مشاور سنتر

اگر برای شوهرم آرایش کنم، دیگه براش عادی نمی شم؟

اگر برای شوهرم آرایش کنم، دیگه براش عادی نمی شم؟

اگر زنی برای شوهرش آرایش کند خب دوباره بعد از مدتی براش عادی میشه درسته ؟ و به زنان زیباتر توجه می کند؟ پس ما زن ها برای حفظ شوهرمان دقیقا چه باید انجام دهیم

این‌که گفته می‌شود از منظر روان‌شناسی مردان چشمی‌اند و با دیدن می‌شود توجه آن‌ها را جلب کرد، همان‌طورکه چندوقت پیش هم در صفحه خانواده نوشته بودید یعنی اوج فشار و بلاتکلیفی برای زن. چراکه هرچه زن به ظاهر خود در خانه برسد باز هم برای شوهرش عادی می‌شود و باز هم مرد هر زن زیباتر و جذاب‌تری را ببیند، او را خواهد خواست. پس اگر برای شوهرم آراسته شوم، باز هم برایش عادی خواهم شد، درست است؟ 

در علم روان شناسی تفاوت‌های زیادی بین زن و مرد در نظر گرفته‌اند. یکی از مهم‌ترین آن‌ها، این است که مردان چشمی‌اند اما این بدان معنی نیست که مردان چشم‌چران (مطلب مرتبط رفتار با شوهر چشم چران را بخوانید )هستند و تنوع طلب؛ بلکه بدان معنی است که اطلاعات بیشتر از طریق چشم به مغز می‌رسد و مغز اطلاعات را از طریق چشم دریافت می‌کند در صورتی که خانم‌ها   ساختارشان به گونه‌ای است که مغز اطلاعات را از طریق گوش دریافت و پردازش می‌کند. به اصطلاح چشمی بودن مرد باعث می‌شود که بیشتر به افراد و اشیای محیط نگاه کند و این به معنی آن نیست که مردان جذب افرادی غیر از همسر می شوند. با توجه به نکات مطرح شده در پیامک‌تان،  بایدچند نکته را خدمت‌تان عرض کنم.

 مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: آرایش کردن برای حفظ شوهر

  به شوهرتان برچسب نزنید

به شوهرتان برچسب نزنید

همان‌گونه که بیان شد، مردان چشمی‌اند ولی به این معنی نیست که چشم‌چران هستند. از برچسب زدن بپرهیزید و سعی کنید این ویژگی را به عنوان یک خصلت روان شناسی در مرد بپذیرید و از کنترل نگاه‌های وی و بازخورد دادن درباره آن پرهیز کنید و همچنین مقابله به مثل نکنید.

  به سایر ویژگی‌های مردان هم توجه داشته باشید

اگر دچار این ترس هستید که همسرم ممکن است به زنان جذاب و جذاب‌تر نزدیک شود و خود را در یک بلاتکلیفی تصور می‌کنید، به خاطر این است که شما به یک ویژگی در مرد اشاره کردید. رعایت چند توصیه به شما کمک می‌کند که هیچ وقت برای شوهرتان، عادی نشوید. اول این‌که مردها به دنبال اقتدار هستند چون ظرف روان شناختی‌شان اقتدار است. به عبارتی دادن اقتدار به مرد و داشتن حس قدردانی   از سوی زن به پایداری رابطه کمک فراوان می‌کند. دوم این‌که مردها به دنبال ظرافت بیشتر هستند و بیشتر به دنبال جنبه ظریف و زنانگی در همسرشان هستند. سوم این‌که مردها به دنبال استقلال هستند پس حواس‌مان باشد که استقلال مرد را از بین نبریم و چهارم این‌که مردها تکیه‌گاه هستند و دوست دارند همسرشان به آن‌ها تکیه کند و این تکیه گاه بودن حس خوبی به آن ها می‌دهد. بنابراین اگر شما این توصیه‌ها را رعایت کنید، نگرانی‌تان درباره این‌که برای همسرتان تکراری شوید تا حد زیادی رفع خواهد شد.

  نگاه منفی به آراسته شدن نداشته باشید

برای ایجاد احساس بهتر سعی کنید در منزل برای همسرتان تنوع در پوشش و ایجاد ظرافت و رسیدگی به خود را در برنامه‌تان داشته باشد ولی یادتان باشد این فقط یکی از ویژگی‌های مردان است که می‌تواند با شما متفاوت باشد. بنابراین نگاه منفی به انجام این کار نداشته باشید. با این حال و اگر این موضوع خیلی احساس ناامنی به شما می‌دهد، شاید مسئله جای دیگری باشد و شما دچار مسائلی باشید که منجر به احساس ناامنی در رابطه شده است بنابراین توصیه می‌کنم به روان شناس بالینی مراجعه کنید.

نویسنده : دکتر هادی غلام‌محمدی | مشاور خانواده

این مطلب در تاریخ یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.6
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4097





نظر شما در مورد مطلب اگر برای شوهرم آرایش کنم، دیگه براش عادی نمی شم؟ چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




تفاوتهای مهم در ازدواج
تفاوتهای مهم در ازدواج

اولین برخورد با مادر خواستگار
اولین برخورد با مادر خواستگار

نشانه های ابتلا به سرطان سینه
نشانه های ابتلا به سرطان سینه

رابطه اختلال نعوظ با مشکلات قلبی
رابطه اختلال نعوظ با مشکلات قلبی

تشخیص اختلالات روانی از روی دندان
تشخیص اختلالات روانی از روی دندان

زوج درمانی-مرجع کامل
زوج درمانی-مرجع کامل










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

11337

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267114874

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام