مشاور سنتر

از شوهرم خسته شدم

از شوهرم خسته شدم

از شوهرم سرد شدم،هر وقت می بینمش حالم بد میشه طوری که دیگه از شوهرم متنفر شدم نمی دانم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید چطور با شوهرم رفتار کنم

یک سری مشکلات خانوادگی و اختلاف سلیقه با شوهرم دارم که باعث شده هر وقت به خانه می‌آید و او را می‌بینم، حالم بد شود. 31 ساله‌ام و یک پسر هم دارم. شوهرم بی عرضه است و اصلا علاقه ای به او ندارم. راهنمایی‌ام کنید.

عشق بین زوج‌ها سه جزء اصلی دارد: تعهد به یکدیگر، صمیمیت و جاذبه‌های زناشویی. در صورت متزلزل شدن هر یک از این اجزا یا همه آن‌ها، روابط بین زن و شوهر به سردی می‌گراید و میزان علاقه‌مندی بین آن‌ها کاهش می‌یابد. در ادامه، چند توصیه به شما دارم.


چرا به همسرتان بی‌علاقه شدید؟


اگر زوج‌ها تعهد به یکدیگر را فراموش کنند یا به هم احساس نزدیکی و صمیمیت نداشته باشند یا برای هم عاری از جاذبه باشند، علاقه‌مندی آن‌ها به یکدیگر تحت تاثیر این سه جزء قرار می‌گیرد. البته نباید فراموش کرد که این سه جزء به هم وابسته هستند و هر یک روی دیگری تاثیر می‌گذارد. مهم‌ترین کار پس از کشف بی‌علاقگی در خود یا همسرتان، یافتن دلیل این بی‌علاقگی است تا بتوانید آن را برطرف و عشق میان خود و همسرتان را دوباره زنده کنید. به طور طبیعی، داشتن فرزند و امید به خوشبخت کردن آن‌ها، انگیزه کافی را برای طی کردن این مسیر در شما ایجاد خواهد کرد. 

 مطلب مرتبط این مطلب مرتبط را بخوانید: شوهرم مرد خوبیه اما دوستش ندارم


مشکل از خودتان نیست؟

از شوهرم متنفرم


در یافتن دلایل بی‌علاقه شدن به همسرتان، اول از همه به خود و رفتارتان مراجعه کنید و ببینید ممکن است کدام خصوصیت و رفتار باعث دوری همسرتان از شما شده باشد تا حدی که دیگر هیچ علاقه‌ای به او نداشته باشید.
به طور مثال، مشکلات زندگی، کاری و مالی می‌تواند روی همسرتان تاثیر بگذارد. در مواقع بروز این مشکلات، مردان به دلیل بار مسئولیتی که دارند، دچار استرس می‌شوند و اگر همسرشان با آن‌ها همراه نشود و به آن‌ها سرکوفت و غر بزند و سرزنش‌شان کند و این حس برایشان ایجاد شود که همسرشان در مواقع سختی و مشکلات همراه آن‌ها نیست، ممکن است از زندگی مشترک خود، زده و به همسرشان بی علاقه شوند و سپس همسرشان هم به آن‌ها بی‌علاقه شود. زنان نیز در مواقع سختی و مشکلات، احتیاج به دلگرمی و همراهی دارند و اگر احساس کنند همسرشان از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی می‌کند و نمی‌تواند تکیه گاه خوبی در مشکلات برای خانواده‌اش باشد و در واقع استحکام و قدرتی از او نبیند، ممکن است به او بی‌علاقه شود.


3 توصیه به شما


با توجه به بی‌علاقگی شما به ایشان، سه توصیه به شما دارم.
در قدم اول باید مشکلات زندگی‌تان را رفع کنید. وقتی در برقراری رابطه با همسرتان، مشکلی را احساس می‌کنید از آن نگذرید و در رفع آن بکوشید. اولین قدم در رفع مشکل، پذیرش آن است.
زندگی را برای خود و همسرتان شیرین کنید. زندگی تمامش مشکل و سختی نیست و نباید باشد و این دست شماست. برای همسرتان وقت بگذارید و با هم تفریح کنید. گاهی استرس و نگرانی‌های خود را کنار بگذارید و آن را به همسرتان منتقل نکنید.
به یکدیگر احترام بگذارید و حریم همدیگر را رعایت کنید. احترام کلامی و قلبی به همسرتان و هر آن چه به او مربوط می شود اعم از خانواده، کار، علایق و... در چارچوب زندگی مشترک می تواند نهال عشق شما را به درختی تنومند تبدیل کند و برعکس بی احترامی و تجاوز به حریم همسرتان و گرفتن استقلال او در زندگی‌مشترک، وی را از شما دورتر می‌کند.

نویسنده : نسیم احمدی | روان‌شناس بالینی

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط رفتارهایی که باعث سرد شدن خانم ها می شود

مطلب مرتبط چکار کنم شوهرم به خواسته هایم اهمیت دهد

این مطلب در تاریخ پنج شنبه 10 ارديبهشت 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
10206





نظر شما در مورد مطلب از شوهرم خسته شدم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




عوامل زمینه ساز در ایجاد روابط نا سالم میان دختر وپسر
عوامل زمینه ساز در ایجاد روابط نا سالم میان دختر وپسر

علل فرار جوانان از ازدواج
علل فرار جوانان از ازدواج

دانستنی هایی در باره سقط جنین
دانستنی هایی در باره سقط جنین

خطرات رابطه جنسی در افراد لاغر
خطرات رابطه جنسی در افراد لاغر

مصرف شیشه باعث توهم خیانت همسر میشود
مصرف شیشه باعث توهم خیانت همسر میشود

کنجکاوی کاربران و عدم امنیت در اینترنت
کنجکاوی کاربران و عدم امنیت در اینترنت










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

1696

بازدید امروز:

16103

بازدید دیروز:

267121336

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام