچ حرفی را در حالت کنایه و اشاره نشنوند و این دقیقاً برخلاف روش خانم‌هاست که در صحبت کردن معمولاً از اشارات استفاده می‌کنند. این جمله لازم به تکرار است که با شوهر خود در لفافه صحبت نکنید!



سعی کنید بار جمله‌هایتان مثبت باشد


مردها به جمله‌ها و واژه‌ها حساس نیستند؛ درست برعکس خانم‌ها. اما بار منفی یا مثبت جملات، ناخود آگاه بر روی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت. یعنی بار هر جمله‌ای بر روی هر شنونده‌ای اثرات خاص خود را دارد؛ اگر شما قصد دارید با همسرتان مصاحبت‌های کلامی شیرینی داشته باشید، باید سعی کنید جملات ساده با بار کلامی مثبت به کار ببرید. به شکل ساده‌تر باید بگویم که جملاتتان را با افعال منفی و نمی نمی نمی نمی‌ها صرف نکنید؛ نمی‌روی؟ نمی‌شنوی؟نمی‌گیری؟ نمی‌خری؟ نمی‌گویی؟ نمی‌خواهی؟ و ….

بهتر است برای هر یک از این جملات یک مترادف با بار مثبت پیدا کنید. به عنوان مثال: به‌جای اینکه به همسرتان بگوییم خسته نباشی؛ بگوییم خدا قوت. به‌جای بد نیستم؛ بگوییم:‌ خوب هستم؛ به‌جای فراموش نکنی؛ بگوییم: یادت باشه؛ به‌جای پدرم درآمد؛ بگوییم: خیلی راحت نبود؛ به جای دستت درد نکنه؛ بگوییم: ممنون از محبتت، سلامت باشی؛ به‌جای گرفتارم؛ بگوییم: ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود؛ به‌جای دروغ نگو؛ بگوییم: راست می‌گی؟ راستی؟؛ به‌جای قابل نداره؛ بگوییم: هدیه برای شما؛ به جای بدرد من نمی‌خورد؛ بگوییم: مناسب من نیست؛ به جای مشکل دارم؛ بگوییم: مسئله دارم؛ به‌جای جانم به لبم رسید؛ بگوییم: چندان هم راحت نبود؛ به‌جای مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم: مسئله را خودم حل می‌کنم؛ به جای من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم:‌ من سالم و بانشاط هستم؛ به‌جای زشت است؛ بگوییم:‌ قشنگ نیست؛ به‌جای متنفرم؛ بگوییم: دوست ندارم؛ به‌جای دشوار است؛ بگوییم: آسان نیست و…

به جای جملاتی از جمله چقدر چاق شدی؟ چقدر لاغر شدی؟ چقدر خسته به نظر می‌آیی؟ چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟ چرا ریشت را بلند کردی؟ چرا رنگت پریده؟ چرا تلفن نکردی؟ چرا حال مرا نپرسیدی؟؛ بگوییم: سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی.



دلیلی برای حرف زدن با مریخی‌ها پیدا کنید


مرد براى گفتگو با زن مى‏تواند خیلى باز رفتار كند اما در ابتدا حرفى براى گفتن ندارد. چیزى كه زنان درباره مریخى ‏ها نمى ‏دانند، این است كه آنها باید دلیلى براى صحبت داشته باشند.آنها صرفا براى در میان گذاشتن احساساتشان صحبت نمى ‏كنند.این مطلب از سایت تنظیم خانواده میباشد، شما میتوانید با جستجوی عبارت سایت تنظیم خانواده در موتورهای جستجو و ورود به این سایت با مطالب جامع تری در زمینه ازدواج و زناشویی آشنا شوید، اگر زن كمى حرف بزند، مرد كم كم درباره ارتباطش با او صحبت مى‏كند. مثلا اگر زن درباره بعضى از مشكلاتى كه در طول روز داشته، صحبت كند، مرد نیز ممكن است در این باره گفتگو كند و بنابراین آنها مى‏توانند یكدیگر را درك كنند. اگر زن درباره احساسش درباره بچه‏ ها حرف بزند، مرد نیز ممكن است در این مورد شروع به صحبت كند. اگر مرد هنگام صحبت كردن زن، احساس سرزش یا فشار نكند، به تدریج شروع به صحبت خواهد كرد.


منبع: پنجره

 

شناخت و نحوه برانگیختن احساسات مردان

آقایان از کدام قسمتهای بدن زنان تحریک میشوند

همه چیز در مورد مردها

انتظارات رفتاری و اخلاقی یک مرد از همسر خود

مردها چه اندامی می پسندند

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2014-11-20 20:10:14منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15162





نظر شما در مورد مطلب شناخت مردان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تفاوتهای مهم در ازدواج
تفاوتهای مهم در ازدواج

حد ابراز احساسات در دوره شناخت
حد ابراز احساسات در دوره شناخت

چرا باید با کودکتان آشپزی کنید
چرا باید با کودکتان آشپزی کنید

وقتی لاک می زنید چه اتفاقی برای شما می افتد
وقتی لاک می زنید چه اتفاقی برای شما می افتد

چطور مراقب احساساتمان باشیم
چطور مراقب احساساتمان باشیم

بیش از 60 درصد زنان تهرانی از رابطه با همسرانشان رضایت ندارند
بیش از 60 درصد زنان تهرانی از رابطه با همسرانشان رضایت ندارند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14199

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291962

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام