10 اصل مهم برای رابطه جنسی طلایی-قسمت اول

10 اصل مهم برای رابطه جنسی طلایی-قسمت اول

10 اصل برای یک رابطه جنسی «طلایی»


 قوانین اساسی رابطه جنسی را در 10 اصل طلایی خلاصه کند، بیابید:



1- چرا سکس می کنیم؟ یک دقیقه چشم هایتان را ببندید و فکر کنید. واقعا چرا؟ واضح است اما خیلی وقت ها یادمان می رود...
زنی که خودش را موظف می داند با وجود درد و بدون لذت، به همسرش «تمکین» کند، دختری که فکر می کند باید به رابطه آنال با دوست ش تن بدهد، حتی اگر هیچ لذتی نمی برد، وگرنه دوستش می پرد. یا مردی که فکر می کند برای اینکه همسرش ناراحت نشود «باید» سکس داشته باشند، همه یادشان رفته: هدف از رابطه، «لذت» است و نه هیچ چیز دیگر. حتی تولید مثل، محصول جانبی این فرایند است. اصل طلایی اول در رابطه این است: وقتی لذتی نیست، رابطه ای نباید باشد.


2- هرکسی یک جور است. در این هم شکی نیست؛ اما همین اصل طلایی را خیلی وقت ها در سکس فراموش می کنیم. مثل زنی که می شنود دخترخاله اش با شوهرش هفته ای 4 شب رابطه دارند و از خودش می پرسد: پس چرا من و شوهرم هفته ای دو باریم؟ یا مثل مردی که همسرش را با رابطه های قبلی اش مقایسه می کند و با اتهام و تحقیرمی گوید: تو چرا این جوری هستی؟ هیچ زنی مثل تو نیست! اینها یادشان رفته که میل جنسی هرکسی یک جور است و هرکسی ممکن است از چیزی یا جوری لذت ببرد که دیگری نبرد. در سکس «استاندارد» نداریم.


3- ما لذت را کجا درک می کنیم؟ در مغز. اصل طلایی دیگر این است: مغزما، مهم ترین اندام جنسی ماست. اشتباه است اگر فکر کنیم وقتی لذت نمی بریم، اشکال در آلت جنسی ماست. آلت هم مثل همه نقاط دیگر بدن، پایانه های حسی دارد؛ البته با تراکم بیشتر. تحریک پایانه های حسی، پیام هایی را به نقاط خاصی از سیستم عصبی مرکزی مخابره می کند و تفسیر مغز ما از این پیام ها می شود درک لذت.


البته که جام لذت در مغز ما فقط با شراب ملامسه پر نمی شود. گاهی فقط می بینیم، گاهی فقط می شنویم و گاهی فقط فکر می کنیم و لذت می بریم و برانگیخته می شویم و حتی ارگاسم می شویم. مگر همه در خواب تجربه اش نکرده ایم؟ هرچند که «اغلب» و نه همیشه، در بیداری، لمس هم برای به اوج رسیدن لازم است. دقت کنید: وقتی خوابیم و محرک های محیط را درک نمی کنیم، حتی همان تحریکات ذهنی هم برای تجربه ارگاسم کافی است، اما در بیداری، هم تحریک ذهنی را لازم داریم هم تحریک جسمی را. چه نتیجه ای می شود گرفت؟ آیا غیر از این است که هرچه ذهن ما مشغول چیزهای دیگر باشد، هرچه تمرکز ما کمتر باشد، دیرتر و سخت تر لذت می بریم؟ گویا که آن جام ترک دارد و هرچه درش می ریزیم، پر نمی شود.


4- خطاست اگر فکر کنیم کم و زیادی میل جنسی، همان که می گوییم سردمزاجی و گرم مزاجی، ذاتی آدمهاست. مرد یا زنی که فکر می کند همسرش اصولا سردمزاج است و فکر می کند عجب شانس گندی داشتیم ما که چنین موجودی نصیب مان شد؛ یا دختری که اجازه هیچ جور تجربه جنسی به خودش نداده و حالا وقتی به خودش نگاه می کند می بیند ای داد بی داد! اصلا میلی به هیچ احدی ندارد و نگران می شود که نکند من بیمار باشم؛ از این اصل طلایی باخبر نیستند: خیلی بیشتر از اینکه ژن های ما تعیین کننده سطح هورمون ها و میل جنسی ما باشند، «تجربه» های لذت بخش ما، توانایی و میل جنسی ما را ارتقا می دهند. وقتی همسر شما مدتها از سکس لذت نبرده و درد کشیده یا اضطراب هشیار یا ناهشیار داشته، چرا باید همچنان دلش برای سکس بتپد؟


5- اگر رابطه برای این است که لذت ببریم و حال مان خوب شود، اگر می دانیم که درک لذت برای مغز است و می دانیم که مثلا 5 درصد از خانم ها حتی با بوسه لب هم ارگاسم را تجربه کرده اند، آن وقت لازم است از خودمان بپرسیم: چرا این همه شیفته «دخول» ایم؟ چرا فکر می کنیم در درون واژن خبرهایی هست که در هیچ جای دنیا نیست! بله. دخول «می تواند» اتفاقی باشد لذت بخش برای هر دو نفر. اما فقط همین یک کار لذتبخش است؟


زوجی که نمی دانند 70 درصد خانم ها اصلا نمی توانند بدون تحریک کلیتوریس و صرفا با دخول ارگاسم را تجربه کنند و فکر می کنند لابد خانم مشکل دارد؛ همان طور دختر و پسری که فکر می کنند حالا که دختر می خواهد زهچین ش دست نخورده بماند، رابطه آنال باید برقرار شود، گرفتار فرهنگ دخول محوری اند که منشا هزار دردسر است.

اصل طلایی دیگر این است: سکس، مترادف دخول نیست. به تعداد آدم های روی زمین، راه هست برای رسیدن به لذت.
مقاله از دکتر محمدرضا رجبی  شکیب
این مطلب در تاریخ 2017-09-01 20:55:02منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
20342





نظر شما در مورد مطلب 10 اصل مهم برای رابطه جنسی طلایی-قسمت اول چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چگونه به دختر مورد علاقه مان نزدیک شویم؟
چگونه به دختر مورد علاقه مان نزدیک شویم؟

چگونه به دوستانمان نه بگوییم
چگونه به دوستانمان نه بگوییم

تغییرات مغز بعد از تماشای فیلم پورن
تغییرات مغز بعد از تماشای فیلم پورن

پیشگیری فوری از بارداری با لوونورژسترل
پیشگیری فوری از بارداری با لوونورژسترل

بحران ‌خاموش در بین مردان
بحران ‌خاموش در بین مردان

پدیده کاسبی از نوع صیغه ساعتی
پدیده کاسبی از نوع صیغه ساعتی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10758

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266474411

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام