شوهرم خیلی چیزها را از من قایم می کند

شوهرم خیلی چیزها را از من قایم می کند

 

 

شوهرم خیلی چیزها را از من قایم می‌کند، حتی زمان به مسافرت رفتن‌مان را

از زندگی مشترک‌مان حدود 10 سال می‌گذرد. از زندگی‌ام راضی ام فقط مسئله‌ای که هست این‌که شوهرم بسیار پنهان‌کار است. در این چند سال، خیلی چیزها را از من قایم کرده که بعدها خودم فهمیدم یا دیگران به من گفتند. نشده که تصمیمی بگیرد و من حمایت و تشویق‌اش نکنم ولی نمی‌دانم چرا همه چیز را از من قایم می‌کند. حتی برنامه‌های سفر خانوادگی مان را من باید از زبان خانواده شوهرم بشنوم!

 عده‌ای پنهان کار بودن خود را  به حفظ حریم خصوصی خود مرتبط می‌کنند، در حالی که این دو با یکدیگر تفاوت دارند. هر انسانی نیاز به یک حریم شخصی و خصوصی دارد که حتی نمی‌خواهد نزدیک‌ترین افراد زندگی‌اش را وارد آن کند مثل دفتر خاطرات، مثل یک سری دل مشغولی‌های فردی، مثل سلیقه شخصی  و ... البته کوچک یا بزرگ بودن این حریم در افراد می‌تواند متفاوت باشد اما قرار نیست که هر کاری که خواستیم انجام بدهیم، به روح و روان دیگران ضربه بزنیم، آزادی کامل داشته باشیم و اسمش را حریم خصوصی بگذاریم!

   دلایل احتمالی پنهان کار بودن شوهرتان

وقتی دو نفر ازدواج می‌کنند، انتظار می‌رود که در بسیاری از موارد با یکدیگر گفت‌وگو کنند و با یکدیگر شفاف باشند. البته این که انتظار داشته باشیم 100 در صد مسائل را بازگو کنند، هم اشتباه است. گاهی ممکن است پنهان کاری ناشی از یک مشکل روحی باشد. مثلا او از آشکار شدن یک مسئله احساس شرم یا خجالت می‌کند یا شاید از این راه احساس استقلال یا وابستگی نداشتن اش را به نمایش می‌گذارد. ممکن است پنهان کاری به دلیل یک مسئله تربیتی باشد. اگر او در خانواده‌ای پرورش یافته باشد که افراد با یکدیگر صمیمی نبوده و همه کار خود را از یکدیگر مخفی می‌کرده‌اند، پنهان‌کاری برای او یک موضوع کاملا عادی و طبیعی است. گاهی پنهان‌کاری اتفاق می‌افتد چون می‌ترسد اگر موضوعی برملا شود، ممکن است شما را از دست بدهد. شاید نگران واکنش تند شما در برابر رازهایش است. همچنین ممکن است او از این موضوع ترس داشته باشد که شما با دانستن رازش از آن در آینده برای تحقیر و ضربه زدن استفاده کنید.

   چه باید کرد؟

همان‌طور که خودتان هم بیان کرده بودید، این مسئله باعث ایجاد حس بد و ناراحتی در شما شده و کاملا قابل درک است. همه دل‌شان می‌خواهد که همسرشان 100درصد منطبق با خواسته‌ها و نظر خودشان باشد. واقع‌بین باشیم این موضوع فقط در دنیای آرمانی ما اتفاق می‌افتد. در واقعیت باید پذیرفت که هر کسی ممکن است برخی رفتارها و عاداتی داشته باشد که ما نمی‌پسندیم در کنار خوبی‌های دیگری که دارد. البته به این معنا نیست که دست روی دست بگذاریم و برای بهبودی اقدام نکنیم. با ایجاد فضای امن روانی و خود افشایی معقول خودتان می‌توانید به طور نامحسوس فضا را برای صحبت کردن‌های او باز کنید. البته خیلی باید مراقب باشید که مدام در حال شکوه و شکایت از پنهان‌کاری‌اش نباشید. مضاف بر این که با تذکر دایم این حس در طرف مقابل به وجود می‌آید که شما مثل یک کودک می‌خواهید او را تربیت کنید و به همان نسبت مقاومت‌اش بیشتر می‌شود.

این مطالب مرتبط را بخوانید :

پنهان کردن درآمد از همسر

تشخیص پنهان کاری همسرتان

مرز پنهان کاری و حریم خصوصی

نویسنده : فریبا البرز | کارشناس ارشد مشاوره خانواده / روزنامه خراسان

این مطلب در تاریخ 2019-05-22 16:34:04منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
3361





نظر شما در مورد مطلب شوهرم خیلی چیزها را از من قایم می کند چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




علت علاقه برخی دختران به ازدواج با مردان سن بالا
علت علاقه برخی دختران به ازدواج با مردان سن بالا

رشد عاطفی و فکری در ازدواج
رشد عاطفی و فکری در ازدواج

رابطه زناشویی دهانی و احتمال بارداری
رابطه زناشویی دهانی و احتمال بارداری

نحوه مقابله با اختلال نعوظ
نحوه مقابله با اختلال نعوظ

چرا همه شدن روانشناس و مشاور
چرا همه شدن روانشناس و مشاور

نحوه گرفتن حق طلاق
نحوه گرفتن حق طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

8193

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266471846

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام