مشاور سنتر

جلوگیری از  یکنواخت شدن زندگی زناشویی

جلوگیری از  یکنواخت شدن زندگی زناشویی

یکنواخت شدن زندگی زناشویی نوعی آفت برای رابطه زناشویی است درا ین مطلب از سایت تنظیم خانواد هبا چند راه کار ساده  زندگی زناشویتان را از یکنواختی دور کنید

برنامه‌های تفریحی پرهیجان داشته‌باشید

برنامه هایی برای تفریح و سرگرمی با همسرتان فراهم کنید، با او به خرید یا به سینما بروید و مانع بروز روزمرگی و سرد شدن احساساتتان نسبت به یکدیگر ‌شوید. به دلیل مشغله‌های زیاد خانواده‌ها و کمبود زمان و امکانات اقتصادی و...

روز به روز از سفرها و تفریح‌های خانواده‌ها کم می‌شود، اما نباید بگذاریم شرایط محیطی بر ما غلبه کند و با برنامه‌ریزی و مدیریت اوقات فراغت خانواده لحظاتی شاد و آرامش‌بخش بیافرینیم. رفتن به یک سفر کوتاه یا یک گردش در طبیعت آنچنان وقت یا هزینه گزافی از شما نمی‌گیرد.

وقتی یکنواختی زندگی و کار به شما فشار می‌آورد، به کوه، جنگل، رودخانه، دریا و حتی کویر بروید و لحظاتی را با طبیعت باشید تا ببینید که مظهر تنوع طبیعت است که حتی با انقراض انواع مختلف گیاهان و حیوانات و تغییراتی که بشر در محیط زیست داده است هنوز هم سرشار از تنوع است و می‌تواند به شما در رفع یکنواختی زندگیتان کمک کند و آرامشی به شما دهد تا با انرژی دوباره به زندگی باز گردید.

تغییراتی در تقسیم کار ایجاد کنید

بعد از تقسیم کار در خانه می‌توانید هر چند وقت یک‌بار کارها را با هم تعویض کنید تا در کارهای خانه نیز تنوع ایجاد کنید و در هفته هر کدام از زن و مرد یک روز را به استراحت بپردازند و دیگری کارهای خانه را انجام دهد. تا یک نفر خسته نشود و خانه برای یک نفر محل کار و برای یک نفر محل استراحت نباشد بلکه برای هر دو محلی آرام و مفرح شود.

بیشتر بدانید : تنوع در رابطه با همسر

مناسبت‌های خانوادگی را جشن بگیرید

مناسبت های خانوادگی چون سالگرد ازدواج، نامزدی و تولد فرزندان همگی برگ های برنده ای برای زوجین به شمار می‌روند و با جشن گرفتن آنها اعضای خانواده روزهای زیبایی را سپری می‌کنند.

به تنوع تغذیه توجه کنید

تغذیه، خود می‌تواند یکی از متنوع‌ترین مسائل زندگی باشد. مرد خانه می‌تواند مواد اولیه جدیدی برای غذا تهیه کند. مثلا اگر برای خرید مواد غذایی می‌رود و کالای جدیدی می‌بیند، می‌تواند آن را تهیه کند و زن خانه نیز می‌تواند با دستیابی به دستورات جدید آشپزی در تغذیه خانواده ایجاد تنوع کند. ما هزاران غذا در دنیا داریم که هر فردی با هر ضایقه‌ای می‌تواند حداقل از نصف این غذا‌ها لذت ببرد.

در محیط خانه تغییر ایجاد کنید

تغییر در دکوراسیون خانه نیز می‌تواند به میزان قابل ملاحظه ای در ایجاد تنوع سهم داشته باشد. از تغییر جای یک صندلی گرفته تا تغییر اتاق‌ها با هم. گذاشتن گل در گلدان‌ها و تهیه گلدان‌های آپارتمانی نیز می‌تواند روحیه شما و همسرتان را عوض کند. شما حتی می‌توانید با گذاشتن چند گلدان یا تهیه یک آکواریوم کوچک یا نگهداری یک پرنده، طبیعت را به خانه خود دعوت کنید و زندگی‌تان را با دست طبیعت از چنگال یکنواختی برهانید.

از واژه‌های هیجان‌انگیز استفاده  کنید

در رابطه خود با همسرتان خلاقیت داشته باشید و تنوع ایجاد کنید. به طور مثال واژه‌های محبت‌آمیز را از گفتار خود حذف نکنید. این واژه‌ها واژه‌های هیجان انگیزی هستند. هر چند وقت یک‌بار همسرتان را با یک پسوند یا پیشوند مثل عزیزم و... صدا بزنید. اگر مهارتی دارید، به همسرتان نیز بیاموزید. همین لحظات آموزش می‌تواند یک تنوع در رابطه تان باشد.

مدتی از هم دور باشید

هر چند وقت یک‌بار به مدت یکی دو روز از همدیگر دور باشید تا دلتان برای هم تنگ شود و قدر همدیگر را بیشتر بدانید. مثلا می‌توانید برای یکی دو روز به خانه پدری خود بروید. با دوستان خود به سفر بروید و... .با این‌که فرهنگ این کار هنوز در خانواده‌های ما جا نیفتاده است، اما باید گفت یکی از موثرترین راه‌ها برای بهبود روابط زناشویی است.

همسرتان را «سورپرایز» کنید

مثل اینکه کلمه «سورپرایز» همیشه با مناسبت‌ها عجین شده است، ولی غافلگیری در اصل زمانی است که فرد انتظارش را نداشته و بی مناسبت باشد. غافلگیر کردن همسرتان، می‌تواند زندگی مشترک تان را از یکنواختی دربیاورد و به عاطفه‌تان شور تازه‌ای بدهد. می توانید با کارهای ساده همسرتان را غافلگیر کنید. مثل یک هدیه کوچک، یک شام مفصل، یک شاخه گل بی‌مناسبت، تعیین یک روز برای رسیدگی تمام وقت به علایق همسرتان.

پیشرفت، می‌تواند تنوعی بزرگی در زندگی مشترکتان ایجاد کند

پیشرفت مالی: پیشرفت مالی اگر صحیح به کار گرفته شود، می‌تواند به ایجاد تنوع کمک کند. این پیشرفت گاهی به جای این‌که مایه آرامش خانواده باشد، برعکس عمل می‌کند و باعث دوری اعضای خانواده از هم می‌شود. باید سعی کنیم پیشرفت مالی در خدمت ایجاد آرامش خانواده شود و پول در خدمت خانواده باشد نه برعکس آن.

پیشرفت تحصیلی: پیشرفت تحصیلی و گذراندن مقاطع مختلف تحصیلی نیز خود سرشار از تنوع و هیجان است که نه تنها در زمینه تنوع در زندگی شخصی بلکه در زندگی زناشویی نیز تاثیرگذار است. به این صورت که هر چه علم و دانسته‌های ما بیشتر می‌شود، باید بهتر زندگی کردن و راه‌های دستیابی به آرامش را بیاموزیم.

پیشرفت اخلاقی و رفتاری: ما باید همواره رو به کمال قدم برداریم و نقاط ضعف و قوت خود را بیابیم و در رفع نقاط منفی و تقویت نقاط مثبت بکوشیم. تغییر همراه با تنوع است و وقتی این تغییر مثبت در رفتار و اخلاق ما رخ دهد، حتما در زندگی شخصی و زناشویی ما نیز تنوعی مثبت ایجاد می‌کند.

پیشرفت در سلامت و تندرستی: با رسیدگی به سلامت خود و خانواده و بهبود در تغذیه و رعایت روش‌های سالم زیستن و حذف تدریجی عادات غلط و ایجاد عادت‌های صحیح و ورزش کردن، شما می‌توانید روز به روز سلامت بیشتری به دست بیاورید.

خوب است بدانید وقتی شما سالم و تندرست باشید از اندام متناسب، پوست و مویی زیبا و روح و روانی سالم نیز برخوردارید که خود می‌تواند یک رضایت ضمنی از زندگی در شما به وجود بیاورد این مساله باعث تنوع در زندگی شما نیز می‌شود چرا که روز به روز روش‌های درباره سالم زیستن می‌آموزید و به کار می‌برید.

بیشتر بدانید : جلوگیری از تکرای شدن زندگی زناشویی

منبع : بیتوته

این مطلب در تاریخ 2019-04-26 16:34:06منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4169





نظر شما در مورد مطلب جلوگیری از یکنواخت شدن زندگی زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




جذب جنس مخالف در اولین دیدار
جذب جنس مخالف در اولین دیدار

اصول روابط دختر و پسر
اصول روابط دختر و پسر

نشانه های تخمک گذاری
نشانه های تخمک گذاری

تاثیر رابطه جنسی بر وزن افراد
تاثیر رابطه جنسی بر وزن افراد

برای افسرده نشدن کی بخوابیم کی بیدار شویم
برای افسرده نشدن کی بخوابیم کی بیدار شویم

انواع تجاوزجنسی
انواع تجاوزجنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2632

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266986393

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام