شوهرم فکر کرده من نوکرشم

شوهرم فکر کرده من نوکرشم

شوهرم همیشه با لحنی زشت و القابی ناراحت کننده صدایم می‌زند، اگر یک ثانیه دیرتر جواب بدهم، می‌گوید: «مگه کری، نشنیدی چی گفتم؟!». او مثل نوکر با من رفتار می‌کند. مرد بدی نیست و ته دلش دوستم دارد اما خیلی بد و بی‌ادبانه صحبت می‌کند. در مغازه با نیروهای زیردستش هم بد برخورد می‌کند و آن‌ها گاهی گلایه‌های شان را برای من در تلگرام می‌فرستند. چه طور اصلاحش کنم؟

 پرخاشگری کلامی، نشان از عصبیت و ذهن آشفته و به شدت مضطرب فرد دارد که دلایل اصلی آن باید ابتدا استخراج شود و سپس برای درمان آن اقدام کرد.

   این مشکل را شخصی نکنید!

به واسطه این‌که پرخاشگری کلامی همسر شما با دیگران نیز وجود دارد، به احتمال قوی مشکل فقط درباره شما نیست بنابراین اولین کاری که باید بدان دقت کنید، پرهیز از شخصی کردن و به تبع آن مقابله به مثل کردن است. البته می‌دانم کار بسیار دشواری است اما به شدت به کاهش میزان بگو مگو و جدال‌های بی پایان شما و شوهرتان منجر خواهد شد. به زبان ساده همسر شما دنبال بهانه است تا خودش را تخلیه کند بنابراین سعی شما، ندادن بهانه دست او باشد. اگرچه که شوهرتان به کلام تلخ و البته ناخواسته به تحریک شما و دیگر اعضای خانواده می‌پردازد، شما تلاش کنید تلخی کلام وی را نشنیده بگیرید و رابطه سالمی را شکل دهید. مقابله به مثل کردن با فردی که پرخاشگری کلامی دارد در واقع خوراک دادن به پرخاشگری کلامی بعدی وی است. اگر مدتی خویشتنداری کنید، بی شک نوع گفت‌وگوی وی را با خود تغییر خواهید داد. خاطرنشان می کنم که راهبرد ذکر شده الزاما تمام درمان نیست. بخش اصلی درمان تغییر الگوها و نگرش‌های غلط ذهنی همسرتان است که در واقع مولد این نوع پرخاشگری است.

   بعضی محیط‌های کاری باعث پرخاشگری کلامی می‌شود 

این‌که به تذکر کلامی، زشتی‌های بی‌ادبانه و گاه وقیحانه بیفزاییم، برگرفته از علل بیشماری است و یادگیری‌های دوره کودکی و نوجوانی از والدین و فرهنگ عمومی محل زندگی یا کار، یکی از این موارد است. برای ترمیم این امر در صورت امکان فرد حتما باید از آن محیط خارج و به محیط مثبت و از سویی بازدارنده رفتار بی‌ادبانه وارد شود. برای مثال در بعضی مشاغل در قیاس با دیگر مشاغل رفتار کلامی تند و گاه بی‌ادبانه رایج است و فرد کارفرما یا کارگر بعد ازمدتی آن را شیوه گفت‌وگوی خود به ویژه با زیردستان خود می کند. بی شک همسر شما به راحتی نمی‌تواند شغل خود یا والدین خود را برای همیشه ترک کند اما اگر حداقل بداند که علت رفتار کلامی وی چیست، ممکن است در مدیریت و بهبود آن تامل بیشتری کند.

   ضرورت مدیریت عوامل پرخاشگری

وجود ناکامی‌های کوچک و بزرگ در زندگی روزمره، شغل، تحصیل، روابط مالی، خانوادگی و در مجموع همراه بودن همیشگی احساس مورد ظلم قرار گرفتن و تحت فشار بودن یکی از دلایل شایع پرخاشگری کلامی و صد البته پرخاشگری فیزیکی است. یک ذهن پر از کینه و حس انتقام، زبانی تند و گزنده و دست و پایی زننده دارد. متاسفانه منابع یاد شده را به راحتی نمی‌توان از زندگی شهری و پر از دغدغه این روزها حذف کرد و گاه با آن نمی‌توان سازگار شد. تنها کار ممکن پیشگیری حداقلی است، فرد یاد می‌گیرد از ورود به موقعیت‌های تنش‌زا حتی‌الامکان خودداری کند.

   از روان‌پزشک کمک بگیرید

وجود یک بیماری نامحسوس جسمی یا روانی و عوارض برخی داروها هم ممکن است که باعث این مشکل شود. با مراجعه به روان پزشک و بررسی دقیق سطح هورمون‌های خاص در خون و معاینه دقیق وضعیت جسمی می‌توان به وجود داشتن یا نداشتن اختلال روانی یا جسمی پی برد که خوشبختانه درمان‌های دارویی و روان درمانی چاره کار خواهد بود.

بیشتر بدانید: رفتار با همسر بد دهن

بیشتر بدانید: رفتار با شوهر بد اخلاق و عصبی

نویسنده : رضا زیبایی| روان‌شناس

این مطلب در تاریخ 2019-08-05 15:58:46منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2934





نظر شما در مورد مطلب شوهرم فکر کرده من نوکرشم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




نکات مهم هنگام ازدواج برای پیشگیری از طلاق
نکات مهم هنگام ازدواج برای پیشگیری از طلاق

عوامل تاثیرگذار بر معیارهای ازدواج
عوامل تاثیرگذار بر معیارهای ازدواج

افزایش سایز سینه
افزایش سایز سینه

در مورد ایدز HIV بیشتر بدانیم
در مورد ایدز HIV بیشتر بدانیم

عادت هایی که شخصیت شما را لو می دهد
عادت هایی که شخصیت شما را لو می دهد

حق طلاق مردان مشروط شد
حق طلاق مردان مشروط شد










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

3805

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266467458

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام