مشاور سنتر

آیا تنهایی سفر کردن زن و شوهر اشکالی دارد

آیا تنهایی سفر کردن زن و شوهر اشکالی دارد

 آیا ایرادی داره که زن و شوهر گاهی اگر دوست داشتن به تنهایی سفر برن و چند روز از سال رو کنار هم نباشن؟ هر چقدر هم عاشق و دلبسته ی همدیگه هستن... به این خاطر میپرسم که یکبار برای همیشه جواب یک متخصص رو به همه ی اون هایی بدم که بدون دانش برای ما نسخه میپیچن.

میگن اگر شما پیش هم نباشید، نبودنتون عادی میشه و جالب اینکه دیگه همسرت برای رفع نیاز جنسیش به تو نیازی نداره و زندگیتون خراب میشه! مگر دوتا انسان به صرف رفع نیاز جنسی ازدواج میکنن که اگر دو روز تنها باشن این اتفاق بیفته؟

درسته که نیاز جنسی هست، ولی قراره که هی بچسبیم به همدیگه و تا حس نیاز داشتیم سکس و سکس؟ و از هم دور نشیم که زود رفع شه؟ نباید بلد باشیم که کنترل کنیم خواسته هامون رو بعضی وقتا؟ اگه نکنیم که فرقی با موجودات دیگه نداریم...

ریشه ی این باورا از کجاست؟ خیلی به نظرم تلخ اومد.. به آدم هایی فکر کردم که سال ها با این عقاید زندگی میکنن، خانم هایی که محدود میشن و خودشونم فک میکنن یه جعبه ابزارن برای رفع نیاز همسراشون و البته میبالن به این قضیه و کار کسی مثل من رو اشتباه میدونن!


 

 اینکه از همسرم دور نباشم، چون ممکن است شیطنت کند، نشان می دهد رابطه ناامن و متزلزل است.

اینکه تنها نگذارمش مبادا که خطا کند، یعنی رابطه بالغانه نیست. رابطه والد-کودک است و می شود پیش بینی کرد چه بلاهایی ممکن است بر سر ازدواجی بیاید که در آن زن و مرد، مامان بازی می کنند.

باور غلط رایج این است که زن و شوهر همه چیزشان باید با هم باشد. گذشته از اینکه تحقق چنین فرضی عملا بسیار دشوار است، و خودش اسباب تعارض (چرا به من نگفتی فلان جا رفتی؟ چرا تلفن مرا جواب ندادی؟ و... یا برعکس، چرا گوشی مرا چک کردی؟ مگر به من اطمینان نداری؟) چنین رویکردی، نه که رابطه را محکم نمی کند، که زمینه ساز گسست است.

در این باره بسیار می شود گفت. مورای بوئن که نظریاتش ستون فقرات خانواده درمانی را شکل داده، می گوید ما انسانها هم وقتی به هم نزدیک می شویم، هم زمانی که فاصله می گیریم، گرفتار اضطراب می شویم. گویا ما در هر رابطه، باید در نقطه ای بایستیم که کمترین اضطراب را تجربه کنیم.

از منظری دیگر، یک کودک مضطرب است که دلش می خواهد به مادرش بچسبد. بالغ، نیازمند فضایی برای تنهایی خود است و اگر زندگی مشترک چنین فضایی را سلب کند (ما که همیشه کار داریم، وقت های خالی مان را حتما باید با هم باشیم) نیازی اساسی از وجه بالغ شخصیت ما تامین نمی شود. وقتی این فضا رسمیت نیابد، ممکن است فرد ناخوداگاه تلاش کند این نیاز را به صورت غیر رسمی و غیر اخلاقی (حیاط خلوت) جبران کند.

ما به زوج ها توصیه می کنیم هر از گاهی، تنها سفر بروند. می گوییم هر هفته، ساعت هایی را از وظایف مادری و پدری و همسری خود مرخصی بگیرند و فقط برای خودشان باشند.

به عنوان یک قاعده سرانگشتی می گویم در یک خانواده، ۶۰ درصد زمانی که پدر و مادر وقتی آزاد (فارغ از وظایف حرفه ای) دارند، کنار همه اعضای خانواده، ۳۰ درصد در خلوت دونفره شان، و ۱۰ درصد مطلقا برای خودشان باشد.

تعهد زناشویی، با این فضاهای تنفس رسمی نقض نمی شود. اگر کسی بی تعهد و پیمان شکن باشد، بالاخره کار خودش را می کند. با کنترلگری و رفتار والدانه، می خواهید ابرو را درست کنید، چشم کور می شود.

مقاله از دکتر شکیب

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده

 

این مطلب در تاریخ 2018-11-18 18:51:44منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
16595





نظر شما در مورد مطلب آیا تنهایی سفر کردن زن و شوهر اشکالی دارد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت گرایش به جنس مخالف
علت گرایش به جنس مخالف

«نه» گفتن بعضی زنان به خواستگارشان یعنی بله!؟
«نه» گفتن بعضی زنان به خواستگارشان یعنی بله!؟

روش بزرگ کردن آلت
روش بزرگ کردن آلت

دلایل جسمانی کاهش میل جنسی زنان
دلایل جسمانی کاهش میل جنسی زنان

خدمات روانشناسی جذاب مرکز مشاوره
خدمات روانشناسی جذاب مرکز مشاوره

محتوای پیامکهای ارسالی بین زنان و مردان
محتوای پیامکهای ارسالی بین زنان و مردان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

490

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266984251

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام