نحوه برخورد با همسر پرخاشگر

خصوصیات نیمه گمشده شما

اگر همسرتان پرخاش می‌کند شما نباید واکنش مشابهی نشان بدهید چون در این صورت غریزه‌های پنهانی و نهفته همسرتان را برای پرخاش و خشونت بیشتر، بیدار می‌کنید.


شاید رفتارهای او واقعاً واکنش‌های مشابهی را در شما برانگیزد. زمانی که او به شیوه‌ای آزاردهنده رفتار می‌کند و از هیچ تلاشی برای تحقیرتان فرو نمی‌گذارد چطور می‌توانید ساکت بمانید؟ به جای واکنش به خودتان بگویید « تو می‌دانی او چه هدفی از این‌ کار دارد.»


فرد پرخاشگر نیاز به فردی برای ابراز خشونت و خشم پنهان وجودش دارد. او شما را ابزاری برای ابراز همه نگرانی‌هایش می‌کند. او همچنین انتظار دارد شما دقیقاً همان کسی باشید که همه فرمان‌ها و خواسته‌هایش را برآورده می‌کند. اما همانقدر که شما را برای واکنش بیشتر تحریک می‌کند توقع دارد او را بخاطر همه بدرفتاری‌هایش ببخشید و او را مقصر ندانید. بدترین بخش رابطه شما با همسرتان این است که او هرگز به وعده‌هایش عمل نمی‌کند. او مشکلات رابطه را نادیده می‌گیرد و همه چیز را از منظر و چشم‌انداز خودش نگاه می‌کند.


با روشی متفاوت


پرخاشگری برای همسرتان یک راه برای برقراری ارتباط است. اکنون شما می‌توانید انتخاب کنید چطور به این شیوه ارتباطی پاسخ بدهید. اما یک پیشنهاد مؤثر این است که به جای واکنش مشابه با کنترل رفتار و احساسات خودتان از او بپرسید «خب چرا اینو می‌گی یا چرا اینو می‌خوای؟ چرا باید اینکار رو بکنیم؟ » در این وضعیت شما می‌توانید یک رفتار عصبی و خارج از کنترل را در یک مسیر درست هدایت کنید.


چه احساسی دارید؟


خشونت‌ها بی‌تاب‌تان کرده است؟ به جای اینکه یک لیوان را روی لیوان بشکنید و یک داد بلندتر روی یک داد بلند همسرتان بزنید از احساسا‌ت‌تان بگویید بدون اینکه آرامش‌تان را از دست بدهید. همان لحظه بگویید که ناراحت شده‌اید؛ «تو منو ناراحت می‌کنی»، «تو با این رفتارت به من توهین می‌کنی»، «اینجوری به من توهین می‌کنی». شما احساس‌تان را بیان می‌کنید بدون اینکه رفتاری مقابله‌ای نشان بدهید. در این حالت همسرتان هم یاد می‌گیرد شیوه رفتارش را کمی تغییر بدهد.


معجزه نخواهید


پیش می‌آید که همسرتان از رفتارش شرمنده شود و عذرخواهی کند. دنبال معجزه نباشید. هیچ تغییری یک شبه رخ نمی‌دهد و به وعده‌های «این آخرین بار بود» دل نبندید. برای تغییر رفتار همسرتان نیاز به زمان، مشاوره و رفتار درمانی دارید و همه اینها صبر و حوصله می‌خواهد. رفتار همسرتان نوعی اختلال است و فقط با شناخت و آگاهی، تلاش و انگیزه برای تغییر و مشاوره از یک متخصص رفتار درمانی می‌توانید برای بهبود رابطه امیدوار باشید.

منبع: ایران بانو-ضمیمه روزنامه ایران

 

این مطلب در تاریخ 2017-10-22 22:01:10منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
9708





نظر شما در مورد مطلب نحوه برخورد با همسر پرخاشگر چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




سنم بالا می ‌‌رود و خواستگار مناسبی ندارم
سنم بالا می ‌‌رود و خواستگار مناسبی ندارم

چقدر به ظاهر و اندام در ازدواج اهمیت دهیم
چقدر به ظاهر و اندام در ازدواج اهمیت دهیم

تغییرات فعالیت مغز در دوران بارداری
تغییرات فعالیت مغز در دوران بارداری

خون در اسپرم(همواسپرمیا)
خون در اسپرم(همواسپرمیا)

با اضطراب کرونا چه کنیم
با اضطراب کرونا چه کنیم

طلاق جنسی چیست
طلاق جنسی چیست










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

26901

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266462839

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام