همسرم بهم توجه نمی کنه

همسرم بهم توجه نمی کنه

گاهی در زندگی زناشویی پیش می آید که یکی از طرفین نسبت به دیگری سرد و بی توجه می شود. شما هم اگر در این موقعیت قرار گرفتید بهترین راهکار برای شما چیست؟

با خودتان درباره انتظارات از خودتان صادق باشید

اولین گام مهمی که باید بردارید، تشخیص دادن این مساله است که دقیقا در چه حالت‌ها و موقعیت‌هایی احساس خوبی به شما دست نمی‌دهد. با این‌حال، باید از خودتان بپرسید که آیا واقعا خود رابطه مشترک‌تان به چنین حسی منجر می‌شود یا مسائل حاشیه‌ای؟

بعضی از افراد بدون این‌که بدانند، همه مسائل را به همسرشان مربوط می‌کنند و درواقع همه چیز را در نسبت با او می‌فهمند. این درحالی است که اگر ما همه انتظارات خودمان را به رابطه با همسرمان معطوف کنیم، دیگر جای تعجبی نخواهد داشت که احساس کنیم همه نیازهای‌مان برطرف نمی‌شود. این وضعیت هم نتیجه‌ای ندارد جز این احساس که نسبت به ما بی‌توجهی شده است. 

متخصصان می‌گویند که انتظارات انسان‌های امروزی از رابطه با همسرشان، بسیار فراتر و گسترده‌تر از این انتظارات در نسل‌های گذشته است. درواقع، انسان‌های امروزی می‌خواهند که همسرشان درعین حال که شدیدا عاشق‌شان است، بهترین دوست‌شان باشد. یعنی هم بتوانند با او صحبت کنند، هم زندگی سازگارانه‌ای را در کنار همدیگر تجربه کنند و هم جهان‌بینی مشابهی با همدیگر داشته باشند.

بنابراین، باید به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از نیازهای بشری باید توسط دیگر افراد یا دیگر فازهای زندگی تامین شوند؛ مثل دوستان صمیمی، اعضای خانواده، رسیدگی به امور شغلی و علاقه‌مندی‌های مختلف. اگر این نکته را جدی بگیرید، دیگر همسرتان را بابت هر چیزی تحت فشار قرار نخواهید داد. 

با همسرتان صادق باشید

مرحله دوم، این است که کاملا با همسرتان صداقت داشته باشید. بسیاری از افراد انتظار دارند که همسرشان بتواند ذهن‌شان را بخواند و در هر شرایطی و در هر موقعیتی، کاملا از خواسته‌ها و نیازهای آنان آگاه باشد. در این وضعیت، اگر چیزی که مورد توقع‌شان است دقیقا اتفاق نیفتند، یا همه‌چیز به‌درستی پیش نرود، یا احساس کنند که نیازشان برطرف نشده است، احساس سرخوردگی می‌کنند.

بنابراین، هر فردی باید تلاش کند تا خواسته‌ها و نیازهایش را کاملا واضح به همسرش انتقال بدهد. در ضمن، این انتقال خواسته‌ها باید به‌صورتی انجام شود که بازخوردن مثبتی را در همسرتان به‌وجود بیاورد و او را به حالت دفاعی فرو نبرد. 

ذهنیت متمرکز بر راه‌حل داشته باشید

اگر می‌خواهید که در برقراری ارتباط با همسرتان صادقانه‌تر رفتار کنید و در این زمینه موفق‌تر باشید، بهتر است که نسبت به خواسته‌های خود با همسرتان واضح‌تر عمل کنید. 

متخصصان در این موارد توصیه می‌کنند که ذهنیت متمرکز بر راه‌حل داشته باشید. بنابراین، به‌ جای فکر کردن دائمی به احساس بی‌توجهی، به این فکر کنید که چه کارهایی می‌توانند به حل مشکل و برطرف کردن این احساس کمک کنند. در این مرحله باید از خودتان بپرسید که دقیقا چه چیزی از همسرتان می‌خواهید و باید برای تغییر دادن مسائل دقیقا چه کارهایی انجام بدهید. توجه داشته باشید که در یک زندگی مشترک، هر دو طرف در شکل‌گیری هنجارها نقش اساسی دارند. بنابراین، هیچ چیزی به اندازه همکاری دونفره نمی‌تواند در حل مشکلات به شما کمک کند. 

منبع : salamatism.com

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2018-04-17 19:05:56منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5283





نظر شما در مورد مطلب همسرم بهم توجه نمی کنه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




پیامدهای ازدواج با افراد مهرطلب
پیامدهای ازدواج با افراد مهرطلب

تست شخصیتی MBTI برای ازدواج
تست شخصیتی MBTI برای ازدواج

گیاه مفید برای قوای جنسی
گیاه مفید برای قوای جنسی

چاره کاهش میل جنسی چیست ؟
چاره کاهش میل جنسی چیست ؟

تاثیر عصبانیت بر ظاهر
تاثیر عصبانیت بر ظاهر

 عندالاستطاعه یا روشی جهت رفع مشکل مهریه و قوانین جدید
عندالاستطاعه یا روشی جهت رفع مشکل مهریه و قوانین جدید










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

26578

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266462516

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام