ناخواسته هوو شدم

ناخواسته هوو شدم

پنج سال پیش یک ازدواج ناموفق داشتم که به طلاق ختم شد. یک سال پیش به خواستگاری یکی از همکارانم جواب مثبت دادم که قرار بود بعد از طلاق گرفتن او، با هم ازدواج کنیم. از گذشته‌اش برایم گفت و مشکلات زیادی که در زندگی‌اش دارد. دلم برایش سوخت و قبل از این‌که طلاق بگیرد، با او ازدواج کردم. حالا خانواده‌اش به او گفته‌اند که به خاطر بچه‌هایت، زن اولت را طلاق نده و او هم قبول کرده. بنابراین من شدم هووی زن اول شوهرم! قرارمان با او این نبود. چه کنم؟

 مردانی که همسر دوم می‌گیرند، دلایل خاص خود را دارند مانند  بچه‌دار نشدن همسرشان به ویژه با تحریک خانواده، برخی وقتی ناگهان ثروتمند می‌شوند تمایل به تجدیدفراش پیدا می‌کنند، چشم‌و‌هم‌چشمی و کم نیاوردن میان جمع دوستان دو زنه، عده‌ای از مردان بی‌میلی و سرد بودن همسر خود را بهانه می‌کنند، بعضی دیگر اختلافات و مشاجرات جدی را که با همسر خود دارند ، دلیل منطقی می‌دانند و متاسفانه باید گفت که یکی دیگر از این دلایل هم، هوس‌باز بودن و متعهد نبودن مرد است.

مشکلات و پیامدهای تصمیم‌تان را بپذیرید

هر آن چه که بوده، شما اکنون با مردی ازدواج کرده‌اید که زن دارد. این تصمیمی بوده که آگاهانه گرفته‌اید و شوهرتان از شما پنهان نکرده است. ازدواج مجدد مرد متاهل پیامدهای زیادی به دنبال دارد، هم برای خودش، هم برای زن اول و هم برای زن دوم. برای مرد به وجود آمدن ترس در زندگی فردی، اختلال در کارکردهای روزانه، پنهان کاری و دروغ، از بین رفتن شأن و جایگاه فردی، کم شدن کیفیت و شادی زندگی و ... از پیامدهای ازدواج دوم است، به ویژه زمانی که همسر اول از این ماجرا مطلع نباشد که به نظر می رسد شوهر شما، چنین وضعیتی داشته باشد. قبل از هر توصیه ای، باید پیامدهای تصمیم‌تان را بپذیرید.

دلایل ازدواج بعضی زنان با مردان متاهل

از عوامل تاثیرگذار برای ازدواج دوم و روی آوردن خانم‌ها به ازدواج با مرد متاهل می‌توان به چند مورد رایج‌تر اشاره کرد: احساس تنهایی، کمبود محبت دختران در محیط خانه، بالا رفتن سن ازدواج، مطلقه بودن، سخت‌گیری‌های افراطی برخی والدین با قرار دادن شرایط غیر ارزشی برای خواستگاران، رعایت نکردن برخی اصول اخلاقی توسط زنان، مظلوم نمایی مرد برای زن مورد علاقه و ... . متاسفانه به نظر می‌رسد که همکارتان با دیدن تنهایی و آسیب‌پذیری شما خیلی راحت این حق را به خودش داده که از مهربانی شما سوء استفاده کند و با گفتن مشکلات زندگی‌اش و این‌که در شرف طلاق است، رضایت شما را برای این‌که همسرش شوید، بگیرد. ای کاش توضیح می‌دادید الان که از همسر اولش جدا نشده، ارتباطش با شما چگونه است؟

جدی و منطقی با شوهرتان صحبت کنید

جدی و منطقی با شوهرتان صحبت کنید

باید مسئله‌ای را مدنظر داشته باشید و آن بچه داشتن ایشان است. هرقدر با زنش مشکل داشته باشد به لحاظ قانونی همچنان پدر فرزندانش است و این مسئله به خودی خود مسئولیت ایجاد می‌کند. بهتراست درباره آن چه قرار بوده و اتفاقی که الان رخ داده، خیلی جدی با شوهرتان صحبت کنید. این بار با منطق کامل و بدون هیجان و احساسات. ببینید چه برنامه‌ای دارد؟ 

به نظرم شوهرتان استقلال هم ندارد!

قبول دارم که شوهرتان باید در برابر فرزندانش مسئولیت‌پذیر باشد اما دهن بین خانواده بودن، مسئله دیگری است. یک رابطه متاهلی سالم و آرامش گرفتن از یکدیگر حق مسلم شماست. سعی کنید از هدف‌تان دور نشوید و جایگاه خود را به دست بیاورید. کمک گرفتن هر دو نفر شما را از مشاوره حضوری پیشنهاد می‌کنم.

نویسنده : فریبا البرز |کارشناس‌ارشد مشاوره‌خانواده

این مطلب در تاریخ شنبه 9 خرداد 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
4094





نظر شما در مورد مطلب ناخواسته هوو شدم، شوهرم زن دوم گرفته چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




5 نوع ازدواج - شما جزء کدام گروه هستید؟
5 نوع ازدواج - شما جزء کدام گروه هستید؟

آزمایش هاای قبل از ازداواج
آزمایش هاای قبل از ازداواج

آیا بند انداختن صورت  برای پوست ضرر دارد
آیا بند انداختن صورت برای پوست ضرر دارد

داروهای موثر در ناتوانی جنسی
داروهای موثر در ناتوانی جنسی

نشانه های بلوغ فکری
نشانه های بلوغ فکری

افزایش همجنس بازی در خوابگاه های دختران
افزایش همجنس بازی در خوابگاه های دختران










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

10402

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266288165

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام