مشاور سنتر

مشخصات مردان تنوع طلب

مشخصات مردان تنوع طلب

برطبق پژوهش های مختلف، مردان تنوع طلبی بیشتری نسبت به زنان دارند و میل برقراری ارتباط با جنسی مخالف غیر از همسر خود در آنان بیشتر مشاهده می شود. مهمترین عامل آن را می توان خاموش نشدن گرایشات جنسی آنان یا رفتار نامناسب همسر دانست اما ممکن است دلایل دیگری نیز داشته باشد. 

ما در قرنی زندگی می کنیم که فضای مجازی و دنیای تکنولوژی بیش از هر زمان، تنوع طلبی زنان و مردان را افزایش داده و زمینه را برای خیانت مردان و زنان فراهم ساخته است. در این مقاله، تمرکز بر روی مشخصات مردان تنوع طلب و راه های پیشگیری و درمان چنین رفتاری است. بنابراین زنان باید شناخت درستی درمورد این مشکل داشته باشند و به منظور پیشگیری یا درمان چنین مشکلی که خود زمینه ساز خیانت و از هم پاشیدن کانون خانواده را فراهم می سازد، اقدامات لازم را انجام دهند.

مشخصات مردان تنوع طلب

تنوع طلبی مردان ریشه در روان شناسی دارد. با بررسی مشخصات مردان تنوع طلب، پی می بریم طرز فکر و مشکلات روان شناسی آنها یکی از علل تنوع طلبی آنها است. برخی از ویژگی های تنوع طلبی در مردان بسیار واضح است اما برخی را باید با دقت زیاد فهمید. در ادامه به ویژگی هایی که می تواند نشان دهنده تنوع طلبی در مردان باشد اشاره می کنیم.

دیر به خانه بازگشتن؛ از مشخصات مردان تنوع طلب

البته در ابتدا باید گفت، هر دیر آمدنی به معنای تنوع طلبی مرد نیست! ممکن است در کار خود به مشکل خورده یا اضافه کاری داشته باشد و غیره. بنابراین در این مورد باید احتیاط کنید و زود قضاوت نکنید. این حالت، برای مواردی است که می دانید همسرتان اضافه کاری ندارد، شرایط کاری او را بطورکامل می دانید یا همیشه منظم به خانه می آمده اما برای مدتی است که نظم مشخصی در بازگشتن به خانه ندارد و رفتارهای مشکوکی از او سر می زند.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: عوامل موثر در تنوع طلبی جنسی

بطورکلی، یکی از مشخصات مردان تنوع طلب که علاوه بر همسر خود ممکن است به زن دیگری چشم داشته باشند این است که معمولا دیر به خانه می آیند. چنین مردی کم کم به همسر خود بی میل می شود و حس می کند دوست ندارد زمان زیادی را در کنار او بگذارند. بنابراین سعی می کنند دیرتر به خانه بازگردند و زمان خود را با افراد دیگری بگذرانند.

ارتباط راحت با جنس مخالف

ارتباط راحت با جنس مخالف

برخی مردان براحتی با جنس مخالف ارتباط برقرار می کند. البته برقراری ارتباط مثبت و سازنده با جنس مخالف همیشه بد نیست و گاهی منجر به رشد شخصیتی می شود و پیشرفت در کسب و کار می شود. اما برخی مردان از برقراری ارتباط با جنس مختلف هدف لذت بردن داشته و به دنبال ارضای میل سرکش تنوع طلبی خود هستند.

زنانی که نمی دانند مشخصات مردان تنوع طلب چیست و نگران وجود یا عدم وجود تنوع طلبی در همسر خود هستند باید بیشتر به رفتارهای همسر خود توجه کنند. مثلا برخی زنان که متوجه پیام دادن های زیاد همسرشان به جنس مخالف و زنان اقوام و یا آشنایان یا صحبت های دوستانه و بسیار صمیمی، شوخی های نامتعارف با زنان فامیل یا همکاران زن شده اند، پس از مدتی با سردی شدید همسر و جدایی و دوری او از خود مواج شده اند. این یکی از مهمترین نشانه های تنوع طلبی مرد است. بنابراین با آگاهی از این رفتارها و ریشه یابی این رفتارها، می توانید از بروز مشکلات بعدی پیشگیری کنید.

صحبت و تمرکز بر ویژگی های خاص سایر زنان

برخی مردان از زنانی غیر از همسر خود خیلی تعریف می کنند. این تعریف کردن در برخی حالات، یکی از مشخصات مردان تنوع طلب است. مثلا فرض کنید مردی از مدل موهای زن دیگر یا زنان دیگر تعریف کند یا از انواع چهره های زنانی غیر از همسر خود تعریف کرده و غرق در این ویژگی ها می شود. این مرد تنوع طلب است یعنی به ویژگی هایی از زنان دیگر چشم دوخته و خواستار آن ویژگیها است که همسر خودش در این زمینه ممکن است ضعیف باشد.

مسئله مهم در بررسی مشخصات مردان تنوع طلب این است که ممکن است همسر مردی زیبایی های زیادی داشته باشد، اما در برخی ویژگی های رفتارها که در دسته ای از زنان قابل مشاهده است، ضعیف باشد. بنابراین تنها زیبایی داشتن در جنبه هایی نمی تواند مانع تنوع طلبی همسر شود. بالعکس این قضیه نیز وجود دارد. یعنی مردانی هستند که همسرشان از دید دیگران زیبا نیست اما این مردان به هیچ وجه نشانه های تنوع طلبی را ندارند و باید دید چنین زنی چه کرده که همسرش اینگونه شیفته و وفادار به اوست. در ادامه، بیشتر بر این مورد تمرکز می کنیم و راهکاریی به منظور پیشگیری از تنوع طلبی مردان ارائه می دهیم.

راهکارهای پیشگیری از تنوع طلبی

وقتی بدانید چنین تهدید برای زندگی شما هم وجود دارد باید هرچه زودتر دست به کار شوید و راه حل ها را اجرا کنید. هیچ تضمینی نیست که مرد زندگی شما از تنوع طلبی دوری کنید. خصوصا به دلیل محیط های کاری، دانشگاهی و جامعه امروز که ارتباطات آزاد تقریبا عادی شده، خطر تنوع طلبی ممکن است هر شخصی را تهدید کند. و این را بدانید باتوجه به مشخصات مردان تنوع طلب، مردان صرفا به دنبال زیبایی نیستند. آنها دنبال تنوع هستند. ممکن است مردی همسر زیبا داشته باشد، اما باز هم به سوی زنان دیگر متمایل شود. با برخی راهکارها می توانید از این مشکل پیشگیری کنید.

 مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: علت هوسبازی برخی مردها

مدیریت تنوع طلبی

مدیریت تنوع طلبی

بطور کلی، تنوع طلبی است یکی از ویژگیهای آسیب زا برای هر انسانی است. نیازی است که مدام تمایل به تغییر شکل و نوع محرک های خارجی خود دارید. این رفتار سبب می شود از فعالیت های تکراری و بودن در کنار افراد تکراری خسته شویم. این امر در میان زوجین نیز وجود دارند. بنابراین باید آن را مدیریت کرده و تحت کنترل درآورید.

اگر پی بردید که همسرتان در معرض خطر تنوع طلبی است، یکی از راهکارها می تواند مراجعه به مشاور باشد. هم اینکه باید محدودیت هایی را برای او بگذارید و او را متقاعد کنید که به آنها پایبند باشد.

تقویت پیوند عاطفی با همسر

یکی از مشکلات مردانی که به سمت تنوع طلبی می روند این است که رابطه بین عاطفی آنها با همسرشان کاهش یافته است. بنابراین سعی کنید به نیازهای همسرتان بیشتر توجه کرده و به شخصیت او احترام بگذارید. برای یادگیری بیشتر می توانید به جلسات مشاوره خانواده مراجعه کنید و همزمان اطلاعات خود و همسرتان درمورد مهارت های زندگی را بالا ببرید. اگر بین شما و همسرتان روابط عاطفی عمیق وجود داشته باشد، هیچ گاه مشخصات مردان تنوع طلب را در همسر خود مشاهده نخواهید کرد.

ایجاد تنوع در روابط جنسی

دلیل اصلی بسیاری از مردان در تنوع طلبی، ارضا نشدن جنسی و تنوع طلبی در روابط جنسی است. سعی کنید در روابط جنسی غیرفعال نباشید و با ایجاد تغییرات و پوزیشن های مختلف جنسی، به روابط جنسی با همسرتان تنوع بدهید. برای کسب مهارت های بیشتر در این مورد نیز می توانید به سایر مقالات زناشویی تنظیم خانواده مراجعه کرده یا از مشاوره خانواده کمک بگیرید.

رفتار تنوع طلبی در مردان بیش از زنان قابل مشاهده است. بررسی مشخصات مردان تنوع طلب و راه های پیشگیری و درمان

 مطالب پیشنهادی

 مطلب مرتبط جلوگیری و درمان تنوع طلبی جنسی مردان

این مطلب در تاریخ سه شنبه 2 تير 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:5
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
19673





نظر شما در مورد مطلب مشخصات مردان تنوع طلب چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




به این دلایل نباید ازدواج کنید
به این دلایل نباید ازدواج کنید

با کسی که به ما علاقه داره ولی ما حسی بهش نداریم چطور برخورد کنیم
با کسی که به ما علاقه داره ولی ما حسی بهش نداریم چطور برخورد کنیم

راه های درمان انزال زودرس
راه های درمان انزال زودرس

ترشحات خطرناک پستان
ترشحات خطرناک پستان

چرا همه چیز زود یادم میره آیا دچار فراموشی شدید؟
چرا همه چیز زود یادم میره آیا دچار فراموشی شدید؟

آزار و سوء استفاده جنسی
آزار و سوء استفاده جنسی










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

1995

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267105532

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام