مشاور سنتر

استانداردهای رابطه جنسی برای زوجهای ایرانی

استانداردهای رابطه جنسی برای زوجهای ایرانی

محسن حسن زاده در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز با اشاره به مشکلات روابط زناشویی در ایران گفت:« بحث روابط زناشویی و مشکلات مربوط به این حوزه در۲۰ سال اخیر فعال شده است. در گذشته نگرش و دید مردم و شاید سیستم تربیتی و آموزشی ما به مسایل جنسی با تمام دنیا فرق می کرد و به همین دلیل امروز به جایی رسیده ایم که مشکلاتمان در ۲۰ سال اخیر در این حوزه از خیلی از کشورها بیشتر شده است.»

وی با بیان اینکه بسیاری از مسوولین آموزشی و حتی حکومتی ما ظرف ۲۰ سال اخیر متوجه این نگرش نادرست به مسایل جنسی شده اند، گفت:« ما از ۴۰ سال قبل نگرشمان به مسایل جنسی نگرش اصولی و کارشناسی نبوده است و متاسفانه نسل هایی که با این نوع نگرش منفی و متعصبانه به مسایل جنسی رشد کرده اند امروزه مسایل و مشکلات فراوانی دارند که واقعا حل خیلی از آنها برای بسیاری از روانپزشکان و روانشناسان سخت است.»


مشکلات جنسی در نسل میانسال به دلیل دید متعصبانه


این کارشناس مسایل خانواده گفت:«دو نسل ما با این دید متعصبانه به مسایل جنسی رشده کرده اند و متاسفانه مشکلات فراوانی از نظر سیستم روانی دارند و به طبع آن این نوع نگرش و اختلالات آنها هم در دو نسلی که اکنون به عنوان نسل میانسال ما هستند و نسل شاید کهنسال ما هستند نیز تاثیر گذاشته است به طوری که افرادی که ۴۰ سال قبل ۲۰ ساله بوده اند و الان ۶۰ ساله هستند یا افرادی که الان به عنوان نسل میانسال ما حدود ۴۵ و ۵۰ سال سن دارند و بعضا جوان ترهای ما با این نوع نگرش رشد کرده اند امروز مشکلات فراوانی دارند.»


وی افزود:«نگرش نسل قدیم این بود که مسایل جنسی کاری بیهوده و غیرانسانی است و انسان نباید برای آن وقت بگذارد. متاسفانه این نوع نگرش را از ۲۰ یا ۳۰ سال قبل ما در سیستم تربیتی مان قرار داده ایم و بسیاری از افرادی که با این نگرش رشد کرده اند امروز تعصبات خاصی به مسایل زناشویی دارند. در حالی که این نوع نگرش با تمام کارکردهای اسلام به عنوان کامل ترین دین و نیز با استانداردهای جهانی ، در تضاد است.»


امروز چوب حساسیت های بیش از حد نسبت به مسایل جنسی را می خوریم


وی در ادامه تاکید کرد:« امروز داریم چوب حساسیت های بیش از حد نسبت به مسایل جنسی را می خوریم. کسانی در این حوزه نظر داده اند که کارشناس نبوده اند و امروز اعتراف می کنند که به دید بدی به این قضایا نگاه کرده اند و ذهن بسیاری از افراد را در کشورمان به موضوع مسایل جنسی حساس کرده اند. ما زوج های بسیاری را در سنین ۴۰ تا ۴۵ ساله داریم که شاید سه دهه از زندگی مشترک آنها می گذرد و هنوز که هنوز است نتوانسته اند به یک رابطه جنسی استاندارد برسند. خیلی وقت ها نگرش آنها نسبت به مسایل جنسی آنقدر بدبینانه و عمیق است که تغییرپذیری آنها زمان طولانی را می طلبد.»
حسن زاده افزود:« بسیاری از کارشناسان می گویند اختلالات جنسی و رفتارهای غیرعادی جنسی تنش زا است که بحث فراوانی بر روی آن است.چون بحث رابطه جنسی هم فیزیولوژی و هم سایکولوژی ، هم روانشناختی و هم بدنی است. اینکه فرد دچار تنش شود بر روی همسر وی نیز تاثیر می گذارد.»

این مطلب مفید را هم بخوانید : آموزش رابطه جنسی


زوج های ایرانی با آزمون و خطا به یک رفتار جنسی استاندارد می رسند!


وی با اشاره به آثار منفی نگرش متعصبانه به مسایل جنسی، گفت:« طی تحقیقی مشخص شده است که زوج های ایرانی طی سه دهه اخیر بر مبنای آزمایش و خطا که ۱۰ الی ۱۵ سال طول می کشد به یک رفتار جنسی نسبتا استاندارد می رسند که خیلی از ازدواج های ما در این مدت آسیب پذیر می شود.»
این روانشناس گفت:« خوشبختانه در این ۲۰ سال اخیر که روانشناسان ، مشاوران خانواده، روانپزشکان و جامعه شناسان بر روی جامعه کار می کنند توانسته اند حرف های خود را به گوش خیلی ها برسانند. امروز پژوهش ها نشان داده که با یک سال آموزش زوج توانسته ایم ده سال آموزش و خطا را در رابطه جنسی به یک رفتار استاندارد خوبی برسانیم که زوج و زوجه هردو راضی باشند. این کار بیشتر از یکسال طول نمی کشد و توانسته ایم آسیب پذیری ازدواج را در مسایل جنسی کاهش دهیم.»


۶۰ درصد علت طلاق ها در مشهد به دلیل مسایل جنسی است


وی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز با اشاره به تحقیقی درباره علت طلاق ها در مشهد، گفت:«این تحقیق که توسط یکی از اساتید دانشکده علوم تربیتی دانشگاه فردوسی مشهد در دادگستری مشهد در سال ۹۳ انجام شده ، نشان داده ۶۰ درصد از طلاق ها در دادگستری مشهد به علت مسایل رابطه زناشویی است.»
حسن زاده تاکید کرد:« توصیه می کنم زوج ها برای مشاوره ازدواج حداقل دو جلسه دو ساعته بعد از زمان عقدشان داشته باشند. به زوج آموزش می دهیم نباید افکار تعصب آمیز درباره مسایل جنسی داشته باشیم بلکه رابطه جنسی در چارچوب خانواده نیاز بیولوژی و روانی و جسمی فرد را برطرف می کند.»
وی با اشاره به هرم مازلو درباره سلسله مراتب نیازهای انسان، گفت:« در قاعده هرم مازلو که بیشترین حد هرم است نیازهای انسان از جمله خورد و خوراک و مسایل جنسی قرار دارد که نیازهای بیولوژیکی فرد است و ما وقتی اهمیت این موضوع را می بینیم که قاعده هرم به این مسئله اختصاص دارد. در قاعده این هرم نیازهای جسمانی قرار دارد و در مراحل بعدی به ترتیب امنیت،عشق و وابستگی،احترام و ارزش، و خودشکوفایی قرار دارد. اگر این نیاز جسمانی فرد که در قاعده هرم قرار دارد ارضا نشود فرد نمی تواند دیگر نیازهای خود را از جمله عشق و احترام را برآورده کند.»


استانداردهای رابطه جنسی


وی درباره استانداردهای رابطه جنسی، گفت:« نیازهای جنسی اصول و استانداردهایی دارد که در دنیا تعریف شده است به طور خیلی ساده باید زوج ما اول به برقرارری رابطه علاقمند باشند و برانگیخته شوند و تماس بدنی داشته باشند و از نظر روحی کنار هم قرار بگیرند و تمایل داشته باشند. مرد باید با تماس های لمسی احساس همرش را برای برقراری رابطه آماده کند تا تحریکات جنسی قبل از رابطه جنسی انجام شود و اندام های زن توسط مرد نوازش و لمس و تحریک شود تا هورمون های زن تحریک شود و بعد از آماده شدن رابطه صورت می گیرد و در نهایت فرد ارضای روحی و روانی می شود و به اوج ارگاسم و انزال می رسد.»
وی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز خاطرنشان کرد:« پدر و مادرانی که نسل میانی ما هستند فهمیده اند اموزش ها در این زمینه کافی نبوده لذا فرزندان خود را ترغیب می کنند که حتما از مشاوره استانداردهای یک رابطه زناشویی را دریافت کنند.این استانداردها ساده است و روندی معمولی دارد اگر آموزش انجام گیرد و نگرش ذهنی فرد تغییر پیدا کند و خود زوجین با ما همراهی می کنند.»

این مطلب مفید را هم بخوانید : چه تعداد رابطه جنسی استاندارد است


اثرات دخالت های خانواده همسر در رابطه زناشویی


جدا کردن محل خواب اولین واکنش همسران ایرانی بعد از دعوا !


این کارشناس مسایل خانواده درباره اثرات دخالت های خانواده همسر در رابطه زناشویی گفت:« متاسفانه دخالت های خانواده یک روند بسیار بدی را در ایران شکل داده است و چند نسل قبل این روند را دارند. متاسفانه می بینیم اگر زوج ها مشکلاتی دارند مشکلات را به خانواده های خود و حتی به محل کار و در عین حال به رابطه جنسی می کشند که این یک اختلال است. در کشورهای اروپایی زمانی که همسران با هم اختلاف داشته باشند اما رابطه جنسی را با یکدیگر دارند و آن را قطع نمی کنند و می دانند باید نیازهای یکدیگر را برآورده کنند اما در ایران در این سه دهه اخیر هرگاه زوج های ما مشکلات دارند اولین کاری که می کنند رابطه جنسی خود را قطع می کنند و محل خواب خود را از همسرشان جدا می کنند.»
وی افزود:« هنوز هم که هنوز است ما در زوج هایی که در دهه دوم و سوم زندگی خود هستند شاهد این مسئله هستیم و وقتی که مراجعه می کنند عمده ترین مشکلشان همین جداکردن محل خواب است.»
این روانشناس در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:« مشکلات و دخالت های خانواده و عدم تفاهم در مسایل مالی و سیاسی باعث شده خانواده های ما از نظر جنسی دچار مشکل شوند. این دخالت ها روند رابطه جنسی را کند می کند و باعث اختلال در زوجین می شود. یعنی وقتی فرد با همسرش تنش فکری دارد این تنش به هنگام رابطه جنسی نیز بوجود می آید و نمی تواند خود را کنترل کند و منجر به بروز اختلال می شود. »


عدم تامین نیاز جنسی در چارچوب خانواده مقدمه ای برای خیانت


وی گفت:« موردی را داریم که سالهاست زوجین از یکدیگر جدا می خوابند و حاضر نیستند کنار هم قرار بگیرند به خاطر تضادهای سیاسی که داشته اند و نگرش های سیاسی آنها بر رابطه زناشویی شان اثر گذاشته است. این غلط است و باید جلوی این کار گرفته شود و افراد باید بدانند همانطوری که ما احتیاج به نفس کشیدن داریم و نیاز به آب و غذا داریم باید نیاز جنسی ما هم تامین شود در غیراینصورت می تواند مقدمه ای برای خیانت زوجین باشد.»
وی گفت:« یکی از مراجعین من می گوید وقتی همسرم باردار است یا در دوران عادت ماهیانه است به زنان دیگر تمایل پیدا می کنم این قضیه بسیار می تواند موثر باشد و عدم توجه زن به مرد به دلیل مسایلی همچون بارداری،دوران قاعدگی و مسافرت و .. می تواند مرد را مایل به زن دیگر کند. بسیاری از رفتارهای ناشایست مردان و خیانت هایشان در زمان بارداری زن است و گرایش به زن دیگری پیدا می کنند.»

این مطلب مفید را هم بخوانید : زن گرم مزاج و شوهر سرد مزاج


رابطه جنسی آیتم اصلی کاهش اضطراب


این روانشناس تاکید کرد:« از بعد فیزیولوژی و روانی مسایل جنسی را به عنوان یک آیتم اصلی استرس و پرخاشگری و آیتم اصلی کاهش اضطراب در دنیا می دانند. اگر روابط جنسی بر مبنای استانداردهای جهانی انجام شود حتی تحقیقات نشان داده چقدر بر سلامت جسمی فرد موثر است. برخی تحقیقات که البته هنوز به اثبات نرسیده است می گویند حتی مردانی که رابطه جنسی منظم در چارچوب خانواده دارند اضطراب ندارند و کمتر به سرطان خون مبتلا می شوند یا رابطه بین رابطه جنسی خوب و عدم ابتلا به سرطان پروستات را ذکر می کنند.»
وی با بیان اینکه مسایل جنسی، به عنوان سومین مسئله مهم در زندگی هر فردی است، گفت:« زوجی که برای درمان مشکلات رابطه جنسی شان مراجعه می کنند طی دو سه جلسه از آنها می خواهیم که زمان تغذیه و خواب خود را منظم کنند که با این کار تنش روانی آنها تا حدی کاهش پیدا می کند و بسیاری اوقات وقتی که رابطه جنسی خوب هم دارند و به آرامش روان می رسند مشکلاتشان کاهش می یابد.»


وابستگی شدید خانواده های ایرانی به فرزندان عامل اختلافات


وی درباره اختلافات زناشویی ناشی از دخالت های خانواده همسر، گفت:« نحوه پرورش زن و مردهای ما در دهه اخیر یک اشکال مهمی داشته و آن وابستگی شدید فرزندان به خانواده است. جالب است بدانید که در ایران دخالت های خانواده همسر در زندگی زوجین بیشتر به دلیل وابستگی مادر و پدر به فرزند و وابستگی فرزند به والدینش است که اجازه نمی دهند فرد درست تصمیم گیری کند و به این مسئله بی توجه هستند که هر نسلی با نسل قبل خود فرق دارد و باید اجازه بدهند زوجین خودشان برای زندگی تصمیم گیری کنند و ما باید با زمان جلو برویم و کنار بیاییم.»


مادرشوهری که طلاهایش را فروخت تا عروسش را طلاق دهد !


وی افزود:« متاسفانه وابستگی و دلسوزی های بی جای خانواده ها عامل دخالت در زندگی زوجین است و فکر می کنند این کارشان به صلاح فرزندشان است درحالی که برعکس است. طی این ۲۰ سال کار مشاوره ام نزدیک به ۲۵ مورد مسلم داشته ام که خانواده هایشان باعث جدایی زوجین از هم شده اند و گاه نفع خانواده ها بر نفع زوجین پیشی داشته است. مثلا چون من از این عروس خوشم نمی آید باید زندگیشان را به هم بزنم . من موردی داشته ام که مادر قسم خورده بود که حتما عروسش را طلاق می دهد که حتی موجودی طلای خود را فروخت و مهریه عروسش را آماده کرد و موفق به طلاق پسرش شد.»
وی در ادامه گفت:« البته این تعصبات و وابستگی ها و مشکلات دخالت های والدین در زندگی فرزندان اکنون کمتر شده است ما زوجین را مطلع می کنیم که تحت تاثیر دخالت های خانواده قرار نگیرند.»


در برابر دخالت های خانواده همسر باید چه واکنشی نشان داد؟


وی در پاسخ به اینکه در برابر دخالت های خانواده همسر باید چه واکنشی نشان داد، گفت:« به تمامی زوج ها توصیه می کنم که قبل و بعد از ازدواج برای حل مشکلات خود حتما مشاوره بگیرند.»


با مردانی که زیر بار مشاوره نمی روند ازدوج نکنید


وی در واکنش به اینکه برخی از همسران بخصوص مردان زیر بار مشاوره نمی روند و مشاوره را مساوی می دانند با اینکه هرکسی بخواهد مشاوره بگیرد یعنی مشکل روحی و روانی دارد، گفت:« کسی که امروز حاضر نیست دربرابر یک رفتار استاندارد دنیا که مشاوره قبل از ازادواج است ، سر فرود آورد این فرد بعدها در زندگی مشکل ساز خواهد شد. به عینه دیده ام افرادی را که مشاوره قبل از ازدواج را قبول نکرده اند و ازدواج کرده اند و در ازدواج خود دچار مشکل شده اند.»


مشاوره گرفتن به معنای دیوانه بودن نیست!

وی با تاکید بر اینکه والدین بهتر است زمانی که فرزندشان دچار مشکل می شوند آنها را به مشاوره ارجاع بدهند چون برخی از والدین در جایگاهی نیستند که بتوانند به فرزندشان مشاوره بدهند، گفت:« والدین معمولا در برابر مشکلات فرزندشان احساسی و هیجانی عمل می کنند. اینکه گفته می شود هرکسی به مشاوره مراجعه کند دیوانه است این افراد خودشان مشکل دارند. همسرانی که بعد از ازدواج با وجود مشکل در رابطه جنسی حاضر به مشاوره گرفتن نیستند باید بدانند و به آنها اطلاع رسانی شود این مشکلات قابل درمان است.»

وی در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز در پایان تاکید کرد: «اختلالاتی همچون اختلال در ارگاسم ،خودرضایی ،سردمزاجی ،واژینیموس در زنان و در مردان خودارضایی ،انزال زودرس و پورنوگرافی،اختلال نعوظ همه قابل درمان است ، بخصوص اختلال نعوظ یا انزال زودرس که در ایران بسیاری از مردان با این مشکل مواجه هستند که قابل درمان است.»

این مطالب را بخوانید :

روشهای تحریک همسر

آموزش عشق بازی با همسر

زنان ازن وازش کدام قسمت از بدن خود لذت می برند

 

منبع : سلامت نیوز

 

این مطلب در تاریخ 2019-05-08 17:20:10منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4746





نظر شما در مورد مطلب استانداردهای رابطه جنسی برای زوجهای ایرانی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




به دلیل ظاهر خانه مان خواستگار راه نمی دهم
به دلیل ظاهر خانه مان خواستگار راه نمی دهم

چطور خانواده را به ازدواجمان راضی کنیم
چطور خانواده را به ازدواجمان راضی کنیم

اشتباهات در استفاده از کاندوم
اشتباهات در استفاده از کاندوم

بیماری های مقاربتی که بدون رابطه جنسی منتقل می شوند
بیماری های مقاربتی که بدون رابطه جنسی منتقل می شوند

سندرم اعتیاد به جوک گفتن و شوخی کردن
سندرم اعتیاد به جوک گفتن و شوخی کردن

آنچه زنان باید درمورد ازدواج موقت بدانند
آنچه زنان باید درمورد ازدواج موقت بدانند










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8493

بازدید امروز:

25654

بازدید دیروز:

266974988

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام