دخترم عاشق خانواده شوهرش شده

دخترم عاشق خانواده شوهرش شده

مادری هستم 40 ساله، دو دختر دارم 18 و 8 ساله. از روزی که دختر بزرگم ازدواج کرده با بی‌احترامی‌های شدید به پدرش و من و حسادت به خواهر کوچکش، باعث ایجاد بی محبتی در خانواده و سبک کردن شوهرش شده است. جوری رفتار می‌کند که انگار خانواده شوهرش از همه بهتر هستند و ما از آن‌ها کمتریم. بدجور عاشق خانواده شوهرش شده است. این روزها دختر کوچکم هم رفتارهای او را الگو قرار داده است و از روزی‌ می ترسم که دختر کوچکم دیگر خانواده خودش را قبول نداشته باشد. 

دختر بزرگ شما با ازدواجش متوجه رفتار هایی از سمت خانواده همسرش شده است که ممکن است در خانواده شما وجود نداشته باشد و با دیدن این رفتارهای شاید محبت آمیز و ابراز آن به صورت عینی، قصد دارد کاری کند که به همسرش نشان دهد، خانواده خودش هم این‌گونه است. از طرفی این کمبود به او فشار آورده است و سعی دارد با شما به گونه‌ای رفتار کند که تمام انتظاراتش را برآورده کنید.

 

   آسیبی که دخترتان در معرض آن است

 

سن افراد و ناآشنایی با فرهنگ‌های مختلف و انطباق‌ناپذیری و نپذیرفتن بعضی مسائل در زندگی باعث ایجاد مشکلاتی در باورهای بعضی افراد می شود که سعی در تغییر آن‌ها به شیوه‌ای اشتباه دارند از جمله دختر کوچک شما که در معرض این آسیب است. با وجود این به جای برخورد با دختر کوچک‌تان، باید به فکر حل کردن این مشکل به صورت کلی‌تر باشید.

 

   با دید منفی به ماجرا نگاه نکنید

 

ابتدا بهتر است دید بازتری نسبت به مسائلی که در اطراف تان رخ می‌دهد، داشته باشید. برای مثال وقتی شما بیان می‌کنید که خانواده همسرش خودخواه هستند، به این معناست که به دید منفی به این قضیه نگاه می‌کنید و ناخواسته از آن‌ها تنفر دارید در حالی‌که اگر نوع نگاه‌تان را به این قضیه تغییر دهید که شاید آن‌ها آدم‌هایی هستند که با هر فردی ارتباط برقرار نمی‌کنند و برای خود حد و مرز، قائل می‌شوند؛ باعث شود تا دخترتان را بهتر درک کنید.

 

   این چرایی را بیابید

 

چرا دختر شما خانواده اش را قبول ندارد و خانواده شوهرش را قبول دارد؟ چرا به خواهر کوچک ترش حساسیت پیدا کرده است؟ هر خانواده‌ای فرزندان خود را دوست دارد و در تلاش است تا بهترین‌ها را برای آن ها مهیا کند اما گاهی اوقات نوع ابراز دوست داشتن فرق می‌کند. شاید خانواده‌ای دوست داشتن اش را با حمایت‌های خود مثلا حمایت مالی نشان دهد ولی خانواده‌ای دیگر با نحوه ارتباطات به ابراز صمیمت اش بپردازد در این بین افراد آن شکلی را که از دیگران انتطار دارند و برایشان دلنشین‌تر است انتخاب می‌کنند. شاید ابراز علاقه شما به دخترتان به گونه ای نیست که او این حس را به خودش پیدا و مدام در پی آن است که این مشکل را به صورت‌های مختلف به شما یادآوری کند تا راه حلی برای آن یافت شود. هرچند که بی‌احترامی‌های او به شما و پدرش را هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد و حتما باید به او در این باره تذکر جدی بدهید.

بیشتر بدانید: چگونگی رابطه با خانواده شوهر

بیشتر بدانید: خانواده شوهرم مرا دوست ندارند

نویسنده : مهسا جعفری نسب | کارشناس ارشد روان شناسی بالینی

این مطلب در تاریخ 2019-08-03 15:57:17منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2507





نظر شما در مورد مطلب دخترم عاشق خانواده شوهرش شده چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




با چه افرادی رابطه عاطفی نداشته باشیم
با چه افرادی رابطه عاطفی نداشته باشیم

ازدواج با دختر شاغل یا غیر شاغل
ازدواج با دختر شاغل یا غیر شاغل

وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟
وظایف دستگاه تناسلی مردانه چیست ؟

هرآنچه باید درباره ویروس کرونا بدانید
هرآنچه باید درباره ویروس کرونا بدانید

رابطه گفتار و رفتار در افراد مختلف
رابطه گفتار و رفتار در افراد مختلف

پیامک رابطه شوهر با زن دیگر
پیامک رابطه شوهر با زن دیگر










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

18546

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266482199

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام