دلایل احساس دلزدگی در زندگی مشترک

دلایل احساس دلزدگی در زندگی مشترک

مردی هستم ۲۴ ساله. سه سال است ازدواج کرده ام. شغلم آزاد و همسرم دانشجو ست و ۲۰ سال دارد. چند ماهی است که رفتارش با من سرد شده است ، چند روز پیش بعد از اصرارهای فراوان من، بالاخره گفت من دیگر به تو احساسی ندارم و از تو بدم می آید و بهترین راه طلاق است. چاره چیست؟

مشاور در پاسخ به او نوشت: می فهمم که در شرایط بدی قرار گرفته اید. این که زندگی خوبی داشتید و الان با این سردی روبه رو شده اید مانند شوکی در زندگی شماست اما خوبی این رابطه که مطرح کردید، این است که بین شما و همسرتان گفت و گو وجود دارد و این یعنی رابطه شما طوری است که بشود روی آن کار کرد.

علت یابی کنید:

 

سرد شدن رابطه زوجین ناگهان اتفاق نمی افتد و تدریجی است. بهتر است که زمان شروع این سرد شدن را بیابید که با چه اتفاقی همراه بوده است. اولین قدم برای حل مشکل تان، علت یابی است چون شما رابطه و زندگی خوبی داشتید. بی دلیل یک رابطه خوب به رابطه سرد تبدیل نمی شود. حتما دلایلی وجود داشته است که مطرح نشده و باید در گفت و گویی که احساس امنیت و آرامش باشد، بنشینید و با همسرتان درباره اش صحبت کنید و ببینید چه مسائل حل نشده ای بین شما دو نفر بوده که باعث شده الان این مشکل و این بی احساسی شدید بروز کند.


چند نکته درباره گفت و گوی تان:

صحبت های این دفعه تان درباره دلایل سرد شدن زندگی مشترک از اهمیت بالایی برخوردار است. چند توصیه به شما دارم تا بیشترین بهره را ببرید و کمترین حاشیه در این گفت و گو ایجاد شود. اولا به هیچ وجه در زمان گفت و گو، حرف یکدیگر را قطع نکنید و به حرف های هم به صورت کامل گوش دهید. همدیگر را قضاوت نکنید و وقتی همسرتان حرفی می زند، در پایان آن را خلاصه کنید و ببینید آیا حرف و منظور او را خوب متوجه شدید یا خیر. در ضمن حتما از همسرتان بپرسید چه کارهایی انجام داده اید که راجع به شما سرد شده یا کارها وخواسته های همسرتان از شما چه چیزهایی است؟


یکی از دلایل احتمالی پشیمانی همسرتان:

توجه داشته باشید که همسر شما در سن تقریبا کمی با شما ازدواج کرده است. بعضی اوقات چنین افرادی، وقتی در جامعه قرار می گیرند، احساس می کنند که جوانی و زندگی نکردند و احساس پشیمانی شان از ازدواج به خاطر همین مسئله است. اگر این موضوع باشد باید روان شناس این باورهای غلط ایشان را بررسی و حل کند.


دلایل احساس دلزدگی در زندگی مشترک:

دوست داشتن یک حس است که بستگی به افکار یا رفتارهایی که از طرف مقابل می بینیم، دارد. بنابراین هرچه بین یک زن و شوهر خاطرات خوب بیشتری باشد، حس بهتری راجع به هم دارند و هر چه خاطرات منفی بیشتر باشد، حس منفی شان بیشتر می شود. وقتی زوجین مدت طولانی، درباره آن چه آزارشان می دهد صحبت نکنند، دچار دلزدگی می شوند و هر دو در تنهایی به دنبال جایی هستند که کمی آرامش و رضایت بیشتری را تجربه کنند. بنابراین کارشناسان تاکید می کنند دلزدگی را نه فقط یک احساس بلکه یک علامت منفی در زندگی مشترک محسوب کنید و برای مدیریتش برنامه ریزی کنید.

منبع : روزنامه خراسان


 
مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2018-09-09 06:50:51منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4807





نظر شما در مورد مطلب دلایل احساس دلزدگی در زندگی مشترک چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




چه گروه هایی از دختران در ایران بیشتر در معرض فساد اخلاقی قرار دارند
چه گروه هایی از دختران در ایران بیشتر در معرض فساد اخلاقی قرار دارند

چت کردن دختر مجرد با مرد متاهل
چت کردن دختر مجرد با مرد متاهل

چه مدت بعد از زایمان قاعدگی شروع می شود
چه مدت بعد از زایمان قاعدگی شروع می شود

مقایسه زایمان طبیعی با سزارین
مقایسه زایمان طبیعی با سزارین

آیا درون گرایی مانع لذت از زندگی می شود؟
آیا درون گرایی مانع لذت از زندگی می شود؟

آزمون دانش شما در زمینه خود ارضایی
آزمون دانش شما در زمینه خود ارضایی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

27019

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266462957

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام