شوهرم به خودش نمیرسه

شوهرم به خودش نمیرسه

 

شوهرم نظافت شخصی  رعایت نمی کنه،به سرو وضع و تیپ خودش نمی رسه،آقایان محترم، آیا می‌دانستید بسیاری از خانم‌ها به دلیل بی‌توجهی شوهرانشان به آراستگی ظاهری، به زندگی‌مشترک خود بی‌انگیزه می‌شوند؟

توصیه‌هایی به شوهرها برای توجه بیشتر به آراستگی‌شان در منزل به درخواست تعدادی از مخاطب‌های صفحه خانواده‌و‌مشاوره آقایان محترم، آیا می‌دانستید بسیاری از خانم‌ها به دلیل بی‌توجهی شوهرانشان به آراستگی ظاهری، به زندگی‌مشترک خود بی‌انگیزه می‌شوند؟

 در چند وقت اخیر، چندین پیامک با چنین مضمونی به دست ما رسیده است. به طور مثال یک مخاطب نوشته: «چرا مشاوران صفحه خانواده، فقط و همیشه به خانم‌ها توصیه می‌کنن که در خانه آرایش کنن و لباس جذاب بپوشن اما هیچ‌وقت به مردها چنین توصیه‌ای نمی‌کنن؟ شوهر من از زدن یک ذره عطر هم دریغ می‌کنه، بعد توقع داره که ... ».

داستان این هفته و تحلیل روان‌شناسی آن، در همین باره است.

 از دست شوهر ژولیده‌ام کلافه شدم!

زن و شوهر جوری وارد اتاق مشاوره شدند که کاملا مشخص بود مدت‌هاست با یکدیگر قهر هستند. با فاصله از هم روی صندلی‌ها نشستند و زن خیلی بیشتر از مرد، اخم‌هایش را در هم فرو کرده بود. بعد از سلام و احوال‌پرسی، رو کردم به آن‌ها وگفتم: «مشکل چیست؟» زن با لحن عصبی شروع کرد: «من دیگه از دست این مرد خسته شده ام! یه سر سوزن برای من ارزش قائل نیست.» پرسیدم: «چرا؟» زن ادامه داد: «هیچ وقت به خودش نمی‌رسه، انگار نه انگار که من هم آدمم، منم دل دارم! آرزو به دلم مونده یه بار یه ذره عطر به خودش بزنه، یه کم به خودش برسه، موهای سرش رو مرتب کنه، صورتش رو اصلاح کنه، لباس درست و حسابی بپوشه! چقدر باید این قیافه ژولیده و به هم ریخته رو توی خونه تحمل کنم؟»

 مرد پرید وسط حرف زن و رو به من گفت: «می‌دونید چیه خانم؟ همسر من توقع داره من عین زن‌ها یه ریز به خودم برسم! بابا زنی گفتن، مردی گفتن!» زن که حسابی حرصی شده بود، رو کرد به مرد و گفت: «این که حداقل دو هفته یه بار بری سلمونی و یه نظمی به قیافه‌ات بدی، توقع زیادیه؟ این که وقتی از سر کار میای خونه پاهات رو بشویی که ما مجبور نباشیم بوی جورابت رو تحمل کنیم، غیر منطقیه؟ حداقل ناخن‌هات رو که می‌تونی هفته‌ای یه بار بگیری؟!» این بار من رو کردم به مرد و گفتم: «فکر نمی‌کنم توقعات خانم شما، زیاد یا غیرمنطقی باشه.

خب چرا به این خواسته‌های پیش پا افتاده همسرتون توجه نمی‌کنید؟» مرد جواب داد: «خانم روان شناس شما دیگه چرا؟ من یه مرد هستم! صبح تا شب سر کار دارم جون می‌کنم، بعد شب که میام خونه بیفتم دنبال این سوسول بازی‌ها؟ پات رو بشور، عطر بزن، موهات رو مرتب کن! ولمون کنید تو رو خدا!» خنده‌ام گرفت و گفتم: «فکر نمی‌کنم رعایت نظافت شخصی، سوسول بازی باشه! بیایید فرض کنیم خانم شما تصمیم بگیره از همین امروز در زمینه آراستگی و نظافت شخصی مثل خود شما رفتار کنه، همین‌قدر بی‌تفاوت و بی‌خیال، آیا می‌پسندید و می‌تونید به شکل طولانی مدت این وضع رو تحمل کنید؟» مرد کمی این پا و آن پا کرد و گفت: «راستش نه، نمی‌تونم اما به هر حال من مرد هستم و اون زن! باید یه فرقی بین زن و مرد باشه دیگه!»

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: اهمیت آراستگی و آرایش قبل از رابطه جنسی

خانم‌تان را نادیده نگیرید!

شوهر نامرتب

بسیاری از آقایان به ظاهر خود توجه چندانی ندارند و متاسفانه به این نقطه ضعف خود، تحت عنوان «نشانه مردانگی» حتی افتخار هم می‌کنند! غافل از آن که وقتی به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهند، انگار به شکل غیرمستقیم این پیام را به همسرشان می‌رسانند که ارزشی برای او قائل نیستند. در واقع خانم‌ها در مواجهه با شوهری که به ظاهر خود بی‌اعتناست، دچار احساس «نادیده گرفته شدن» یا «بی‌ارزش واقع شدن» می‌شوند و در نتیجه در رابطه با شوهر خود بی‌انگیزه می شوند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پیش از هر روان شناسی، این پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده‌اند که بر اهمیت آراستگی مرد در برابر همسرش تاکید کرده‌اند.

 پیامبر(ص) می‌فرمایند: «همان‌گونه که مردان دوست دارند زینت و آراستگی را در زنان خود ببینند، زنان نیز دوست دارند زینت و آراستگی را در شوهرانشان ببینند» (مکارم الاخلاق ص 80).

نقش ظاهر افراد بر روان طرف‌مقابل

به لحاظ روان شناختی نیز انسان‌ها موجوداتی هستند که بیشترین اطلاعات محیطی را از طریق «بینایی» به دست می‌آورند، پس هرگز نمی‌توان از نقش پررنگ و تاثیرگذار «ظاهر فرد» بر روان طرف مقابل غافل شد. در این بین خانم‌ها بسیار بیشتر از مردها به جزئیات ظاهری توجه دارند.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: آیا زنان باید همیشه در خانه آرایش کنند

8 توصیه به شوهرها

شاید خبر نداشته باشید اما خانم‌ها معمولا حتی به چیزهایی مانند موی بلند گوش یا بینی مردها هم توجه دارند! پس به طور کلی رعایت چند نکته در زندگی مشترک برای شوهرها ضروری است:

  • همیشه معطر و خوشبو باشید و هنگام خرید عطر، حتما با همسرتان مشورت کنید.

  • هنگام خرید لباس خانگی، رنگ و مدل مورد علاقه همسرتان را انتخاب کنید. همچنین سعی کنید لباس‌های کهنه و کثیف نپوشید.

  •  برای سفیدتر شدن دندان‌ها هر شب مسواک بزنید و برای حفظ بهداشت دهان و رفع بوی بد آن، حتما از نخ دندان استفاده کنید.

  •  از نظافت شخصی خود از جمله شست‌و‌شوی پاها پس از ورود به منزل، شستن دست‌ها با صابون و کوتاه و مرتب کردن ناخن‌ها غافل نباشید.

  •  سعی کنید هر روز جوراب‌های خود را بشویید و به طور مرتب از دئودورانت‌ها استفاده کنید.

  •  استفاده از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده، فقط مختص خانم‌ها نیست. شما هم بهتر است برای پیشگیری از آفتاب سوختگی و ایجاد چین و چروک زودرس، از کرم ضد آفتاب و مرطوب کننده پوست استفاده کنید.

  •  رژیم غذایی مناسبی برای حفظ وزن ایده آل خود انتخاب کنید.

  • میزان مصرف قند و چربی را به حداقل برسانید و در عوض مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید.

  •  اصلاح موی سر و صورت را به طور منظم انجام دهید.

نویسنده : زهرا وافر| کارشناس‌ارشد روان‌شناسی

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: چرا مردها شلخته هستند؟

این مطلب در تاریخ جمعه۵ اردیبهشت ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
5947





نظر شما در مورد مطلب شوهرم به خودش نمیرسه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




سوالات محوری خواستگاری
سوالات محوری خواستگاری

تجربه ازدواج سفید چگونه است، نظر افرادی که ازدواج سفید داشته اند
تجربه ازدواج سفید چگونه است، نظر افرادی که ازدواج سفید داشته اند

علائم یائسگی در مردان
علائم یائسگی در مردان

تغییرات حاصل از بلوغ در پسران تولید اسپرم ،تفییرات ظاهری،نعوظرویش مو در صورت و ...
تغییرات حاصل از بلوغ در پسران تولید اسپرم ،تفییرات ظاهری،نعوظرویش مو در صورت و ...

نحوه کاهش بیش فعالی در کودکان بیش فعال
نحوه کاهش بیش فعالی در کودکان بیش فعال

آشنایی با طلاق کرونایی
آشنایی با طلاق کرونایی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

3267

بازدید امروز:

27715

بازدید دیروز:

266466920

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام