مشاور سنتر

جلوگیری از بارداری در اولین رابطه زناشویی

جلوگیری از بارداری در اولین رابطه زناشویی

بررسی بهترین و مطمئن ترین روش های جلوگیری از بارداری در اولین رابطه و شب عروسی (زفاف)،یکی از دغدغه های هر زوجی که به تازگی به خانه بخت می روند این است چه چگونه از بارداری در اولین رابطه جلوگیری کنند. باید بدانید که جلوگیری از بارداری در اولین رابطه یا در شب اول عروسی که البته گاهی برخی زوجین در دوران عقد آن را تجربه می کنند، کار دشواری نیست. در این مقاله چندین روش طبیعی و غیرطبیعی برای پیشگیری از بارداری معرفی می کنیم.

بهترین راه های جلوگیری از بارداری در اولین رابطه

بهترین روش ها به منظور جلوگیری از بارداری در اولین رابطه شامل روش ها و وسایل متعددی است که می توان برای پیشگیری از حاملگی مورداستفاده قرار داد. در ادامه، بهترین روش ها را بررسی می کنیم.

استفاده از کاندوم مردانه

کاندوم مردانه ابزاری غلاف مانند است که پس از نعوظ و پیش از دخول روی آلت مرد قرار می گیرد. کاندوم بعنوان مانعی سبب پیشگیری از عبور اسپرم و حاملگی می شود. کاندوم یک بار مصرف است. برخی کاندوم ها حاوی مواد شیمیایی به منظور از بین بردن اسپرم هستند. هرچند، از لحاظ علمی ثابت نشده که اسپرم کش در جلوگیری از بارداری تاثیری دوچندان دارد. مزیت کاندوم این است که بعنوان مانعی عمل می کند و در پیشگیری از بیماری های مقاربتی، ترشحات تناسلی و عفونی و چرک و زخم های تناسلی نیز کمک می کند.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: انواع کاندوم

خارج کردن آلت مرد قبل از انزال

درصورت خروج آلت مرد از واژن زن پیش از انزال، جلوگیری از بارداری در اولین رابطه بصورت طبیعی انجام می شود. زیرا در این صورت، هیچ اسپرمی به رحم زن وارد نشده و امکان لقاح و بارداری وجود نخواهد داشت. البته نباید درمورد این روش خیلی مطمئن بود زیرا مقداری از پیشاب یا همان آب منی قبل از انزال وارد رحم می شود و ممکن است سبب بارداری شود.

تعیین روز تخمک گذاری

تعیین روز تخمک گذاری

تعیین روزهای تخمک گذاری و به یاد داشتن این روزها نیز یکی از بهترین روشها برای جلوگیری از بارداری در اولین رابطه است.

برای تعیین روز تخمک گذاری، دو روش وجود دارد:

  • روش اول: هر روز صبح قبل از بلند شدن از تخت خواب باید دمای بدن خود را اندازه گیری کنید. درصورتی که سه روز پشت سرهم دمان بدن شما زیاد شده، این سه روز، روزهای تخمک گذاری شما بوده است.

  • روش دوم: این روش برای افرادی که عادت ماهیانه منظم دارند قابل انجام است. ابتدا زمان شروع عادت ماهیانه بعدی خود را مشخص کنید. از تاریخ شروع عادت ماهیانه بعدی، 16 روز به عقب برگردید. روز مشخص شده تا چهار روز پس از آن، روزهای تخمک گذاری شما هستند. البته برای افرادی که سیکل 28 روزه دارند، باید ۱۴ روز به عقب برگردید. به منظور جلوگیری از بارداری در اولین رابطه، نباید نزدیکی و رابطه جنسی در این روزها انجام شود.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: اولین رابطه زناشویی و نحوه برداشتن بکارت

استفاده از قرص ضدبارداری

استفاده از قرص ضدبارداری

یکی از رایج ترین روش های جلوگیری از بارداری در اولین رابطه، استفاده از قرص های بارداری است. این قرص ها حاوی هورمون های ساختگی پروژسترون و استروژن هستند. این هورمون ها مانند هورمون های طبیعی عمل می کنند و سبب ایجاد سیکل های منظم قاعدگی می شوند. مصرف قرص های ضدبارداری، مانع تخمک گذاری می شود. همچنین نمی گذارد تخمک به بافت سطحی در رحم بچسبد. استفاده از این قرص ها به شیوه ای صحیح، سبب جلوگیری از بارداری می شود.

استفاده از چسب ضدبارداری

یکی از روش های هورمونی به منظور پیشگیری از بارداری، استفاده از چسب ضدبارداری است. این چسب ضدبارداری آغشته به استروژن و پروژسترون بوده که می تواند تخمک ها را حبس کند. حبس تخمک ها در تخمدان و غلیظ شدن ترشحات رحم سبب پیشگیری از بارداری می شود. این چسب مشابه باند زخم و به رنگ بژ و نازک بوده و حاوی هورمون های مشابه با هورمون های قرص های ضدبارداری است، برای تاثیر آن به منظور جلوگیری از بارداری در اولین رابطه، باید چسب را بر روی پوست چسباند و تا به مدت یک هفته همانجا مانده و بسیار راحت قابل استفاده است.

محل های مناسب برای چسباندن آن می تواند روی باسن، شکم، بالای بازو یا کمر شما باشد. فقط دقت کنید، محل موردنظر برای چسباندن آن نباید آغشته به کرم، لوسیون و غیره شود، این چسب هر هفته و به مدت سه هفته باید تعویض شود. هفته چهارم نباید از چسب استفاده کنید.

جلوگیری از بارداری در اولین رابطه با استفاده از آمپول ضدبارداری

جلوگیری از بارداری در اولین رابطه با استفاده از آمپول ضدبارداری

تزریق ضدبارداری به صورت دوره ای و هر سه ماه یک بار انجام می شود. در این آمپول ها، دوز مشخصی از هورمون پروژسترون به بدن زن تزریق می شود، انجام این تزریق سبب جلوگیری از تخمک گذاری شده و با انجام این تزریق در ۵ روز اول پریود، تاثیر فوری آن را شاهد خواهید بود.

انتخاب روش مناسب باتوجه به وضعیت بدنی و سایر شرایط

بهترین روش درحقیقت روشی است که با وضعیت جسمی و روحی شما مشکلی ایجاد نکند. همچنین سبب جلوگیری از بارداری در اولین رابطه و در هر رابطه جنسی است. شما باید قادر باشید این روش را براحتی اجرا کنید. زن باید در انتخاب روش مناسب برای جلوگیری از حاملگی، نکاتی که در ادامه مطرح شده را درمورد خود بررسی کنید.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: جلوگیری از بارداری در شب زفاف

میزان تلاش موردنیاز

مثلا درصورتی که فراموش کار هستید، استفاده از قرص ضدبارداری برای شما مناسب نیست و باید راه دیگری را انتخاب کنید.

تاریخ موردنظر برای حاملگی

اگر تصمیم دارید تا یک سال آینده باردار شوید، تزریق بارداری مناسب شما نیست و سبب تاخیر و ایجاد مشکل برای شما می شود. اگر قصد دارید به هیچ وجه یا طی ۲-۳ سال بچه دار نشوید،‌ پیشگیری طبیعی مناسب نیست زیرا گاهی خطا در آن وجود دارد.

هزینه روش انتخابی برای جلوگیری از بارداری در اولین رابطه

یکی از روش های کم هزینه، استفاده از کاندوم است و برخی کلینیک ها بصورت رایگان آن را در اختیار طوجین قرار می دهند. برخی شرکت های بیمه هزینه های جلوگیری از بارداری را متقبل می شوند. البته معمولا استفاده از برخی روش ها به ظاهر پرهزینه تر است اما درطوب سالیان طولانی، این هزینه به چشم نمی آید، پس به این نکات دقت کنید.

میزان سلامتی شما در روش انتخابی

کاندوم های لاتکس سبب پیشگیری از عفونت های مختلف می شوند. اما بهترین روش برای پیشگیری از بارداری نیستند. توصیه می شود همکاندوم و یکی از روش های دیگر را بصورت همزمان استفاده کنید.

مشکلات زمینه ای شما

باید بررسی کنید آیا بیماری خاصی مانند قلبی، فشارخون بالا، دیابت و غیره ندارید. آیا تا بحال لخته خونی در پاهای خود مشاهده کرده اید و یا سابقه فامیلی ندارید؟ آیا سرطان پستان ندارید. تمامی این موارد و موارد مشابه، در انتخاب روش جلوگیری از بارداری در اولین رابطه موثر است. بنابراین سعی کنید با مشورت با پزشک، بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

جلوگیری از بارداری در اولین رابطه یا در شب اول عروسی که البته گاهی برخی زوجین در دوران عقد آن را تجربه می کنند

مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط آنچه عروس و داماد در شب زفاف تجربه خواهند کرد

مطلب مرتبط چه دخترانی درا ولین رابطه جنسی خونریزی ندارند

این مطلب در تاریخ دوشنبه 11 خرداد 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.8
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
12322





نظر شما در مورد مطلب جلوگیری از بارداری در اولین رابطه چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




خوب و بد یک نامزدی طولانی
خوب و بد یک نامزدی طولانی

ظاهر مورد پسند زوجین برای انتخاب یکدیگر
ظاهر مورد پسند زوجین برای انتخاب یکدیگر

تاثیر رابطه جنسی بین زوجین بروی سلامتی
تاثیر رابطه جنسی بین زوجین بروی سلامتی

ارگاسم طبیعی زنان و مشکلات مربوطه
ارگاسم طبیعی زنان و مشکلات مربوطه

انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد
انواع دروغ گویی و تشخیص دروغ گفتن افراد

بحران سرد مزاجی در رابطه زناشویی ایرانیان
بحران سرد مزاجی در رابطه زناشویی ایرانیان










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14558

بازدید امروز:

18287

بازدید دیروز:

266955399

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام