شایع ترین علت جدایی زوجین ازهم

شایع ترین علت جدایی زوجین ازهم

اگر چه هر اختلاف نظر و جدایی در رابطه عاطفی، شبیه به یکدیگر نیست و علل مخصوص به خود را دارد اما پس از انجام تحقیقات، کارشناسان رایج ترین علت های جدایی زوج ها را شناسایی کرده اند که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم.

شرایط مالی


شرایط مالی، رایج ترین علت دعوا میان زوجین است. طبق تحقیقات انجام شده، در دنیای مدرن نسبت به قبل، زن و مرد هر دو در پول در آوردن و خرج کردن آن دخیل اند، به همین علت درگیری های آنها در این مورد نیز بیشتر شده است.

طبیعی است که هر کدام از ما در خانواده ای با شرایط مالی مختلفی بزرگ شده ایم، بنابراین به وجود آمدن اختلاف نظر در این زمینه در زندگی مشترک، طبیعی است. اما این ماییم که باید آن را مدیریت کنیم. بهترین شیوه حل این اختلاف آن است که به صورت توافقی تنها یک نفر مدیریت این امر را به عهده بگیرد.

عدم صمیمیت

شاید شما پس از سالها زندگی مشترک در کنار همسرتان، احساس کنید که دیگر مانند قبل اشتیاق لازم را برای برقراری ارتباط با همسرتان ندارید و حتی گاهی تنهایی را ترجیح دهید. شاید فکر کنید که ساعات، روزها، ماهها و حتی سالهای زیادی را در کنار او سپری کرده اید و حال زمان آن است که کمی هم در تنهایی به سر برید.

اما آیا واقعا تمام روزهایی که در کنار همسرتان بوده اید، با او ارتباطی موثر داشته اید؟ آیا به کیفیت رابطه تان فکر کرده اید یا تنها کمیت را در نظر گرفته اید؟

اگر شما با وجود این که در کنار همسرتان هستید اما صمیمیت لازم را با او نداشته باشید، پس از مدتی احساس تنش و ناآرامی در کنار او خواهید داشت.

بنابراین اگر می خواهید که رابطه بلند مدت تان به اینجا کشیده نشود، بهتر است که زاویه دیدتان نسبت به یک رابطه سالم و صمیمی را با شریک زندگی تان در میان بگذارید. به او بگویید که چه نوع رابطه ای ایده آل شماست؟ رابطه درست مانند یک گیاه است، به تغذیه و آب احتیاج دارد، پس از آن غافل نشوید.

تنها خوش گذراندن


مهم نیست که در چه مرحله ای از رابطه تان تان به سر می برید، شما باید به اندازه کافی برای شریک زندگی تان زمان بگذارید. لازم نیست که همیشه و در همه جا در کنار او باشید اما کیفیت زمان با هم بودن از اهمیت زیادی برخوردار است.

این بدین معنی نیست که شما باید قید تمام دوستان خود را بزنید، بلکه باید گاهی بدون همسرتان با آنها قرار بگذارید و بیرون بروید. در واقع هم شما و هم شریک زندگی تان باید حامی یکدیگر در تمام مراحل زندگی تان باشید، به نظرات و رفتارهای هم احترام بگذارید و تعادل را در هر چیزی حفظ کنید. این کار به شما کمک می کند تا کیفیت زمان های با هم بودن تان را بالا ببرید و در نتیجه در وقت هایی که از هم دور هستید، دلگیر نباشید.

عدم گفتگو


بسیاری از زوج ها از این که نمی توانند با همسرشان ارتباطی موثر داشته باشند، می نالند. موضوعات مختلفی است که برخی از زوج ها از هم پنهان می کنند، زیرا نمی توانند به راحتی باهم صحبت کنند و ایده های ذهن شان را فاش کنند.

این مشکل می تواند در شرایط مختلفی، از موضوعات ساده مانند برنامه ریزی برای آخر هفته گرفته تا موضوعات پیچیده تر مانند تصمیم گیری در مورد آینده، باشد. زن و مرد در همه امور مانند فرزند، اموال، رابطه جنسی و... شریک زندگی هم هستند، بنابراین اگر نتوانند به راحتی با یکدیگر گفتگو کنند، در واقع در تمام جنبه های زندگی دچار سوتفاهم شده یا به مشکل بر می خورند که نتیجه ای جز جدایی نخواهد داشت.

درک نکردن احساسات


همانگونه که برقراری ارتباط یا شریک زندگی تان از اهمیت بالایی برخوردار است، درک کردن احساسات او نیز از لزومات یک رابطه است. آیا شما یا شریک زندگی تان به راحتی می توانید احساسات خود را با هم در میان بگذارید؟ اگر قادر به این کار نباشید، در واقع صمیمت بین تان را از میان برده اید.

اگر شما یا حتی طرف مقابل تان حس کنید که احساسات تان نادیده گرفته شده است، به مرور ترجیح می دهید که ارتباط کمتری با همسرتان داشته باشید و به سمت آنهایی که شما را درک می کنند، کشیده خواهید شد. پس سعی کنید که برای احساسات هم ارزش قائل شوید.

تقسیم نکردن وظایف


تقسیم وظایف برای همه زوج ها کار ساده ای نیست. این که چه کسی ظرف ها را بشوید، آشغال ها را دم در بگذارد یا رخت ها را در لباسشویی بیاندازد... شاید در کلام مسئله مهمی نباشد اما اگر به درستی انجام نگیرد، مشکلات بزرگی را به وجود خواهند آورد. حتی دوستان هم خانه هم ممکن است که با این مشکل مواجه شوند.

برای جلوگیری از این مشکل، بهتر است که فهرستی از وظایف هر فرد را تهیه و روی کاغذ بنویسید. اگر به هر دلیلی هر کدام از آنها انجام نشد، بهتر است که فرد دیگری را برای آن کار در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر نتوانستید خانه را تمییز کنید، هر چند وقت یک بار کارگری استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. قدری پول خرج کردن به دعوا و جدایی، می ارزد.

خانواده و دوستان


زمانی که شما تنها زندگی می کنید، می توانید تصمیم بگیرید که چه کسی و در چه وقتی به خانه شما بیاید اما زمانی که زندگی مشترک تان آغاز می شود، دیگر شما به تنهایی تصمیم گیرنده نیستید. ممکن است شما بخواهید دوستان تان را به خانه دعوت کنید در حالی که همسرتان برنامه دیگری داشته باشد. در این شرایط، قبل از هر برنامه ریزی باید برنامه خود را با همسرتان هماهنگ کنید. به نیازها و خواسته های همسرتان احترام بگذارید و به حریم هم تجاوز نکنید تا حرمت های بین تان از میان نرود.

زمان های خواب متفاوت


اگر چه ممکن است که زمان خواب شما شب به شب با هم تفاوت داشته باشد اما تا حدودی می توانید آن را مشخص کنید. بعضی ها سحرخیزی را دوست دارند و برخی دیگر شب زنده داری را اما آیا می دانید که همین زمان خوابیدن ساده هم می تواند موجب دوری و یا بالعکس نزدیکی زوجین به هم شود؟ بنابراین تا جای ممکن سعی کنید که برنامه خواب تان را با برنامه خواب همسرتان تطبیق دهید. با این شیوه پس از مدتی خواهید دید که چه صمیمیتی میان شما برقرار خواهد شد.

مشکلات حل نشده


هر فردی ممکن است در زندگی اش از مشکلی که هنوز حل نشده، رنج ببرد. این مشکل می تواند مربوط به دوران قبل از آشنایی زوجین باشد یا حتی در حین رابطه با یکدیگر بوجود آید. آنچه اهمیت دارد زمان آن نیست بلکه برطرف کردن آن است. اگر شما نتوانید به کمک همسرتان مشکلی که از آن رنج می برید را حل کنید، نه تنها غم و غصه تان عمیق تر می شود بلکه به مرور زمان ثبات و اعتمادتان را نیز نسبت به طرف مقابل از دست خواهید داد.

رابطه زناشویی


بسیاری از زوج ها از رابطه زناشویی خود ناراضی هستند. این افراد اگر نارضایتی خود را بیان نکنند و آن را در دل خود چون یک راز نگه دارند، پس از مدتی دچار مشکلات بزرگ تری خواهند شد. در واقع رابطه جنسی یکی از مهمترین نیازهای هر زندگی مشترکی است که باید برآورده شود.

بنابراین با خودتان صادق باشید، از همسرتان را نیز میزان رضایت اش از رابطه زناشویی را بپرسید، اگر نارضایتی وجود داشت، می توانید از یک مشاور کمک بگیرید و به سادگی آن را حل کنید.

منبع : بر ترینها

 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
امکانات فوق شامل خریدارای سی دی مقالات سایت و مجموعه آموزشی زوج خوشبخت نیز می شود
این مطلب در تاریخ 2017-10-14 21:43:23منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
11784





نظر شما در مورد مطلب شایع ترین علت جدایی زوجین ازهم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




شناخت کامل برای ازدواج
شناخت کامل برای ازدواج

ازدواج با دختر و پسر تک فرزند
ازدواج با دختر و پسر تک فرزند

سوالات رایج درمورد بارداری
سوالات رایج درمورد بارداری

پاره شدن بكارت با انگشت
پاره شدن بكارت با انگشت

اصول مشاوره حضوری
اصول مشاوره حضوری

شوهرخواهرم با زنان دیگر رابطه دارد
شوهرخواهرم با زنان دیگر رابطه دارد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

27327

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266463265

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام