چطور برای همسرمان جذابیت ظاهری داشته باشیم

چطور برای همسرمان جذابیت ظاهری داشته باشیم

نحوه پوشش و وضعیت ظاهری ما می‌تواند روی روابط ما با همسرمان نیز تاثیرات خاصی گذاشته و حتی اثری تعیین‌کننده بر میزان رضایت از زندگی مشترک در ما و همسرمان داشته باشد. در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با اهمیت داشتن جذابیت ظاهری برای همسر، صحبت کنیم و این که در این زمینه لازم است به چه نکاتی توجه داشته باشیم.

تاثیر جذابیت ظاهری در رابطه همسران


مطالعات در رابطه با تاثیر جذابیت ظاهری بر روابط همسران، چندان زیاد نیست. اما همین چند مطالعه محدود نتایج قابل تاملی دارند. به عنوان مثال یک پژوهش چند ساله مشترک بین چند مرکز دانشگاهی در آمریکا نشان می‌دهد جذابیت خانم‌ها نه فقط باعث می‌شود همسرانشان احساس رضایت بالاتری در زندگی مشترک داشته باشند که خود آن خانم‌ها نیز احساس رضایت بالاتری درباره زندگی مشترک خود دارند.

یکی از توجیهات پژوهشگران در رابطه با این یافته، موضوع سبک رفتاری همسران است. آن‌ها این طور نتیجه‌گیری کرده‌اند که شوهران خانم‌های جذاب به واسطه رضایت بالاتر، به احتمال زیاد رفتار بهتری نیز با همسران خود داشته و به واسطه این برخوردهای بهتر، همسران‌شان نیز احساس رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود گزارش می‌کنند.

ارتباط بین جذابیت ظاهری در ماندگاری رابطه نیز موضوع دیگری است که هم در این مطالعه و هم در مطالعات دیگر مورد تایید قرار گرفته است. در واقع جذاب بودن همسران برای همدیگر می‌تواند به تقویت رابطه آن‌ها کمک کند و به نوعی به موفقیت ازدواج کمک کند. شاید با خواندن این چند خط به فکر عمل جراحی زیبایی یا وقت گرفتن از آرایشگاه افتاده باشید! اما آیا واقعا منظور از جذابیت ظاهری توجه به چنین مواردی است؟


4 بُعد جذابیت


تا صحبت از جذابیت ظاهری می‌شود بسیاری از افراد یاد عمل‌های جراحی زیبایی، آرایشگاه رفتن، لیزر، کاشت مو و مواردی از این دست می‌افتند. در حالی‌که در واقعیت ایجاد جذابیت و حفظ آن، می‌تواند بسیار کم‌هزینه‌تر و البته آسان‌تر از این حرف‌ها باشد. توجه به اصول و ابعاد مختلف جذابیت ظاهری شاید بتواند به شما ایده‌های بهتری در این زمینه بدهد.


1-مرتب بودن ظاهر و لباس‌ها: پوشیدن لباس‌هایی تمیز و مرتب در درجه اول و بعد از آن ست کردن لباس یا اضافه کردن مواردی چون زیورآلات متناسب در این گروه قرار می‌گیرند. درست است که همه ما در خانه دوست داریم راحت‌تر لباس بپوشیم اما در کنار فاکتور راحتی، زیبایی و تمیزی را هم حتما در نظر بگیرید.


2-رسیدگی به سلامت جسمی و تناسب اندام: اگر دچار اضافه وزن زیادی هستید، زیاد جوش می‌زنید یا دچار ریزش مو هستید این موارد را جدی بگیرید. این موارد نه فقط نشانه وجود مشکلاتی در سلامت جسمی شماست که می‌تواند باعث احساس ناخوشایند در نزدیکان و به ویژه همسرتان شود.
3-رسیدگی به زیبایی چهره: برای زیباتر شدن چهره کارهای زیادی می‌توان انجام داد.

از داشتن ریش و سبیلی منظم برای آقایان بگیرید تا آرایش برای خانم‌ها. اما شاید ساده‌ترین و بی‌هزینه‌ترین این روش‌ها که بسیاری از مواقع نیز دست کم گرفته می‌شود، لبخند زدن باشد. همه‌ افراد در زمانی که می‌خندند جذاب‌تر و خوشایندتر می‌شوند. پس این روش ساده را دست کم نگیرید. در عین حال که آرایش چهره و مرتب بودن ریش و مو را در خانه را نیز فراموش نکنید.


4-رسیدگی به بهداشت فردی: شاید به نظر خیلی پیش پا افتاده بیاید اما بوی بد بدن یا بوی بد دهان از عواملی است که در روابط اجتماعی می‌تواند افراد را از هم دور کند. این موضوع به ویژه در روابط بین همسران که نزدیک‌ترین شکل روابط در آن جریان دارد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. متاسفانه در بسیاری از مواقع ممکن است خود ما متوجه بوی ناخوشایند بدن یا دهان‌مان نشویم، پس نظافت را جدی بگیرید و منتظر هشدار بینی خود نمانید.

این مطالب مرتبط را بخوانید :

همسرم جذابیت جنسی ندارد

چگونه برای شوهرم جذاب باشم

آنچه باعث جذابیت مردان برای زنان می شود

روزنامه خراسان

این مطلب در تاریخ 2019-05-25 16:38:29منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
3908





نظر شما در مورد مطلب چطور برای همسرمان جذابیت ظاهری داشته باشیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مردهای خطرناک برای ازدواج
مردهای خطرناک برای ازدواج

ازدواج و طلاق دهه هفتادی ها
ازدواج و طلاق دهه هفتادی ها

چطور بفهمیم بارداریم
چطور بفهمیم بارداریم

درمان گشادی واژن
درمان گشادی واژن

بیماری که باعث می شود فحش بدهید!
بیماری که باعث می شود فحش بدهید!

افزایش میانگین سن ازدواج در تهران
افزایش میانگین سن ازدواج در تهران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

2492

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266466145

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام