مشاور سنتر

تفاوت خودارضایی با رابطه جنسی

تفاوت خودارضایی با رابطه جنسی

استمناء یا خودارضایی چه تفاوتی با رابطه زناشویی دارد؟چرا خودارضایی عوارض دارد اما رابطه جنسی فایده؟

تفاوت انزال در خودارضایی و رابطه جنسی

در مردان کیسه منی در مقاربت( رابطه جنسی) بطور کامل تخلیه می شوند اما در خودارضایی تخلیه منی بستگی به شدت تحریک و تخیلات جنسی است که فرد در هنگام خودارضایی دارد، بنابراین ممکن است کیسه منی بطور کامل تخلیه نشود یا مقدای از مایع انزالی برگشت بخورد که این می تواند بعد از میانسالی باعث بزرگ شدن پروستات و اختلال در ادرار شود.

در فرایند رابطه جنسی به دلیل تماس فیزیکی ( عشق بازی و.. ) اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به صورت تعادلی تحریک شده و اندام های تحت تاثیر این اعصاب به صورت طبیعی فعالیتشان را افزایش یا کاهش می دهند نظیر : ضربان قلب،تنفس سریع و...

در خودارضایی ( استمناء) به دلیل آنکه فرد فقط با تخیلات ذهنی خود و تجسم رابطه جنسی خود را ارضا می کند و رابطه عاطفی وجود ندارد، این اعصاب به صورت متعادل فعالیت نکرده بنابراین می تواند قسمتهای تحت تاثیر این اعصاب را از ریتم طبیعی خارج کند به مرور می تواند بر تمرکز فرد بکاهد.

احساس گناه و عذاب وجدان بعد از خودارضایی

بیش از 80 درصد از افرادی که خودارضایی می کنند بر اساس نظر سنجی صورت گرفته بعد از آن احساس گناه و ناپاکی می کنند، فرقی ندارد چه دینی داشته باشید چرا که در همه ادیان خودارضایی گناه محسوب می شود اما فارق از مسائل دینی بعد از خودارضایی احساس بدی به فرد دست می دهد.

این در حالی است که بعد از رابطه جنسی برخلاف خودارضایی فرد احساس رضایت بیشتری خواهد داشت و باعث پیوند عاطفی بیشتر می شود، چرا که بعد از رابطه جنسی هورمون اکی توسین ترشح شده که باعث پیوند عاطفی بیشتر می شود.

اعتیاد به خودارضایی مانع لذت بردن از رابطه جنسی می شود

خودارضایی و رابطه جنسی

شاید شما خواننده محترم این مطلب مجرد باشید، اما افراد متاهلی که در دوران تجرد به خودارضایی اعتیاد داشته اند می دانند که به علت اعتیاد به خودارضایی بعد از ازدواج نیز از رابطه جنسی ارضا ( ارگاسم ) نشده و ناچار هستند مجددا با خودارضایی خود را ارضا کنند .

خودارضایی رابطه جنسی یک نفره است

فردی که خودارضایی می کند از نظر جسمانی در واقع با خود رابطه جنسی برقرار کرده است، در حالی که ذهن او درگیر رابطه جنسی با فرد دیگری است، وقتی فردی از رابطه جنسی با خود لذت می برد کم کم به علت سهل بودن و در درسترس بودن این عمل به آن اعتیاد پیدا می کند و مدام خود را در معرض تحریک جنسی قرار می دهد، هر کاری می کند خود را ناتوان از ترک آن می داند و فقط دنبال موقعیتی است که آنرا انجام دهد.

خودارضایی باعث اعتیاد به فیلم پورن می شود

افرادی که خودارضایی دارند برای ساختن تصورات جنسی در ذهنشان نیازمند یک محرک هستند و فیلم پورن یا داستانهای سکسی از منابعی هستند که آنها برای تخیلات جنسی خود هنگام خودارضایی بهره می گیرند در نتیجه بعد از مدتی در کنار اعتیاد به خودارضایی ، به پورنوگرافی نیز معتاد شده و مدام دنبال دانلود و مشاهده فیلم های پورن هستند.

مطلب مرتبط  دنبال دانلود فیلم پورن هستید؟

از نظر روانی خودارضایی با رابطه جنسی چه تفاوتی دارد

فردی که خودارضایی می کند، یک رابطه بدون نقص، متناسب با فانتزی جنسی خود در ذهن تخیل کرده و هر زمان که بخواهد خود را ارضا می کند، این در حالی است که در رابطه جنسی اینگونه نیست، ممکن است همین فرد دچار اختلالاتی باشد نظیر اختلال نعوظ، زودانزالی و... که مانع لذت جنسی وی شود و خود ارضایی باعث می شود انتظارات و توقعات جنسی فرد بالا رفته و فقط کافیست بعد از ازدواج و رابطه جنسی با همسر مشکلات ذکر شده با عدم همراهی همسر در بخشی از فانتزی های جنسی فرد همراه شود در اینصورت فرد عیب را از همسر خود دانسته و احتمال خیانت هست از طرف دیگر وقتی از رابطه جنسی لذت نبرده و رضایت نداشته باشد کم کم نسبت به آن سرد می شود.

همانطور که عنوان شد خودارضایی و رابطه جنسی تفاوت های زیادی دارند،در انتها در ذیل مطالب تکمیلی درباره خودارضایی و رابطه زناشویی درج شده که توصیه می کنیم مطالعه نمایید.

مطلب مرتبط تفاوت خودارضایی زنان و مردان

مطلب مرتبط تاثیر خودارضایی بر رابطه جنسی

مطلب مرتبط آموزش ترک خودارضایی

این مطلب در تاریخ پنج شنبه 14 فروردين 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
15227





نظر شما در مورد مطلب تفاوت خودارضایی با رابطه جنسی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عواملی که باعث پشیمانی بعد از عقد میشود
عواملی که باعث پشیمانی بعد از عقد میشود

تجربه ازدواج سفید چگونه است، نظر افرادی که ازدواج سفید داشته اند
تجربه ازدواج سفید چگونه است، نظر افرادی که ازدواج سفید داشته اند

سوالات مهم درمورد پرده بکارت
سوالات مهم درمورد پرده بکارت

دستیابی به عملکرد جنسی مطلوب در مردان
دستیابی به عملکرد جنسی مطلوب در مردان

شناخت تیپ شخصیتی شما
شناخت تیپ شخصیتی شما

بروزرسانی  بسته آموزشی زوج خوشبخت
بروزرسانی بسته آموزشی زوج خوشبخت










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

18420

بازدید امروز:

17246

بازدید دیروز:

267077465

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام