اختلاف بر سر رابطه زناشویی

عدم توافق بر سر رابطه جنسی با همسر

The disagreement sex with wife

با همسر بر سر رابطه جنسی توافق نداریم ،رابطه جنسی مد نظر شوهرم با خواسته های من مطابقت ندارد و همیشه بر سر رابطه زناشویی اختلاف داریم  و من از رابطه جنسی لذت نمی برم، همسرم از من انتظار  ارد فقط به خواسته های او اهمیت دهم ،

به نظر می رسد این مشکل بیشتر از جانب خانم ها مطرح میشود چرا که نقش مفعول را در رابطه زناشویی ایفا میکنند ، امروزه با گسترش اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی ، زنان نیز همچون مردان با نیازهای جنسی و خواسته های خود آشنا هستند و از حقی برابر برخوردار هستند پس لازم است در چنین شرایطی زن و شوهر به یک توافق برسند اما چگونه ؟

گاهی در زمان آمیزش، یکی از همسران چیزی می خواهد که برای دیگری جالب، مقدور و یا لذت بخش نیست. در این شرایط طرف دوم، چه کار باید بکند؟

رابطه جنسی یکی از پیچیده ترین و ظریف ترین نوع روابط انسانی است که به دلیل دامنه ی گسترده اثراتش از اهمیت زیادی در زندگی زناشویی برخوردار است. این رابطه گرچه به ظاهر درگیر شدن جسمانی زن و مرد به نظر می آید اما در عمق خود، تعیین کننده ی خیلی چیزهای مهم از جمله تداوم رابطه عاطفی زوجین محسوب می شود. به همین دلیل اگر مشکلی بین زن و شوهر وجود داشته باشد که کمیت یا کیفیت رابطه ی جنسی آن ها را تحت تأثیر قرار بدهد، ممکن است بعد از مدتی اساس زندگی آن ها را تهدید کند.
یکی از مشکلاتی که در زمینه جنسی برای همسران به وجود می آید این است که یکی از آنها خواهان شکلی از رابطه است و دیگری راضی به آن نیست. برای مثال ممکن است مردی از همسرش بخواهد که رابطه دهانی یا مقعدی داشته باشند در حالی که زن رابطه واژینال را ترجیح می دهد و با هزار و یک ترفند از اجابت این درخواست طفره می رود. و از آنجا که ممکن است مرد به همین دلیل دچار احساس ناکامی بشود و از همسرش فاصله بگیرد، نگرانیِ «حالا چی کار کنم؟» مدام در گوشه ی ذهن زن وول می خورد. واقعاً در این شرایط چه کار باید کرد تا نه سیخ بسوزد و نه کباب؟

شیوه های دیگر رابطه را امتحان کنید. ممکن است اصرار همسر شما برای یک شیوه ی ارتباطی جدید ناشی از یکنواختی رابطه تان باشد. شیوه های دیگر رابطه را از منابع معتبر یاد بگیرید

توافق کنید

رابطه جنسی یک جاده ی دو طرفه است یعنی باید طوری انجام شود که هم زن و هم مرد از آن راضی باشند و لذت ببرند. گاهی اوقات یکی از همسران تحت تأثیر انتظارات و خواسته های جنسی خود، این اصل مهم را فراموش می کنند. در این رابطه با همسرتان صحبت کنید، با به کارگیری کلمه ی «من» در ابتدای جملاتتان، این مسئله و احساس نارضایتی تان را به او منتقل کنید و با مذاکره و مشورت، راهی پیدا کنید که هم رضایت شما را تأمین کند و هم خواسته های همسرتان را.

آگاهی تان را بیشتر کنید

رابطه جنسی مقدمات، مؤخرات و شکل های متنوعی دارد. در این زمینه ها مطالعه کنید. بدون اینکه به نظر برسد می خواهید چیزی به همسرتان تحمیل کنید مطالعه ی این منابع را به او هم پیشنهاد کنید و درباره ی تک تک شیوه های رابطه با هم تبادل اطلاعات و تبادل نظر کنید.

لذت جنسی و نگاه همسر شما

به معنی لذت جنسی از نگاه همسرتان توجه کنید. سعی کنید بفهمید که او در چه شرایطی بیشترین لذت را از رابطه می برد. سپس با در نظر گرفتن شرایط خودتان، سعی کنید راهی برای برون رفت از این مشکل  پیدا کنید.

تظاهر به لذت نکنید

راه حل مشکل شما این نیست که با نارضایتی زیر بار خواسته ی همسرتان بروید و تظاهر کنید که دارید از آن لذت می برید. این کار خودش بیانگر یک مشکل دیگر یعنی ترس از طرد شدن توسط همسر است. پس صادق باشید و سعی کنید مسئله را حل کنید نه اینکه صورت آن را پاک و یا عوض کنید.

به معنی لذت جنسی از نگاه همسرتان توجه کنید. سعی کنید بفهمید که او در چه شرایطی بیشترین لذت را از رابطه می برد. سپس با در نظر گرفتن شرایط خودتان، سعی کنید راهی برای برون رفت از این مشکل پیدا کنید

احساس گناه نکنید

درست است که  اجابت درخواست همسر در دین سفارش شده اما این به معنای آن نیست که دین برای زن، حق اظهار نظر باقی نگذاشته باشد. نگاه متعالی دین به احساس راحتی و لذت شما در حین رابطه نیز تأکید کرده و اساس رابطه ی جنسی را بر مبنای لذت دو جانبه ی زن و شوهر قرار داده است.

راههای دیگر را امتحان کنید

شیوه های دیگر رابطه را امتحان کنید. ممکن است اصرار همسر شما برای یک شیوه ی ارتباطی جدید ناشی از یکنواختی رابطه تان باشد. شیوه های دیگر رابطه را از منابع معتبر یاد بگیرید و به شکل اصولی آن ها را به کار ببرید تا لذت هر دویتان فراهم شود.

ذهن خوانی نکنید

اگر همسر شما مدتی است که خواسته ی نامتعارفی را پیش گرفته است، قبل از اینکه با او صحبت کنید و از ذهنیاتش مطلع  شوید بر چسب هایی مثل «بی ملاحظه بودن، خودخواه بودن و غیره» را به او نچسبانید. ممکن است شما احساس بکنید که همسرتان به شما و رابطه تان به منزله یک ماشین و یک موجود مکانیکی نگاه می کند و یا به نوعی می خواهد شما را آزار بدهد، اما این به معنای آن نیست که همسر شما حتماً همین نظرات را دارد. پس سعی کنید با صحبت ذهنیات او را بشناسید و او را متوجه نظرات و ذهنیات خودتان بکنید.

به درمانگر جنسی مراجعه کنید

اگر همه ی این کارها را کردید و نتیجه ی دلخواه را به دست نیاوردید، لازم است به یک سکس تراپیست مراجعه کنید تا مشکل تان را ریشه ای و عمیق بررسی کند

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

عدم تفاهم در مسائل جنسی با همسر

دلایل عدم تمایل به رابطه جنسی با همسر

خواسته های جنسی که زن میتواند تمکین نکند

رابطه جنسی

مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی

آموزش زناشوئی

آموزشهای جنسی

مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین

فیلم رابطه جنسی

رابطه جنسی

رابطه جنسی

امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود

این مطلب در تاریخ 2016-02-07 19:34:50منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
10494





نظر شما در مورد مطلب عدم توافق بر سر رابطه جنسی با همسر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت ترس از ازدواج
علت ترس از ازدواج

بی میلی نسبت به ازدواج
بی میلی نسبت به ازدواج

اختلال انگیختگی جنسی ضعف و ناتوانی جنسی: علل، درمان پیشگیری
اختلال انگیختگی جنسی ضعف و ناتوانی جنسی: علل، درمان پیشگیری

برای شاد شدن چی بخوریم
برای شاد شدن چی بخوریم

شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه
شخصیت‌ شناسی از روی گل موردعلاقه

طلاق در ایران ترمز بریده
طلاق در ایران ترمز بریده










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

23034

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266458972

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام