شوهرم از ظاهر من خوشش نمی آید

شوهرم از ظاهر من خوشش نمی آید

 

شوهرم مدام به من می‌گوید که از قیافه من خوشش نمی‌آید!

 

31 ساله هستم و همسرم 32 سال دارد. ما پس از دو سال آشنایی با هم ازدواج کردیم و دو سال و نیم از ازدواج‌مان می‌گذرد. همسرم هنگام دعوا و جروبحث به من می‌گوید در زمان آشنایی، تو با اصرار مرا مجبور به ازدواج کردی و من نمی‌خواستم به این زودی ازدواج کنم. در ضمن مدام از چهره و اندام من ایراد می‌گیرد و می‌گوید تو مرا جذب نمی‌کنی و از قیافه‌ات خوشم نمی‌آید. به نظر شما چه کنم؟

همسرتان علاوه بر تحلیل ظاهر، معیارهای دیگری نیز برای دوست داشتن شما دارد. برای مثال این‌که همسری دلسوز دارد و بین تمام زنان شما را انتخاب کرده است اما در تمام شرایط دعوا و بحث، باید طوری رفتار کنید که همسرتان به شما احترام بگذارد و بداند وجود شما برای او سرشار از غنیمت است. در ادامه، به روش‌ها و تکنیک‌هایی که برای جذب همسرتان مفید است، اشاره می‌کنیم.

   مانکن نباشید

بسیاری از زنان تصور می‌کنند مردان تنها جذب زیبایی آنان می‌شوند اما با این‌که مردان به زیبایی بها می‌دهند، انتظار ندارند زنانشان مانند مانکن‌های مجلات باشند. زنان شاد و با روحیه، همیشه برای همسرانشان از جذابیت بیشتری برخوردارند.

   عشق را مجدد بسازید

احساس آرامش و کنار هم بودن، مهم‌ترین نیروی محرکه زندگی مشترک است و باعث می‌شود زن و مرد انگیزه لازم برای حل مشکلات را داشته باشند. به عقب برگردید و روزهای اوایل آشنایی‌تان را به خاطر بیاورید و به بهانه‌های همسرتان برای این‌که شما را بهترین همسر دنیا می‌دانست، فکر کنید. شاید آن‌قدر درگیر روزمرگی‌های زندگی شده‌اید که از همسرتان غافلید. علت را در رفتارهای خودتان هم جست‌و جو کنید چراکه شاید دلیل بهانه‌گیری‌های او رفتار شما باشد.

   سنگ‌های خود را با همسرتان وا بکنید

با همسرتان حول محور شرایط پیش آمده صحبت کنید و گپ بزنید و برای او روشن کنید شما به کسی نیاز دارید که دوست‌تان داشته باشد و اگر او از زندگی با شما لذت نمی‌برد و این زندگی را شما برایش انتخاب کرده‌اید و از ازدواجش رضایت کامل ندارد، باید برای نجات زندگی مشترک‌تان فکری کنید.

   خودتان را ارزیابی کنید و منتظر اعتراض نباشید

با مرور مدت تقریبا سه ساله زندگی مشترک تان، خود را ارزیابی کنید. برخی مردها شخصیت ایرادگیری دارند و بر حسب شرایط ممکن است این نارضایتی‌های مقطعی باعث درگیری‌هایی شود. سعی کنید در برابر این ایراد گرفتن همسرتان عکس‌العمل نشان ندهید. فراموش نکنید هیچ‌کس کامل نیست و به دلیل ایرادگیری‌های همسرتان روحیه خود را نبازید، اعتماد به نفس داشته باشید و نارضایتی همسرتان از زندگی را جای دیگری جست و جو کنید.

   هیچ زوجی کامل نیستند

همه ما در کنار خوبی‌های ظاهری و اخلاقی، ممکن است کاستی‌هایی نیز داشته باشیم. این نکته را به همسرتان متذکر شوید که شما هم ممکن است کاستی‌هایی داشته باشید اما مهم این است که عیب‌جویی از هم، سرزنش، شکوه، گلایه و غرغر کردن را کنار بگذاریم. اعتماد، احترام و پذیرش یکدیگر، رکن اساسی در یک زندگی مشترک است. از طریق گفت و گو و با لحن مناسب همسرتان را متوجه اشتباهش کنید و البته خودتان هم در درجه اول این نکات را رعایت کنید.

بیشتر بدانید : همسرم بدنم را دوست ندارد

بیشتر بدانید : با احساس زشت بودن چه کنیم

نویسنده : بنفشه دولت آبادی | روان درمانگر و مشاور خانواده

 

این مطلب در تاریخ 2019-07-09 16:08:09منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
6503





نظر شما در مورد مطلب شوهرم از ظاهر من خوشش نمی آید چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خواستگاری سنتی بهتر است یا مدرن
خواستگاری سنتی بهتر است یا مدرن

رفتارهای آسیب زا در دوران عقد
رفتارهای آسیب زا در دوران عقد

تعيين زمان تخمك‌گذاري و بارداری
تعيين زمان تخمك‌گذاري و بارداری

درمانهای موضعی برای اختلال نعوظ
درمانهای موضعی برای اختلال نعوظ

راه های جلوگیری از افسردگی
راه های جلوگیری از افسردگی

اهمیت تصور همسر خوب
اهمیت تصور همسر خوب










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

16154

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266479807

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام