مشاور سنتر

بعد از رابطه زناشویی چه باید کرد

بعد از رابطه زناشویی چه باید کرد

کاری که شما بعد از رابطه جنسی انجام می‌دهید، باعث می‌شود که رابطه به اندازه‌ی کارهایی که قبل از آن انجام می‌دهید، لذت‌بخش باشد. در این‌جا پنج موردی را می‌بینید که باید هر بار بعد از رابطه جنسی انجام دهید.

۱. بعد از رابطه جنسی ادرار کنید

ادرار کردن پس از انجام رابطه‌ی جنسی، برای زنان بی‌نهایت مهم است زیرا عدم انجام این کار می‌تواند منجر به بروزعفونت‌های دستگاه ادراری یا UTI شود. علائم این عفونت می‌تواند از خونریزی و درد در هنگام ادرار کردن تا احساس سوزش و فشار مضاعف متغیر باشد. همچنین احتمال دارد که وقتی ادرار می‌کنید، ادرارتان بوی بدی داشته باشد، و کدر یا شیری رنگ باشد؛ واقعیت این است که صرف‌نظر از زندگی جنسی‌تان، واژن شما به میزان زیادی باکتری دارد و شانس زیادی وجود دارد که در طول رابطه‌ی جنسی تحت تاثیر قرار بگیرند و عفونت در این ناحیه ایجاد شود.

با این حال، با ادرار کردن درست بعد از رابطه جنسی می‌توانید آنها را از سیستم بدن‌تان خارج کنید، و به طور موثری شانس ابتلا به عفونت را در خودتان کاهش بدهید. حتی اگر احساس کردید که ادرار ندارید، سعی کنید چند قطره از بدن‌تان خارج کنید زیرا چند قطره بهتر از هیچ است.

این مطلب مفید را هم بخوانید : بعد از رابطه جنسی چی بخوریم

۲. خودتان را خوب تمیز کنید

در حالی که عرق کردن در طول رابطه جنسی می‌تواند نشانه‌ی تحریک جنسی زیاد باشد، اما اگر بعد از رابطه خودتان را در آینه ببینید، با تاثیری که روی پوست شما دارد، می‌تواند بلافاصله حال‌تان را بگیرد. عرق و کثیفی در طول رابطه‌ی جنسی باعث بروز آکنه و جوش می‌شود. از این رو ضروری است که صورت‌تان را بلافاصله بعد از رابطه‌ی جنسی شستشو دهید. علاوه بر این، عرق هم حاوی باکتری است و بنابرین می‌تواند بوی بدی روی بدن‌تان ایجاد کند. عاقلانه این است که پس از رابطه حسابی خودتان را تمیز کنید، مگر این‌که نیت‌تان این باشد که شریک زندگی‌تان در رختخواب دور از شما بماند. چه کسی می‌داند، این کار ممکن است دوباره شما را سر حال بیاورد!

۳. بعد از رابطه جنسی یک لیوان آب بنوشید

برای روی فرم ماندن هیچ راهی بهتر از رابطه‌ی جنسی وجود ندارد. دست کم هیچ راهی به این اندازه لذت‌بخش نیست. این عمل لذت‌بخش می‌تواند منجر به از دست دادن مایعات بدن به وسیله‌ی تعریق شود و حتی می‌تواند به شما کمک کند کالری زیادی بسوزانید. به گفته‌ی مجله PLoSOne، در واقع، مردان پس از هر بار رابطه‌ی جنسی به طور متوسط ​​تا ۱۰۱ کیلو کالری را می‌سوزانند؛ در حالی که زنان حدود ۶۹.۱ کیلو کالری می‌سوزانند. بنابراین اگر بعد از رابطه‌ی جنسی احساس تشنگی می‌کنید، فکر نکنید که عجیب و غریب است یا مشکلی در شما وجود دارد. شما واقعا برای بازگرداندن انرژی که از دست داده‌اید، نیاز به هیدراته کردن بدن‌تان دارید. در حقیقت، این یک لیوان آب حتی ممکن است به شما بعد از رابطه جنسی به شما کمک کند و همین یک امتیاز است!

۴. لباس زیرتان را عوض کنید

پس از رابطه‌ی جنسی، کاملا طبیعی است که دوست داشته باشید در رختخواب بمانید و نخستین لباس زیری که به چنگ‌تان می‌آید بردارید و بخوابید. اما لطفا دیگر این کار را تکرار نکنید! پوشیدن لباس زیر کثیف بعد از رابطه‌ی جنسی ابدا برای دستگاه تناسلی شما خوب نیست. همان‌طور که می‌دانید، باکتری‌هایی در این ناحیه وجود دارد و پوشیدن لباس زیر کثیف می‌تواند رطوبت و رشد باکتری را افزایش دهد و همین به نوبه‌ی خود می‌تواند شانس بروز عفونت را در شما افزایش دهد.

به خودتان کمی زحمت بدهید و بلند شوید و یک لباس زیر تازه و تمیز را بردارید و بپوشید. لباس زیر پنبه‌ای بهترین گزینه است زیرا سبب می‌شود که پوست‌تان بتواند نفس بکشد و رطوبت اضافی را نیز جذب می‌کند. در حقیقت این نوع لباس زیر، حتی می‌تواند بو را از بین ببرد. اما اگر واقعا حس و حال بلند شدن از جای‌تان را ندارید، خیلی ساده یک پتو دور خودتان بپیچید و بخوابید!

۵. کمی پروبیوتیک مصرف کنید

این سوال برای‌تان پیش آمده که چرا درست بعد از رابطه‌ی جنسی باید پروبیوتیک مصرف کنید؟ همان‌طور که بارها و بارها به شما گفته‌ایم، باکتری‌هایی در واژن شما وجود دارند، که برای حفظ سلامت این ناحیه ضروری هستند. با این حال، رابطه‌ی جنسی می‌تواند تعادل باکتری‌های خوب را از بین ببرد، و همان‌طور که می‌دانید چنین چیزی می‌تواند به بروز عفونت‌های دردناک منجر شود. خوردن غذاهای غنی از پروبیوتیک‌ها می‌تواند به شما در حفظ تعادل مطلوب باکتری‌ّها کمک کند و در نتیجه خطر عفونت را به شدت کاهش دهد. خوراکی‌هایی مانند ماست گزینه‌های خوبی هستند.

اگر پس از رابطه‌ی جنسی میلی به خوردن چیزی ندارید، می‌توانید غذای بعدی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که پروبیوتیک بخشی از آن باشد. حتی مکمل‌های پروبیوتیک می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در پیشگیری از عفونت‌های باکتریایی، قارچی و سایر انواع عفونت‌ها داشته باشند.

بهترین راه برای لذت بردن از یک زندگی جنسی سالم و بدون درد، این است که موارد بالا را دنبال کنید. بله، انجام دادن آنها ممکن است در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد، اما خیلی زود به آنها عادت می‌کنید و مزایایی که برای شما دارند را درک خواهید کرد. گذشته از این‌ها، انجام رابطه‌ی جنسی بدون خطر فقط در مورد استفاده از کاندوم یا مصرف قرص‌های ضدبارداری نیست. حفظ بهداشت هم در این میان جایگاه بسیار مهمی دارد.

این مطالب را بخوانید

مردان بعد از ارضا شدن چکار کنند

اقدامات لازم بعد از رابطه جنسی

 

این مطلب در تاریخ 2019-04-29 18:19:40منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
8093





نظر شما در مورد مطلب بعد از رابطه زناشویی چه باید کرد چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دوران نامزدی برای چیست
دوران نامزدی برای چیست

در دوره نامزدی چه باید کرد
در دوره نامزدی چه باید کرد

روشهای درمان اختلال نعوظ
روشهای درمان اختلال نعوظ

روش های نوین درمان سرطان پستان
روش های نوین درمان سرطان پستان

این اختلال ها زمان خواب سراغ شما می آیند
این اختلال ها زمان خواب سراغ شما می آیند

دانستنیهای جنسی
دانستنیهای جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

187

بازدید امروز:

17266

بازدید دیروز:

266983948

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام