مشاور سنتر

رفتارهای اشتباه زن و شوهر

رفتارهای اشتباه زن و شوهر

رفتارهای اشتباه زن و شوهر، مواردی که با اندکی توجه قابل تغییر هستند. در این گزارش تلاش شده به برخی از مهم ترین مشکلات کوچک ولی پنهان میان زوج ها اشاره شود:


شکایت کردن زن و شوهر


اگر می خواهید شریک زندگی خود را به تدریج آزار دهید شکایت کردن از رفتارهای او می تواند یک ترفند بسیار کارآمد باشد. حتی اگر شکایت یا اعتراض شما نسبت به همسرتان به صورتی غیر مستقیمی بیان شود باز هم اثرات مخربی دارد، زیرا اگر فردی هر روز با مجموعه ای شکایت ها و نظرات منفی مواجه باشد که مسلسل وار شخصیت او را نشانه می رود در نهایت فروپاشی می شود. بنابراین بهتر است هر روز تمرین کنید تا کمتر شکایت کنید و غُر بزنید، برای شروع می توانید عادت به غُر زدن در مورد ترافیک سنگین یا هوای آلوده را کنار بگذارید.



انتقاد کردن زن و وشهر



یکی دیگر از عادت هایی که می تواند هر رابطه ای را تباه کند انتقاد بیش از حد است. در واقع بدتر از اینکه شما یک آدم همیشه شاکی باشید این است که شما یک منتقد همیشگی باشید، این مسأله میزان استرس درون رابطه را افزایش می دهد و در بسیاری مواقع منجر به یک شکست عاطفی می شود. بهتر است به جای انتقاد از هر چیز و هر کسی تلاش کنید تا از امور ساده روزمره تعریف کنید، رفتاری که می تواند هم چون اکسیری شفا بخش ازدواج شما را پایدار نگه دارد.



مخالفت کردن


جای شگفتی دارد که بسیاری از زوج ها اغلب اوقات در حال مخالت کردن با یکدیگر هستند، حتی زمانی که موضوعی بی اهمیت باشد یا ارزش گفتگو نداشته باشد. این موضوعی زمانی تبعات جدی تر دارد که فرد در میان جمع با همسر خود مخالفت کند و در مقابل موافق نظر دیگران باشد. اگر شما نظری مخالف با همسر خود دارید تلاش کنید آن را به صورتی خصوصی مطرح کنید، هم چنین هر زمان که لازم است در محیط های عمومی از نظر شریک زندگی حمایت و پشتیبانی کنید.



کنترل کردن



به زبان ساده در کنترل کردن در کنار موضوعاتی هم چون عدم صداقت و خیانت می تواند یکی از آفت های هر رابطه ای باشد. حتی اگر نیت ما خوب باشد، زمانی که به همسر خود می گوییم چه بکند و چه نکند یعنی داریم از موضعی بالاتر با او حرف می زنیم. در شرایط این چنینی برابری دو طرف از بین می رود یکی می خواهد برتری و قدرت خود را به دیگری اثبات کند، در واقع خلع قدرت از همسرمان و تأکید بر نقاط قوت خود به راحتی می تواند وحدت یک خانواده را از بین ببرد. راه حل پیشنهادی برای رفع این موضوع بسیار ساده است، تمرین کنیم قدری پذیرا باشیم.



"نه" گفتن


آخرین عادت بسیار مخرب و لی شایع در میان زوج ها این است که گاهی بدون هیچ فکری به درخواست ها و نیازهای همسر خود "نه" می گویند. این در حالی است که بهترین پاسخ در مقابل خواهش های شریک زندگی، "بله"، حتماً و با کمال میل می باشد، دوری از چنین رفتاری آن قدر مهم است که توصیه می شود حتی با درخواست های غیر معقول همسر خود صراحتاً مخالفت نکنید و بر سر آنها بحث و گفتگو کنید. برای داشتن رابطه ای عاشقانه و سالم از یک مرد یا زن که همیشه "نه" می گوید به انسانی "بله" گو بدل شوید.

منبع psychologytoday

این مطلب در تاریخ 2014-11-21 19:49:08منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15502





نظر شما در مورد مطلب رفتارهای اشتباه زن و شوهر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




جلسه اول خواستگاری چگونه باشد
جلسه اول خواستگاری چگونه باشد

نکات مهم در دوران نامزدی
نکات مهم در دوران نامزدی

روش پنیمور برای بزرگ کردن آلت تناسلی
روش پنیمور برای بزرگ کردن آلت تناسلی

تاثیر سیگار و قلیان بر ناتوانی جنسی
تاثیر سیگار و قلیان بر ناتوانی جنسی

کدام رفتارهای ما ژنتیکی است
کدام رفتارهای ما ژنتیکی است

زنان چطور درمهمانی های رسمی جذاب تر شوند
زنان چطور درمهمانی های رسمی جذاب تر شوند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

13853

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266980348

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام