چقدر به شوهرمان باید توجه کنیم ؟

چقدر به شوهرمان باید توجه کنیم ؟

هرگز به مردان بیش از آنچه آنها به شما توجه می کنند، توجه نکنید

برای اینکه بتوانید عشق و محبت شوهر را برای همیشه برای خود داشته باشید مستلزم این است که شما هم از او عشق دریافت کنید. بسیاری از زنان تصور می کنند هر چه بیشتر به یک مرد توجه کنند و نیازهای کوچک و بزرگ او را برآورده کنند، بیشتر در دل او جای خواهند داشت. از آنجا که این کار را بیشتر جامعه زنان در دنیا انجام می دهند، زنان تصور می کنند این مسیر درست است و تخت‌گاز به سمت انتهایی که نمی دانند چیست می تازند. اما هر چه بیشتر در عمق این روش می روند، بیشتر آسیب‌پذیر می شوند و کمتر عشق دریافت می کنند.

مردها وقتی بیشتر از آنچه به شما می دهند از شما دریافت کنند، دلزده می شوند. خاموش می شوند و ممکن است روش رفتاری خود را تغییر دهند.

بیشتر زنان وقتی وارد رابطه زناشویی با مرد دلخواه خود می شوند، همه فکر و احساس خود را برای او سرمایه گذاری می کنند. واز خود همه جور خرج می کنند وبعد از مدتی همسر را دلزده وخود نیز میبرند وکم کم زندگی سرد وبی روح را تجربه می کنند .

در یک کلام برای همسرتان مادر نباشید .

زن و مرد بعد از ازدواج با قرارگرفتن در جریان زندگی و رو به رو شدن با رویدادهای متفاوت و تغییر اولویت ها، کمتر به انگیزه های درونی که تا قبل از آن حرف اول را می زدند، توجه می‌کنند. در این بخش با بیتوته همراه باشید تا با راهکارهایی که به شما ارائه داده‌ایم، شور و هیجان را به زندگی زناشویی‌تان هدیه کنید.

به زندگی عاطفی اغلب خانمها که نگاه کنیم یک اشتباه مشترک خودش را خیلی نشان می دهد : “از خودگذشتگی”. خصیصه ای که بیش از آنکه رنگ ” ایثار” داشته مقدس باشد رنگ “خودسانسوری” دارد و نامبارک است. یک رفتار مخرب که بیش از آنکه کانون خانواده را گرم کند آن را آرام آرام سرد و زهراگین می کند.

بیشتر بدانید : توقعات مردان از زنان

در رابطه باید چقدر از خود گذشتگی داشته باشیم؟ 

مطمئنا از خود گذشتگی در یک ارتباط لازم هست تا تفاهم و آشتی در بین زوج ها اکثر شود اما میزان این از خود گذشتگی باید چقدر باشد؟ تقریباً همه ي ما در اوایل ارتباط خود ما را کاملا وقف عشقمان میکنیم و هیچ چیز دیگری به جز او برایمان مهم نیست. هر کاری برای شاد شدن او می‌کنیم چون با خوشحالی او خوشحالیم.

تصورمان این هست که با وقف کردن خود ما مسیر را برای یک ارتباط شاد و پایدار هموار می‌کنیم. عشق کورمان می‌کند بطوری که حتی قادر نیستیم چیزهایی که جلوی چشممان رخداد میوفتد را ببینیم.تصور می‌کنیم که همه ي تلاش هایمان را می‌بیند اما وقتی می‌بینیم تلاش ها متقابل نیست رنجش می‌گیریم و حتی نمی‌توانیم.

علت ناراحتی مان را به زبان بیاوریم به همین علت او متوجه این تغییرات نمیشود. ارتباط برقرار نکردن و تلاش هاي یک طرفه تمام چیزهایی که روزی خیلی خوشگل بودند را از بین می‌برد. اینجاست که به این فکر میکنید واقعا از ارتباط چه می‌خواهید

چه طور قدمهایمان را برای تطبیق دادن مثبت خود با همسرمان برداریم؟

توجه به مردان

اگر دوست دارید وارد این گود شوید و در کنار اینکه با همسرتان تطبیق پیدا میکنید، هویت شخصی خودتان را نیز حفظ کنید و البته از فواید این کار لذت ببرید، بهتر است به نکات زیر توجه کنید.

اول از همه، یادتان باشد که تطبیق پیدا کردن دو فرد در کنار هم آن هم برای مدت طولانی، ناگریز به پیدا شدن شباهت‌هایی بین آنها منجر می‌شود. پس اگر بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک، کسی به شما گفت که شبیه همسرتان شدهاید، نباید افسوس بخورید که: «ای دل غافل، از دست رفتم!» بلکه بهتر است خوشحال باشید، چرا که احتمالاً توانسته‌اید از راه تطبیق پیدا کردن با همدیگر، قدم‌های خوبی برای رسیدن به زندگی شاد بردارید.

یادتان باشد هر شباهت پیدا کردنی نشانه ی خوبی نیست. چرا که شرط مهم این است که دچار رفتارهای افراطی نشویم.

اگر تصور میکنید که با تطبیق پیدا کردن با همسرتان تمام راه را رفته اید، سخت در اشتباهید.

گاهی این کار تنها شروع مسیری است که میتوانید با کمک آن با همسرتان به گفتگو بنشینید تا مشکلات و مسائل زندگی مشترک تان را حل و فصل کنید.

تا صحبت از تطبیق پیدا کردن با همسر میشود، بعضیها تصور میکنند که اگر بخواهند کمی در این زمینه نرم باشند، کل هویت آنها زیر سؤال میرود و ناچارند آدمی غیر از آن چیزی باشند که تا به امروز بوده اند.

اگر زمانی که میخواهیم در این زمینه از خود و همسرمان توقعاتی داشته باشیم، شاید بهتر باشد ابتدا کلاهمان را قاضی کنیم و انتظاراتی درست از خود و یا همسرمان داشته باشیم تا این قدر در رابطه با این مسئله وحشت نکنیم و بتوانیم از این موارد به درستی بهره مند شویم.

یکی از ابتدایی ترین آگاهیها در این زمینه، شناختن مواردی است که میتوانیم انتظار تغییر کردن را از خود یا همسرمان داشته باشیم.

برخی ویژگیها در زندگی فردی و گذشته ی همسرمان وجود دارد که ممکن است تأثیرات زیادی بر زندگی کنونی او داشته باشند و از سویی خودمان نیز از آنها راضی نباشیم. اما واقعیت این است که اگر نخواهیم آنها را بپذیریم، جز ایجاد تلخی در زندگی نتیجه‌ی دیگری عایدمان نمی‌شود. به عنوان مثال ویژگی‌های ظاهری همسر و یا خصوصیات خانواده ی او مواردی نیستند که بتوانیم آنها را تغییر دهیم. پس بهتر است سعی کنیم با آنها به نوعی کنار بیاییم.

در مورد دسته دیگری از خصوصیات همسرمان، هر چند ممکن است در صورت اعمال فشار، بتوانیم او را وادار به تغییر کنیم؛ اما احتمال ایجاد دلخوری های عمیق وجود دارد. از سویی دیگر، احتمالاً این تغییراتْ چندان طول نمی کشد. این موارد شامل ویژگیهای اخلاقی و باورها و اعتقاداتی میشوند که برای هر کسی از ارزش بالایی برخوردارند. پیش از ازدواج بهتر است سعی کنیم شناخت دقیق تری در این زمینه کسب کنیم و بعد از ازدواج، بیشتر در پی تطابق پیدا کردن با همدیگر در این زمینه ها باشیم.

دسته‌ی سوم مواردی هستند که بار ارزشی چندانی ندارند و هر کس چه ما و چه همسرمان می‌تواند، با کمی زحمت و ازخودگذشتگی، تغییراتی در آن‌ها ایجاد کند. این دسته عبارت‌اند از آداب و عادت‌های رفتاری و سلیقه‌هایی که در طول زمان می‌توان تغییرشان داد.

برخی خانم ها به حدی برای همسر شان از خودگذشتگی می کنند که گاهی اوقات نقش مادر برای آنان ایفا می کنند!

آیا دوست دارید در نظر او زیبا، جالب، باهوش و مهربان جلوه کنید تا عاشقتان شود؟ اگر این طور است، باید روی مسایلی تمرکز کنید که مردها بسیار دوست دارند.

عشق علاوه بر اینکه کاملا قلبی و احساسی است، دلیل منطقی نیز می طلبد. برای عاشق بودن علاوه بر خوب بودن، باید درک بالایی هم داشته باشید تا نیازهای معشوق را تشخیص دهید و در زمان مناسب به آنها رسیدگی کنید. عشق مراقبت می خواهد. اما هستند کارهای ساده ای که باعث ایجاد علاقه در دل طرف مقابل می شوند .

بیشتر بدانید : انتظارات زنان از شوهرشان

بیشتر بدانید : نحوه رفتار صحیح با شوهر

منبع : سایت همسران

این مطلب در تاریخ 2019-07-13 15:13:19منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4808





نظر شما در مورد مطلب چقدر به شوهرمان باید توجه کنیم ؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




 اصول رفت و آمد در دوران عقد
اصول رفت و آمد در دوران عقد

همسردلخواه مردهای ایرانی
همسردلخواه مردهای ایرانی

تناسب جسمی
تناسب جسمی

آیا کاندوم مانع انتقال کرونا از طریق رابطه جنسی می شود؟
آیا کاندوم مانع انتقال کرونا از طریق رابطه جنسی می شود؟

شناسایی بیش از 10 هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیت
شناسایی بیش از 10 هزار مبتلا به اختلال هویت جنسیت

عواقب دیر ازدواج کردن
عواقب دیر ازدواج کردن










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

24538

بازدید امروز:

18688

بازدید دیروز:

266460476

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام