بایدها و نبایدهای حریم خصوصی همسران

بایدها و نبایدهای حریم خصوصی همسران

در این مقاله به بایدها و نبایدهای حریم خصوصی همسران، اشاره خواهیم کرد.

گفتگو کنید، نه تجسس

وقتی موضوعی از جانب همسرتان شما را آزار می‌دهد با کارگاه ذهنی و درونی‌تان مبارزه کنید و سعی کنید با گفتگو کردن این معما را برای خودتان حل کنید. فقط چیزی که باید بدانید و رعایت کنید، این است که پای این معما را زمانی‌که بحث و اعصاب خردی دیگری پیش آمده، پیش نکشید. در شرایطی کاملا معمولی و به دور از تنش با همسرتان صحبت کنید و مثلا به او بگویید از اینکه او چند روز است که دائم با تلفنش مشغول است و دیگر توجهی به اطرافش نمی‌کند، دلخور هستید. اگر از این موضوع به عنوان برگ برنده استفاده کنید، یعنی میان یک دلخوری دیگر پای این موضوع را هم وسط بکشید، نه تنها به جواب نمی‌رسید بلکه اوضاع را خراب‌تر می‌کنید و موضوع کش پیدا می‌کند. پس، ‌این موضوع را در موقعیت مناسب و ‌در آرامش، حال خوش و کاملا خنثی، بیان کنید. فراموش نکنید که قرار است شما جواب را بشنوید نه این که محاکمه کنید‎.

این مطلب را بخوانید : چه چیزهایی جزء حریم خصوصی زوجین است

به سبک خودتان، برای خودتان وقت بگذارید

این تفکر غلط را دور بریزید که زن و شوهر باید تمام وقتشان را باهم بگذرانند! تفکری که قدیمی‌ها به آن اعتقاد داشتند و از اینکه زمان‌هایی را خودشان تنهایی با خودشان سپری کنند و خوش بگذرانند، بد و عیب می‌دانستند. این یک واقعیت انکار نشدنی ا‌ست که هرکسی برای رشد و حتی رسیدن به آرامش نیاز دارد که گاهی با خودش خلوت کند و در این خلوت به تفکر بپردازد. خلوت کردن با خود و گذراندن اوقاتی را به تنهایی، می‌تواند باعث سرزنده شدن شود. زمان‌های دیگری هم آدم نیاز دارد وقتش را با کسانی پر کند که به او آرامش و شادی می‌دهند. نباید زن و شوهر همدیگر را محدود به علایق و سلایقی کنند که تنها خودشان آن را می‌پسندند. شاید یک نفر از اینکه در خانه به تنهایی کتاب بخواند، حالش خوب می‌شود و یک نفر دیگر کوه رفتن با دوستانش را ترجیح دهد. زن و شوهر باید تمام تلاش‌شان را بکنند که کیفیت زندگی مشترک خود را بالا ببرند و این زمانی محقق می‌شود که به یکدیگر اجازه بدهند گاهی اوقات به سبک خودشان وقت‌شان را بگذرانند.

حریم دونفره‌تان را زیرپا نگذارید

درست است که رعایت حریم خصوصی در زندگی مشترک ضروری است، اما گاهی برخی نشانه‌ها چنان واضح است که نیازی به کنکاش نیست. لازم نیست خودتان را گول بزنید و کنجکاوی یا بدبینی خود را بهانه‌ای کنید برای فرار از واقعیت. اگر حرف زدن در مورد این نشانه‌ها با همسرتان شما را قانع نکرد باید دنبال یک مشاور خوب بگردید و مشکل خود را به صورت حرفه‌ای پیگیری کنید. یادتان باشد بخشی از حریم شما دو نفر با هم مشترک است، این که همسرتان خیانت می‌کند یا نه، به شما ربط دارد، پس مرزی بین حریم واقعا شخصی و حریم دونفره‌تان به عنوان زوج بگذارید و این موضوع را کاملا شفاف کنید‎.

این مطلب را بخوانید : مرز پنهانکاری و حریم خصوصی

همفکری کنید اما گیر ندهید

گاهی لازم است زن و شوهر در مورد کلیات با یکدیگر همفکری کنند، اما در مورد جزئیات خودشان به تنهایی تصمیم بگیرند. مثلا قرار است با هم به یک مهمانی بروید و به این توافق می‌رسید که چه مدل لباسی بپوشید، اما دیگر اهمیتی ندارد که همسرتان می‌خواهد لباس سبزش را بپوشد یا قرمز٫ گاهی که می‌خواهید به همسرتان چیزی بگویید یا سؤالی از او بپرسید،‌ به این که موضوع چقدر واقعا اهمیت دارد هم فکر کنید. اگر در واقع هیچ فرقی ندارد، خب، چه کاری است؟ بگذارید خودش تصمیم بگیرد و راحت باشد‎.

فرزندان‌تان می‌بینند و می‌آموزند

بهترین راه آموزش به فرزندان این است که خود والدین آن کار را انجام دهند تا کودکشان ببیند و از آنها بیاموزد. اگر زن و شوهری حریم خصوصی یکدیگر و حتی فرزندا‌شان را رعایت کنند، به صورت خودکار این موضوع را کودک هم یاد می‌گیرد. آنها یاد می‌گیرند که همه انسان‌ها با هم متفاوت هستند و هر کدام علایق خود را دارند. به این باور می‌رسند که هرکسی باید به زندگی فردی خود هم بها بدهد، در عین حال همین آدم‌هایی که از هم متفاو‌تند، می‌توانند همدیگر را بسیار دوست داشته باشند و در کنار هم زندگی کنند. ‏

این مطلب را بخوانید : تفاوت پنهانکاری و حریم خصوصی

منبع : روزنامه خراسان

این مطلب در تاریخ 2019-03-26 18:05:02منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4022





نظر شما در مورد مطلب بایدها و نبایدهای حریم خصوصی همسران چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت عدم توجه به معیارها در انتخاب همسر
علت عدم توجه به معیارها در انتخاب همسر

نحوه درخواست ازدواج و خواستگاری از دختر
نحوه درخواست ازدواج و خواستگاری از دختر

تاثیر دیابت بر رابطه زناشویی
تاثیر دیابت بر رابطه زناشویی

مشکلات هورمونی در زنان
مشکلات هورمونی در زنان

چرا همش بدشانسیم و بدمیاریم
چرا همش بدشانسیم و بدمیاریم

آزمون سنجش شادی درونی
آزمون سنجش شادی درونی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

12693

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266290456

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام