تفاوت هدف زن و مرد از رابطه جنسی

مردها معمولاً نیاز به رابطه جنسی را وقتی تجربه می کنند که از چند روز بعد از آخرین ارضای جنسی شان با همسر (یا چند ساعت برای مردان جوانتر ) شروع به رشد می کند. ازاینرو برای بیشتر مردها پاسخ چنین سوالی این است که « رابطه جنسی برای از بین بردن نیاز و عطش جنسی لازم است. » ما کاری که اکثر آقایان برای دست یافتن به این رضایت انجام میدهند را «عمل جنسی» می نامیم.

خانمها معمولاً آن عطش و میل جنسی را مثل آقایان تجربه نمی کنند

. به همین دلیل، رابطه جنسی برای آنها هدفی کاملاً متفاوت دارد؛ برای آنها رابطه جنسی بخش کوچکی از چیزی بزرگتر است که به آنها برای ایجاد صمیمیت با مردی که عاشقش هستند کمک می کند. پاسخ به این سوال برای بیشتر خانمها این است که «رابطه جنسی برای ایجاد پیوند عاطفی که با محبت و گفتگوی صمیمانه ایجاد میشود، لازم است.» ما کاری که اکثر خانمها برای رسیدن به این هدف انجام می دهند را «اتفاق جنسی» مینامیم.

اشتباه برداشت نکنید. منظور این نیست که هدف از رابطه جنسی برای زن و شوهر فقط یک چیز است. معمولاً مجموعه ای از انگیزه ها در مردان هم باعث میشود که رابطه جنسی را برای ایجاد پیوند احساسی بخواهند و خانمها هم از رابطه جنسی خود توقع رضایت و آرامش دارند. منظور این است که انگیزه اصلی و اولیه زن و شوهرها برای برقراری رابطه جنسی با هم معمولاً متفاوت است.

هورمون تستوسترون توضیح می دهد که چرا مردان هدف رابطه جنسی را برآوردن آن عطش و نیاز خود می بینند. این هورمون که در بیشتر مردان به مقدار فراوان وجود دارد و در خانمها بسیار کم است، باعث ایجاد این نیاز و عطش جنسی میشود. به بیان دیگر، زنان هم اگر میزان تستوسترونی را که در بدن یک پسر ۱۹ ساله وجود دارد وارد بدن خود کنند، این عطش و نیاز جنسی به سراغ آنها هم میرود و به اندازه مردان به دنبال رابطه جنسی خواهند بود. درمورد خانمها هم درست مثل آقایان احتمالاً دلایل فیزیولوژیکی باعث ایجاد این دیدگاه درمورد رابطه جنسی شده است.

هورمونها و مجاری عصبی که مخصوص خانمهاست احتمالاً مسئول نیاز خانمها به صمیمیتی است که رابطه جنسی برای آنها ایجاد میکند. اما این دلایل فیزیولوژیکی هر چه باشند، آنقدرها به خانمها انگیزه نمیدهد که به اندازه آقایان به دنبال رابطه جنسی باشند. البته زایش و باروری علت نهایی رابطه جنسی است.

بیشتر بدانید : آیا رابطه مقعدی برای زنان لذتبخش است

فیزیولوژی مردان و زنان طوری است که به طور ناخودآگاه آنها را به برقراری رابطه جنسی با هم تحریک میکند تا نسل خود را ادامه دهند. گاهی اوقات این هدف میتواند آگاهانه بوده و به دقت و با هدف بچه دار شدن به سوی برقراری رابطه جنسی بروند. اما این دلیل معمول رابطه جنسی زن و شوهرها نیست این دلایل به آنها انگیزه میدهد که حتی وقتی هیچ میلی به زایش و بچه دار شدن ندارند هم با هم رابطه جنسی برقرار کنند.

پس نوازی پیوند و ارتباط عاطفی زوجین را تقویت می کند و در زنان این طرز فکر را که مردان فقط به خواسته های جنسی شان اهمیت می دهند را کمرنگ  می کند و دلبستگی را افزایش می دهد

گفتگو نکردن در مورد نوع برآورد شدن نیازهای جنسی، ممکن است زوج را در ارتباط جنسی خود سرد و بی انگیزه کند و یا اینکه به طور ناخودآگاه دلخوری ها و ناسازگاریهای خود را به موضوعات دیگری نسبت دهند، در حالیکه ریشه بسیاری از اختلافات خانوادگی در نیازهای جنسی آنهاست و کیفیت ارتباط آنها را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

در واقع این رابطه زوج را دچار دلسردی نسبت به خانواده می کند و به تدریج موجب بروز رفتارهای پرخاشگرانه و در نهایت افسردگی می شود. اهمیت چنین رابطه ای در این مسئله نهفته است که علاوه بر برآورده شدن نیازهای جنسی بسیاری از نیازهای عاطفی-روحی هم برطرف می شود.

اکثر خانم ها اگر رابطه جنسیشان فقط جنبه فیزیکی و جسمی داشته باشد به هیچ عنوان از آن رابطه جنسی ارضاء نمی شوند. بااینکه ممکن است به ارگاسم هم برسند اما اکثراً از چنین روابط جنسی خیلی زود خسته می شوند. حتماً باید آن حس عشق و صمیمیت را با همسرشان حس کنند. اما متاسفانه اکثر آقایون یا این مسئله را نمی دانند یا اگر هم که می دانند آنرا جدی تلقی نمی کنند.

برای خیلی از خانم ها بااینکه ممکن است از ارگاسم و رابطه جنسی فیزیکی لذت ببرند اما رابطه جنسی بیشتر وسیله ای برای ایجاد عشق و ابراز محبت و صمیمیت در رابطه است

بیشتر بدانید : تغییر رفتاری زن و مرد بعد از رابطه جنسی

بیشتر بدانید : دلایل تفاوت میل جنسی در زنان و مردان

بیشتر بدانید : میل جنسی زنان در چه سنی بیشتر است

 

منبع : سایت تنظیم خانواده

 

این مطلب در تاریخ 2019-07-04 16:15:52منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
16478





نظر شما در مورد مطلب تفاوت هدف زن و مرد از رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تاثیر مرد پولدار بر دختران
تاثیر مرد پولدار بر دختران

ازدواج درونگراها و برونگراها
ازدواج درونگراها و برونگراها

گیاه مناسب برای افزایش میل جنسی
گیاه مناسب برای افزایش میل جنسی

اختلال جنسی در افراد دیابتی
اختلال جنسی در افراد دیابتی

علت افزایش مراجعه به روانشناس و روانپزشک
علت افزایش مراجعه به روانشناس و روانپزشک

کشتن همسر برای ازدواج با یک دختر
کشتن همسر برای ازدواج با یک دختر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

24041

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266459979

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام