مشاور سنتر

پنج راه اولویت دادن به رابطه زناشویی

راههای اولویت دادن به رابطه زناشویی

رابطه با همسر کجای زندگی شما قرار دارد؟ اصلاً چقدر به این رابطه اهمیت می دهید؟ آیا می دانید که رابطه جنسی مثل رابطه عاطفی نیاز به گذاشتن وقت و توجه دارد؟ و آیا می دانید که زن و شوهرهای امروزی نسبت به پدرها و مادرهایشان کمتر به این مهم اهمیت می دهند؟
جای هیچ مصلحت اندیشی و تعارفی نیست. مسئله کم شدنِ توجه زن و شوهرها به رابطه جنسی که مثل خوره دارد به جان زندگی هایمان می افتد با هیچ زندگی مشترکی شوخی ندارد. مگر جز این است که یکی از دلایل ازدواج، برقراری رابطه جنسی با همسر بوده است؟ پس چرا بعضی هایمان طوری نسبت به آن کم توجهی نشان می دهیم که انگار اصلاً از اول هم بود و نبود این موضوع برایمان مساوی بوده است؟ در این اوضاع و احوال اگر کمی دقیق تر گوش کنیم، فریاد کمک خواهیِ در گلو مانده زندگی های مشترک بسیاری را خواهیم شنید.

چرا بعضی از زن و شوهرها  نسبت به رابطه جنسی کم لطف شده اند؟

لطفاً اشتباه نکنید. اینکه می گویم زن و شوهرها نسبت به رابطه جنسی کم لطف تر از گذشته شده اند، ربطی به موضوع میل جنسی به معنای مرحله ای از مراحل چندگانه رابطه جنسی ندارد. پس کم تر اهمیت دادن زوجین به رابطه جنسی لزوماً به معنای آن نیست که آنها میل کمتری دارند. بلکه به این معنا است که آنها به این میل کمتر توجه می کنند و کمتر حاضر می شوند برای آن هزینه کنند. حالا که این موضوع روشن شد، می پردازیم به این که چرا این اتفاق برای آنها افتاده است؟

*کمبود وقت

کم تفاوت شدن ما نسبت به رابطه جنسی در زندگی مشترک اتفاق تلخی است که تبعات تلخی هم در پی خواهد داشت. اما خوشبختانه برای پیشگیری از این اتفاق هنوز دیر نشده است
این یک توجیه نیست بلکه یک دلیل کاملاً واقعی در زندگی امروزی ما است. ما به دلایل مختلفی مثل گذشته ها وقت نداریم. بعضی هایمان برای گذران زندگی مجبوریم بیش از یک شیفت کار کنیم، برای رسیدن به محل کار و تحصیل مجبوریم ساعت هایی را در ترافیک سپری کنیم و برای رسیدن به مدارج تحصیلی بالاتر باید بیشتر زحمت بکشیم. با این اوصاف کم آوردن وقت برای پرداختن به رابطه جنسی که نیاز به مقدمات و موخرات خاص خودش دارد، اصلاً دور از ذهن نیست.

*مشغله های فکری

این طور نیست که ما بیست و چهار ساعته مشغول بدو بدو کردن باشیم. بالأخره این وسط می شود ساعت هایی را هم پیدا کرد که با همسرمان بگذرانیم. اما خیلی از اوقات همین ساعت ها هم صرف فکر و خیال های مختلف می شوند. دلیلش هم این است که ذهن ما مثل برنامه های روزانه مان پر شده از اتفاقات مختلف.

*کاهش کیفیت زندگی مشترک

شما چقدر از بودن با همسرتان لذت می برید؟ و چقدر از این که دارید با او زندگی می کنید خرسندید؟ همسرانی که صرفاً با هم همزیستی می کنند و از کیفیت زندگی پایین تری برخوردارند، کم توجهی بیشتری نسبت به رابطه جنسی نشان می دهند.

*مشکلات خلقی

این را هم نمی شود نگفته گذاشت که خیلی از ما نسبت به پدر و مادرهایمان غمگین تر و افسرده تر هستیم. و آدم افسرده هم دل و دماغ سلام و احوالپرسی ساده با همسرش را ندارد چه برسد به برقراری رابطه جنسی با او.

*دسترسی راحت به ارضای جنسی خارج از زندگی مشترک

ما در دوران تیغ های دو لبه زندگی می کنیم. اینترنت، دنیای مجازی و تلفن همراه همان قدر که خیلی جاها زندگی را برایمان راحت تر کرده اند، خیلی جاها هم به خاطر ندانم کاری های خودمان تیزی شان را روی شاهرگ زندگی هایمان گذاشته اند. متأسفانه همسران زیادی به دلیل اینکه به راحتی و با کم ترین درد سر از طریق این ابزار و رسانه ها به ارضای جنسی می رسند، دیگر برای رابطه با همسر احساس نیاز نمی کنند.

- رابطه جنسی تان را دریابید

کم تفاوت شدن ما نسبت به رابطه جنسی در زندگی مشترک اتفاق تلخی است که تبعات تلخی هم در پی خواهد داشت. اما خوشبختانه برای پیشگیری از این اتفاق هنوز دیر نشده است. اگر می خواهید توجهتان به رابطه جنسی با همسر تقویت بشود، ما چند راهکار ساده را به شما پیشنهاد می کنیم:

*رابطه جنسی را در اولویت زندگی تان قرار بدهید

همسرانی که صرفاً با هم همزیستی می کنند و از کیفیت زندگی پایین تری برخوردارند، کم توجهی بیشتری نسبت به رابطه جنسی نشان می دهند
اگر فرزند داشته باشید، رسیدگی به فرزند یکی از اولویت های مهم شما خواهد بود. یا اگر دانشجو باشید، درس خواندن یکی از اولویت های مهم زندگی تان خواهد بود. رابطه جنسی با همسر هم یکی از اولویت های مهم در هر زندگی مشترکی است. پس کاغذی بردارید و اولویت های زندگی مشترکتان را بنویسید. اگر دیدید که رابطه جنسی جزء چند اولویت اول نیست حتماً در اولویت دهی تان تجدید نظر بکنید.

*برنامه ریزی کنید

این که رابطه جنسی خیلی تابع برنامه نیست حرف غلطی نیست ولی به خصوص در مواردی که موجودیت رابطه تهدید می شود، برنامه ریزی کردن می تواند التیام موثری باشد. درباره تهیه یک برنامه مناسب برای رابطه جنسی با همسرتان مشورت کنید و برای برنامه تان وقت و فکرِ باز کنار بگذارید.

*مشکل حل کن و عشق آفرین باشید

رابطه عاطفی و رابطه جنسی با هم قوم و خویش نزدیکند. اگر می خواهید رابطه جنسی برای خودتان و همسرتان مهم بشود قبل از هر چیز در مورد اختلافات و مشکلاتتان با هم مذاکره کنید. اگر مشکلتان جدی است از مشاور کمک بگیرید. خلاصه اینکه مشکلاتتان را یکی یکی حل کنید. در کنار آن، برای همسرتان وقت بگذارید، از انتظارات و علایق او مطلع بشوید و نیروی شگفت انگیز عشق را در او بیدار کنید.

*به سلامت روان تان اهمیت بدهید

وقتی سرما می خورید آنقدر از خودتان مراقبت می کنید تا حالتان خوب بشود. پس چرا وقتی غمگین، افسرده یا مضطرب می شوید همین قدر از خودتان مراقبت نمی کنید؟ در حالی که سرماخوردگی و یا هر بیماری جسمی دیگری فقط ممکن است، ممکن است که کمی زندگی زناشویی شما را تحت تأثیر قرار بدهد اما مشکلات خلقی صد در صد این کار را با زندگی تان خواهند کرد.

*سواد رسانه ای تان را بالا ببرید

لطفاً از این جمله ناراحت نشوید. چون واقعیت این است که خیلی از ما اینترنت و شبکه اجتماعی و گوشی همراه داریم اما سواد کافی برای استفاده از این وسیله ها نداریم. پس بیایید تعارف را کنار بگذاریم و یک بار برای همیشه تکلیف خودمان را با این قضایا روشن کنیم.
این مطلب در تاریخ 2017-03-15 19:52:20منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
13646





نظر شما در مورد مطلب راههای اولویت دادن به رابطه زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چگونه به دوستانمان نه بگوییم
چگونه به دوستانمان نه بگوییم

خصوصیات ازدواج سالم و پایدار
خصوصیات ازدواج سالم و پایدار

نشانه های بارداری
نشانه های بارداری

نسل جدید قرصهای ضد بارداری
نسل جدید قرصهای ضد بارداری

درمان اعتیاد اعضای خانواده به موبایل
درمان اعتیاد اعضای خانواده به موبایل

آمار زنان متاهل تن فروش
آمار زنان متاهل تن فروش










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

6373

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266990134

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام