رایج‌ترین اشتباهات زن و شوهرها

رایج‌ترین اشتباهات زن و شوهرها

ارتباط بین یک زن و شوهر، یک باره و ناگهانی به کشمکش و شکست نمی‌رسد بلکه رفتارهای نامناسب، دقت نداشتن روی گفتمان، بی مهارتی و بسیاری موارد دیگر در روابط زوج ها وجود دارد که رفته رفته و در گذر زمان، روی هم تلنبار می‌شود و ممکن است کار را به جاهای باریک بکشاند. در مطلب امروز و در دو بخش جداگانه، به رایج‌ترین اشتباهات مردان و رایج‌ترین اشتباهات زنان در زندگی های مشترک امروزی می‌پردازیم که اعصاب همسران را معمولا ناآگاهانه، خط خطی می‌کند.

9 اشتباه شوهرها

 مقایسه کردن همسر با زنان دیگر:

مقایسه کردن، احساس حقارت به زن می‌دهد و فکر می‌کند مهم‌ترین زن در زندگی شوهرش نیست، حتی اگر یک مقایسه کوچک باشد.

 بی توجهی به احساسات زن:

برخی مردان احساسات همسر، ناراحتی‌ها، درددل‌ها و ... را درک نمی‌کنند و هیچ توجهی به تغییرات ظاهری و روحی-روانی همسرشان ندارند.

 فراموش‌کردن رویدادهای مهم زندگی:

 برخی مردان اتفاقات مهمی مثل سالگرد ازدواج، تولد و ... را فراموش می‌کنند. با فراموش کردن این تاریخ‌ها، همسرتان احساس می‌کند به او اهمیتی داده نشده و هیچ وقت از او تقدیر نمی شود.

 شلختگی و به هم ریختن خانه:

 شلختگی مرد در خانه، توهین مستقیم به زن است زیرا تلاش‌های او در حفظ تمیزی و نظم خانه نادیده گرفته می‌شود.

 ابراز علاقه نکردن:

 بعضی شوهرها با این که همسرشان را دوست دارند اما کوچک‌ترین ابراز علاقه‌ای به او نمی‌کنند و هیچ جمله عاشقانه‌ای از دهان‌شان خارج نمی‌شود! این رفتار هم به شدت موجب دلسردی زن می‌شود.

 کمک نکردن در کارهای خانه:

برخی از مردان با این‌که می‌دانند همسرشان به کمک نیاز دارد اما دست به هیچ کاری نمی‌زنند. مردها بدانند پیشنهاد این کمک باعث می‌شود تا مرد جایگاه ویژه‌ای در قلب زن برای خودش باز کند.

 اعتیاد به بازی با گوشی:

 این هم از مواردی است که این روزها به فراوانی بیش از حدی رسیده است. برخی مردان برای رفع خستگی کاری یا ... خود به بازی با گوشی می‌پردازند اما وقتی این اعتیاد از حد طبیعی فراتر برود، منجر به دلسردی زن می‌شود.

 گوش شنوا نبودن:

 اگر وقتی زن شروع به صحبت می‌کند، مرد با بی توجهی و بی حوصلگی به زن نگاه و گاهی هم اعتراض کند، متاسفانه در حال تلاش برای از بین بردن عشق در زندگی مشترک شان است.

 مشورت نکردن با همسر: مردانی که تصمیمات مربوط به خانواده را یک نفره و بدون نظرخواهی از همسر می گیرند، نقش همسرشان را کم رنگ و کم رنگ‌تر خواهند کرد.

 

9 اشتباه خانم‌ها

 کنترل کردن شوهر:

زنانی که مثل جاسوس به شوهر خود نگاه می‌کنند و منتظر هستند شوهر یک لحظه نباشد و فورا شروع به جست‌وجو در گوشی، کیف و لباس او می‌کنند، چرا به خوشبختی امیدوارند؟

 شوهر را مثل کودک دیدن:

 برخی زنان در زندگی مشترک در جایگاه مادر قرار می‌گیرند و قصد تربیت شوهر را در هر لحظه دارند. آن‌ها مدام ایراد می‌گیرند، دایم بکن‌نکن می‌گویند، خط مشی تعیین می‌کنند و برای فهم شوهر جایگاهی نمی‌گذارند.

 احترام قائل نشدن برای اوقات تنهایی مرد:

 تمام مردان به لحاظ روانی به اوقاتی برای خلوت و تنهایی خود احتیاج دارند. اگر زنی این حق را برای شوهر قائل نباشد، اشتباه بزرگی مرتکب شده است.

 توهین کردن به شوهر در جمع:

گله از شوهر در جمع نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکل را بیشتر و کار را برای داشتن یک گفت‌و گوی مناسب، سخت خواهد کرد.

 وقت‌گذرانی بیش از حد با دوستان:

 ارتباط با دوستان تاثیر خوبی بر روحیه فرد دارد اما اگر بیش از حد باشد، تعادل زندگی را به هم می‌ریزد به خصوص وقتی که مانع انجام مسئولیت‌های افراد در زندگی مشترک‌شان شود.

 پرسیدن این‌که به چی فکر می‌کنی؟

 این هم یکی از سوالات پوچی است که برخی زنان خیلی زیاد از شوهر خود می کنند و هرطور شده هم به دنبال شنیدن یک جواب قانع کننده هستند.

 صحبت نکردن درباره مشکلات:

برخی زنان موقع بروز مشکل در زندگی مشترک‌شان، حرفی نمی‌زنند و با سکوت یا بغض، انتظار دارند شوهرشان حدس بزند مشکل چیست! سکوتی که فقط باعث بیشتر شدن مشکل می‌شود نه حل آن.

 توجه نکردن به آراستگی:

زنانی که با دلایلی مثل بچه‌دار شدن و داشتن کار زیاد، اصلا به خود و زیبایی ظاهری‌شان در خانه اهمیتی نمی‌دهند و به مسائل زناشویی بی‌توجه می‌شوند، باعث سردی روابط شان با شوهرشان خواهند شد.

 غرغر کردن دایمی: زنانی که بیشتر اوقات در حال شکوه و شکایت از شوهر و خانواده‌اش و ... هستند و دایم اعتراض می‌کنند و غر می‌زنند، نه تنها به نتیجه نمی‌رسند که شوهرشان را هم از خودشان دور خواهند کرد.

بشتر بخوانید: اشتباهات مهم در ازدواج

بیشتر بخوانید: اشتباهات زنان در مورد نیاز جنسی مردان

 

نویسنده : فریبا البرز | کارشناس ارشد مشاوره خانواده

این مطلب در تاریخ 2019-08-08 15:55:30منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2632





نظر شما در مورد مطلب رایج‌ترین اشتباهات زن و شوهرها چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




مشاوره قبل ازدواج و پاسخ به سوالات در مورد ازدواج
مشاوره قبل ازدواج و پاسخ به سوالات در مورد ازدواج

صحبت در مورد مادیات در ازدواج
صحبت در مورد مادیات در ازدواج

سلامت پستانها ویژه خانمها
سلامت پستانها ویژه خانمها

دلایل مشکلات جنسی مردان
دلایل مشکلات جنسی مردان

حواس پرتی و کاهش تمرکز نشانه چیست
حواس پرتی و کاهش تمرکز نشانه چیست

ازدواج به سبک مجازی
ازدواج به سبک مجازی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10042

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266287805

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام