مشاور سنتر

چگونه اعتماد همسرمان را جلب کنیم

چگونه اعتماد همسرمان را جلب کنیم

جلب اعتماد همس،بازسازی اعتماد،چطور اعتماد همسرم را بدست بیاورم

به طور حتم، اعتماد مي تواند مهمترين ركن ايجاد رابطه اي صميمانه بين زن و شوهر باشد. بذر اعتماد را بايد كاشت و آن را پروراند. تصور نكنيد با يك ازدواج مناسب، مي توانيد «بياساييد» و مجبور نيستيد گفته ها و كرده هايتان را بررسي كنيد. چنين حرفي دروغ است! در يك زندگي زناشويي مطلوب هميشه بايد بر رفتارتان نظارت داشته باشيد؛ اين گونه است كه مي توانيد رابطه اي قوي و البته سرشار از اعتماد برقرار كنيد. به خاطر داشته باشيد اعتماد چيزي نيست كه كسي به شما بدهكار باشد؛ شما بايد آن را به دست آوريد؛ يعني بايد شرايط را براي شريك زندگي تان به گونه اي فراهم كنيد كه به شما اعتماد كند و باز هم بدانيد كه به دست آوردن اعتماد چندان هم ساده نيست؛ بلكه نيازمند تلاشي هميشگي، روز به روز و مكرر است.



براي جلب اعتماد همسر فضاي عاطفي امن فراهم كنيد



اگر درصدد ايجاد فضاي عاطفي امن براي همسرتان نباشيد، احتمال دارد در تدارك فضايي ناامن باشيد!

رابطه اعتمادآميز رابطه اي است كه در آن هيچ يك از طرفين، از ابراز احساسات و عقايد خود هراسي نداشته باشد. ايجاد رابطه اي بر پايه اعتماد و اطمينان، به تلاش و كوششي هر روزه نياز دارد. در اين راستا لازم است پيوسته برخي مهارت هايي را كه در استحكام پيوندتان موثرند، بپرورانيد، اما چگونه مي توان اين مهارت ها را بهبود و تعالي بخشيد؟

گوشي شنوا داشته باشيد: حرف هاي همسرتان را قطع نكنيد. انجام اين مهم، مستلزم انضباط و احترام است. ياد بگيريد قبل از اينكه شروع به صحبت كنيد، از همسرتان بپرسيد: «عزيزم، حرف هايت تمام شد؟» بكوشيد سخنانش را كاملاً دريافت و درك كنيد. يك راه ساده براي امتحان اين است كه حرف هايش را فهميده ايد، اين است كه روش آينه اي را به كار ببريد؛ يعني تمام آنچه را گفته است، منعكس كنيد. ممكن است كمي مصنوعي به نظر برسد، ولي مطمئن باشيد موثر واقع مي شود. سعي كنيد جملات خود را با «من» شروع كنيد؛ اظهاراتي كه با «من» آغاز مي شود، پيوند و وحدت ايجاد مي كند،‌ اما جملاتي كه با «تو» يا «شما» شروع مي شود، فاصله و بيگانگي به همراه دارد. به عبارتي، جملات نوع دوم، وضعيت موضع گرفتن و حمله كردن را تداعي مي كند، اما جملات نوع اول، از قبول مسئوليت نسبت به چيزي حكايت مي كند و بوي ملامت و نكوهش دارد.

جلب اعتماد همس


ياد بگيريد منصفانه بجنگيد: آيا مي دانستيد جنگيدن، بخشي از يك زندگي زناشويي خوب و قابل قبول است؟ برخلاف باوري كه تصور مي شود زندگي زناشويي خوب، يعني دوري از هر گونه درگيري و مبارزه! به ياد داشته باشيد كه مشكل زوج ها، جنگيدن نيست؛ مشكل آنها در چگونه جنگيدن است! اگر نزاع شما منصفانه نباشد، موجب فروپاشي اعتماد مي شود، اما اگر منصفانه بجنگيد، اعتماد ايجاد مي كنيد.



برای جلب اعتماد همسرتان در مشاجره ها محتاط باشید



برای جلب اعتماد همسرتان در مشاجره ها محتاط باشید
در زندگي زناشويي تان صداقت داشته باشيد و حقيقت را بيان كنيد: در زندگي الگوهاي رفتاري قابل پيش بيني وجود دارد؛ بنابراين چنانچه قرار است هر يك از اين الگوها از مسير عادي خارج شود، آن را با همسرتان در ميان بگذاريد؛ براي مثال، اگر به باشگاه تندرستي مي رويد و ورزش مي كنيد، به همسرتان بگوييد چون از ظاهرتان چندان راضي نبوديد، تصميم گرفتيد تغييري در آن ايجاد كنيد. چيزي به نام دروغ مصلحت آميز يا حقيقت نصفه و نيمه وجود ندارد؛ آنچه مي گوييد يا حقيقت دارد يا ندارد. براي اينكه اعتماد برقرار كنيد، در مورد همه چيز، ريز يا درشت، حقيقت را بگوييد.

هميشه به عهد و پيمان تان وفادار بمانيد: هر چه را كه وعده انجامش را داده ايد، به انجام برسانيد؛ در غير اين صورت، بذر شك، سوءظن و بي اعتمادي را مي كاريد.

احساسات مثبت يا منفي خود را پنهان نكنيد: اگر برخي از احساسات منفي خود را سركوب مي كنيد، به طور حتم اين موضوع را با همسرتان در ميان بگذاريد، زيرا در اين مقطع احتمال ايجاد رنجش مي رود كه موجب ايجاد دغدغه هايي در رابطه شما مي شود. ممكن است همسرتان ادعا كند كه چون ناراحتي تان را زودتر با او در ميان نگذاشته ايد، ديگر نمي تواند به شما اعتماد داشته باشد.

حقيقت آسيب مي رساند، اما رابطه را برهم نمي زند؛ حتي رابطه را عميق تر و بنيان آن را قوي تر مي كند.

استوار و شفاف باشيد: اگر همسرتان شما را با موضوعي مواجه مي كند كه مي دانيد حقيقت دارد، صداقت داشته باشيد. پيام دو پهلو ندهيد؛ دو پهلو يعني اينكه كلام تان يك چيز باشد و لحن، زبانِ بدن و چهره تان چيزي ديگر! زيرا پيام هاي دو پهلو جنون آميزند و اعتماد را ويران مي كنند. اگر در نكات ريز و پيش پاافتاده، بوي اعتماد به مشام برسد، در مسائل مهم نيز چنين خواهد بود.

از نيازها و علايق همسرتان اگاه باشيد. انتخاب هايتان به نفع همسر و زندگي تان باشد. معني اين گفتار اين نيست كه به نيازهاي خودتان بي توجه باشيد؛ بلكه بايد نيازها و خواسته هاي همسرتان را نيز مدنظر داشته باشيد، آن را بشناسيد و تا حد ممكن به سرانجام برسانيد. به عبارت ديگر، بگذاريد بين نيازهاي شما و همسرتان توازن برقرار باشد. بدانيد كه وقتي مراقب يكديگر باشيد، هر دو مي توانيد به خواسته هاي خود برسيد.

زندگي زناشويي مقدس است و بايد بيشترين توجه، پرورش و عشق را نسبت به آن مبذول داريد. اعتماد چسبي است كه اجزاي اين زندگي را به هم متصل مي كند.

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

تشخیص پنهان کاری همسر

شوهرم بهم دروغ میگه چکار کنم

زیربنای زندگی زناشویی

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2015-04-04 19:26:04منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
28004





نظر شما در مورد مطلب چگونه اعتماد همسرمان را جلب کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پنهان کاری در نامزدی و ترس از دست دادن
پنهان کاری در نامزدی و ترس از دست دادن

دلیل تمایل مردان به زنان بزرگ‌تر از خودشان چیست؟
دلیل تمایل مردان به زنان بزرگ‌تر از خودشان چیست؟

انزال زود رس قسمت دوم
انزال زود رس قسمت دوم

جمع شدن رحم بعد از بارداری
جمع شدن رحم بعد از بارداری

چطور میتوانیم دیگران را جذب کنیم
چطور میتوانیم دیگران را جذب کنیم

زن جوان چطور سر از خانه فساد درآورد
زن جوان چطور سر از خانه فساد درآورد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

15156

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266981651

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام