دلایل قهر کردن مردان

دلایل قهر کردن مردان

مردها چرا قهر می کنند ؟علل قهر کردن در مردان ؟

گاهی دلیل اصلی قهر کردن این است که می‌خواهیم مهربانی و توجه دیگری را دریافت کنیم. مخصوصا مردان از آنجا که از کودکی یاد گرفته‌اند احساساتشان را نشان ندهند، قهر کردن را ابزاری برای بیان ناراحتی یا کنترل اوضاع می‌بینند.

دلخوری در مقابل قهر

دلخوری حالتی است که شما از فرد مقابل خود ناراحت هستید و برای این ناراحتی دلایلی هم دارید. در حالت دلخوری شما ارتباطتان را با فرد مقابل قطع نمی کنید. در این حالت شما صرفا ناراحتی خود را بروز می دهید یا شکل رابطه تان را موقتا تغییر می دهید. البته دلخوری هم می تواند شکل سالم و ناسالم داشته باشد و مایه آزار فرد مقابل بشود. آگاهی از مهارت های حل مسئله به طرفین کمک می کند تا بدون قهر و تنش به موضوع بپردازند.

تفاوت قهر خانم ها با آقایان

زنان معمولا به روشنی قهر خود را نشان می دهند و زمانی که آزرده خاطر باشند به خوبی از حرکاتشان می توان متوجه شد اما مردها درونگرا تر عمل می کنند و دلخوری شان را بروز نمی دهند اما برخلاف زنان دیرتر از خاطرشان موضوعی که ناراحتشان کرده ، پاک می شود. بله درست متوجه شدید خانم ها حتی با یک صحبت و پیام کوتاه سریع تر دلشان نرم می شود اما مردها معمولا دیرتر می بخشند . توصیه روانشناسی قهر مردان این است که بدون توجه به جنسیت (مرد و زن بودن) به قهر روی نیاورید و زود عصبانی نشوید در هر حالی با طرف مقابل تان صحبت کنید تا مشکلتان حل گردد.

رازهایی در مورد مردان

آیا با این موافقید که مردان دوست دارند همواره در راس قدرت باشند از ضعیف شدن به شدت متنفرند؟ 

زمانی که در زندگی زناشویی مشکلی است ، سعی کنید با همسرتان مسالمت آمیز صحبت کنید به دلیل این که همسران از شنیدن غر های مکرر بیزارند، از این که هر روز شکایت بشنوند به شدت زندگی به کامشان تلخ می گردد.

گاهی اوقات ممکن است خانم ها بگویند همسرشان در مقابل طرز لباس پوشیدن، ارایش و … بی تفاوت است و زمانی که از کار بر می گردد متوجه این مسایل نیست.

توصیه روانشناسی قهر مردان این است که دنیا را برای خود و مرد زندگی تان سخت نگیرید. مردها شیوه ابراز عشقشان متفاوت است همین که دغدغه اش شما و فرزندتان است دوست داشتنش را نشان می دهد. اگر برایتان ابراز کلامی ازجانب وی بسیار مهم است کلید این موضوع هم دست خودتان است با شیوه خودتان و با ابزار زنانگی تان او را متوجه کنید.

مردها را بهتر بشناسید

اگر از زنان ومردان در ارتباط با شناخت جنس مخالف سوال بپرسید ، هم مردان و هم زنان شناخت جنس مخالف شان را بسیار سخت می دانند و معتقدند که دنیای طرف مقابل شان بسیار پیچیده است. اما می دانیم هر دو جنس نیازهای روانی مشخص و عمده ای دارند که اگر این نیازها را بشناسیم و درک کنیم می توانیم بایکدیگر رابطه موفقی داشته باشند.


مطلب مرتبط
شناخت مردان

قهر کردن در واقع یک شیوه ناسازگارانه و ناسالم برای بروز خشم است‎

علت قهر مردان چیست؟

علت قهر مردان چیست

علل مختلفی برای پدیده های انسانی وجود دارد و نمی توان یک علت واحد برای آن ها ذکر کرد. قهر کردن مردان هم از این قاعده مستنی نیست. هر رفتاری در بافت یک رابطه رخ می دهد و علل و پیامدهای خود را از رابطه می گیرد. ولی به طور کلی علل زیر را می توان برای عادت قهر مردان ذکر کرد.

 

خشم

همانطور که گفته شد، قهر کردن شکلی از بروز خشم می باشد. قهر کردن در واقع یک شیوه ناسازگارانه و ناسالم برای بروز خشم است. پس می توان چنین تصور کرد که فرد هنگام مواجهه با احساس خشم خود نسبت به دیگری و نارضایتی از برخی مسائل قهر می کند. برای راه های کنترل خشم کلیک کنید.

یادگیری

افرادی که رفتار قهر را تکرار می کنند، احتمالا این سبک رفتاری را یاد گرفته اند. بسیاری از مواقع والدین هنگام قهر و دعواهای خود، کودکانشان را فراموش می کنند و یادشان می رود که تقلید کودکان از تمامی رفتار ها صورت می گیرد. از طرف دیگر کودکی که والدینش دائما قهر باشند، راه دیگری برای حل مشکلات یاد نمی گیرد.

تقویت شدن

افرادی که قهر می کنند، معمولا برای این رفتارشان تقویت می شوند. یعنی فرد مقابل همیشه به دلجویی و به اصطلاح ناز کشی آمده و در نتیجه آن ها با رفتار قهر کردن به خواسته های خود می رسند. بنابراین فرد در طول زمان برای قهر کردن پاداش می گیرد و آن را ادامه می دهد.

ناامن بودن رابطه

گاهی اوقات شرایط رابطه به گونه ای است که فرد آزادی و راحتی بیان خواسته ها و نیازهایش را ندارد. در این حالت، قهر کردن بهتر از حل مسئله یا بیان مستقیم مشکل به نظر می رسد. بنابراین فرد ترجیح می دهد قهر کند. به جای ترس فرد بهتر است مهارت جرات مندی کسب کند تا بتواند خواسته هایش را بیان نماید.

توانایی ذهن خوانی

بسیاری از مردانی که به راحتی قهر می کنند، توقع دارند طرف مقابلشان، توانایی ذهن خوانی داشته و نیازهایشان را اتوماتیک رفع کند. در واقع فردی که قهر می کند، انتظار دارد بدون حرف زدن و گفتن مشکلش، فرد مقابل آن را بفهمد و حل کند.

عدم حل مسئله

قهر کردن رفتاری است که مانع حل مسئله می شود. افرادی که قهر می کنند، توانایی حل مسئله به شکل سازگارانه ندارند. 

منبع : سایت بیتوته
 

مطلب پیشنهادی سایت تنظیم خانواده
 
 
 

رابطه جنسی
مشاوره ازدواج،مشاوره جنسی
آموزش زناشوئی
آموزشهای جنسی
مشاوره جنسی،مشاوره آنلاین
فیلم رابطه جنسی
رابطه جنسی
رابطه جنسی
این مطلب در تاریخ 2019-01-25 19:03:16منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
6432





نظر شما در مورد مطلب دلایل قهر کردن مردان چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشاوره ازدواج:دختر مورد علاقه ام بی پولی سرش نمی شود
مشاوره ازدواج:دختر مورد علاقه ام بی پولی سرش نمی شود

چطور به خواستگار اعتماد کنیم
چطور به خواستگار اعتماد کنیم

زنان و یائسگى - نیمه دوم زندگى زنان
زنان و یائسگى - نیمه دوم زندگى زنان

چرا مردها بعد از رابطه جنسی سرد می شوند
چرا مردها بعد از رابطه جنسی سرد می شوند

آیا افسردگی خود به خود خوب می شود؟
آیا افسردگی خود به خود خوب می شود؟

تاثیر اختلال سازگاری در زندگی زناشویی
تاثیر اختلال سازگاری در زندگی زناشویی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14060

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266291823

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام