اصول رابطه زناشویی رمانتیک

اصول رابطه زناشویی رمانتیک

رابطه‌ی جنسی رومانتیک، بسیار عالی است و تماما به پیش نوازی و معاشقه، درک کردن و ارتباط عاطفی و هیجانی مربوط می‌شود. همه‌ی آدمها دوست دارند هرازگاهی ماجراهای رومانتیک را تجربه کنند. با ما همراه باشید تا بگوییم چگونه می‌توانید فعالیت‌های جنسی‌تان را رومانتیک‌تر و دلپذیرتر کنید.

1. ارتباط هیجانی خوبی برقرار کنید

شما و همسرتان باید بتوانید به سطح عمیق‌تری از ارتباط حسی و عاطفی دست پیدا کنید و عشق و توجه خود را بروز دهید. مطالعات نشان می‌دهند رضایت جنسی و صمیمت عاطفی میان همسران پیش زمینه‌ هم هستند. بنابراین هر چه رابطه‌ی جنسی بهتری داشته باشید، صمیمیت عاطفی‌‌تان با همدیگر نیز عمیق‌تر خواهد بود، و برعکس، هر چه با همسرتان صمیمیت عاطفی و احساسی پررنگ‌تری داشته باشید از روابط جنسی‌تان نیز راضی‌تر خواهید بود.

بهترین راه ایجاد ارتباط عاطفی قوی با همسرتان این است که اوقات باکیفیتی را با هم بگذرانید، کارهایی را که از آن لذت می‌برید انجام دهید، سرگرمی‌ها و تفریحات جدید پیدا کنید و قرارهای هفتگی دونفره با هم داشته باشید.

2. فضای مناسبی فراهم کنید

اگر یک رابطه‌ی جنسی رومانتیک می‌خواهید باید زمینه آن را فراهم کنید. وقتی از تلفن‌تان مدام صدای نوتیفیکیشن بلند می‌شود و تصاویر تلویزیون حواس‌تان را پرت می‌کند یا زمان محدودی دارید و باید کاری را زودتر به پایان برسانید، چگونه می‌توانید روی رابطه‌تان تمرکز کنید. با روشن کردن شمع، ملایم کردن نور، پخش یک موزیک آرامش بخش و عاشقانه و هر چیزی که به نظرتان رومانتیک می‌رسد، فضای رومانتیک را ایجاد کنید.

بوسه‌ها و نجواهای عاشقانه در طول روز می‌تواند بستر یک رابطه‌ی جنسی رومانتیک را آماده کند. همچنین شما باید وقت کافی داشته باشید تا به دور از شتاب و استرس فقط به رابطه‌تان فکر کنید.

این مطلب مرتبط را بخوانید :  مکان های که نباید رابطه جنسی داشت

3. پیشنوازی‌های رومانتیک را تمرین کنید

یکی از بهترین کارهایی که یک رابطه‌ی جنسی را رومانتیک می‌کند، پیشنوازی است. تمرکزتان را روی لذت همسرتان بگذارید، بوسه، نوازش و ...، هرچند جزئی‌اند اما جادو می‌کنند. پس فقط به پایانش فکر نکنید و صبور باشید. این کار نه تنها لذت و هیجان را برای هر دوی شما پُرشورتر و شدیدتر می‌کند بلکه فرصتی فراهم می‌کند تا زمان بیشتری را صرف هیجانات هم کنید.

4. درمورد رابطه‌ی جنسی‌تان با هم حرف بزنید

اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از زندگی جنسی‌تان ببرید، باید بتوانید در موردش حرف بزنید تا کیفیت رابطه‌تان بالاتر رفته و رضایت بیشتری داشته باشید.
دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید با همسرتان در مورد فعالیت‌های جنسی‌تان حرف بزنید. اول اینکه این کار کمک‌تان می‌کند بیشتر به هم توجه کنید. هر چه بیشتر بدانید که چه چیزی به همسرتان لذت می‌دهد، بهتر خواهید توانست رضایت او را به دست بیاورید. نکته‌ی بعدی هم اینکه با حرف زدن، کمتر در اتاق خواب‌تان دچار سوء تفاهم‌های عجیب و غریب خواهید شد!
ضمنا صحبت کردن در مورد مسائل جنسی، تمایل‌ جنسی‌تان را بیشتر می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند زنانی که نگاه جنسی مثبت‌تری نسبت به خود دارند، جنبه‌ی رومانتیک روابط جنسی‌شان بیشتر بوده و بیشتر لذت می‌برند.

5. حین رابطه، تماس چشمی با هم داشته باشید

چشم‌ها، پنجره‌ روحند. هیچ چیزی بیشتر از حفظ تماس چشمی با همسرتان حین رابطه، شما را به هم پیوند نمی‌دهد. بوسیدن نیز راه دیگری برای تقویت جنبه‌ی رومانتیک رابطه‌تان است. پژوهش‌ها نشان می‌دهند بوسیدن، با فعال کردن بخش پاداش دهی مغز، شادترتان می‌کند.

حرف زدن حین رابطه جنسی نیز راه دیگری برای عمق دادن به ارتباط عاطفی و هیجانی‌تان است. از کلمات رکیک جنسی استفاده نکنید و تمرکزتان را روی شوخی‌های جنسی شیرین‌تر و ملایم‌تر بگذارید. ساکت نمانید و با کلام‌تان احساس‌تان را بروز دهید و حس بدنی‌تان را ابراز کنید. دوستت دارم گفتن را فراموش نکنید. اینها راههای تضمینی برای رومانتیک کردن زندگی جنسی‌تان هستند.

6. چراغ‌ها را روشن بگذارید

برای خیلی‌ها روشن بودن چراغ‌ها حین رابطه جنسی ناراحت کننده است و از آن فرار می‌کنند اما خوب است بدانید برای یک رابطه‌ی جنسی رومانتیک، شما باید بتوانید با همسرتان راحت باشید. لازم نیست اتاق را پُر از نور کنید اما مقداری نور ملایم برای اینکه بتوانید همدیگر را خوب ببینید لازم است.

7. هنر ِ لمس کردن

یکی از بهترین نکات جنسی برای رومانتیک کردن رابطه جنسی این است که باید مهارت لمس کردن ِ غیرجنسی را بلد باشید. مطالعات نشان می‌دهند لمس و نوازش فیزیکی، خارج از اهداف جنسی، شما را به طرز شگفت انگیزی برای رابطه آماده می‌کند. ماساژ دادن، مغازله، درآغوش گرفتن، نوازش کردن، بوسیدن صورت و گرفتن دست، رضایت همسرتان را شدیدا تامین می‌کنند. خوب است بدانید درآغوش گرفتن کسی که دوستش دارید فشار خون‌تان را پایین می‌آورد و از استرس‌تان کم می‌کند، در نتیجه بهتر می‌توانید یک رابطه‌ی رومانتیک را با همسرتان تجربه کنید و نگرانی‌ها و دلمشغولی‌ها را پشت در اتاق خواب‌تان بگذارید.

8. در لحظه باشید

همانطور که رابطه‌ جنسی با شتاب و بدون پیشنوازی لذتبخش نیست، رابطه جنسی که در آن در لحظه حضور نداشته باشید هم خوشایند نیست. همچنین اگر متوجه شدید همسرتان تمرکزی روی شما و رابطه‌تان ندارد، دست نگه دارید، آرام باشید و همسرتان را آرام کنید و اگر شرایط نرمال شد دوباره شروع کنید. رسیدن به اوج لذت جنسی بسیار خوب است اما تنها هدف رابطه‌ جنسی نیست و بدون آن هم می‌توانید رابطه‌ای رومانتیک برقرار کنید.

البته هم دوست دارند به خط پایان برسند اما ذهن‌تان را درگیر آن نکنید، چون باعث می‌شود لذت ارتباط عاطفی و هیجانی و سهیم شدن آن با همسرتان را در طی این مسیر از دست بدهید. رابطه جنسی رومانتیک تماما به عشق و توجه مشترک‌تان و «با هم تجربه کردن و لذت بردن» برمی‌گردد.

این مطالب مفید را بخوانید :

آنچه باید درمورد رابطه زناشویی بدانیم

نکات مهم برای اولین رابطه جنسی

منبع: marriage

این مطلب در تاریخ 2019-04-24 16:57:19منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5116





نظر شما در مورد مطلب اصول رابطه زناشویی رمانتیک چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نشانه های آمادگی برای ازدواج
نشانه های آمادگی برای ازدواج

ارزیابی ‌اصولی در جلسه‌ خواستگاری
ارزیابی ‌اصولی در جلسه‌ خواستگاری

قاعدگی شدید نشانه چیست
قاعدگی شدید نشانه چیست

ماسک های مناسب برای جلوگیری از کرونا
ماسک های مناسب برای جلوگیری از کرونا

چطور مثبت اندیش شویم
چطور مثبت اندیش شویم

فیلم دختری که مردگان کرونایی را غسل می دهد
فیلم دختری که مردگان کرونایی را غسل می دهد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

24401

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266460339

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام