دعواهای مفید برای رابطه زناشویی

دعواهای مفید برای رابطه زناشویی

همه ما داستان‌های زوج‌هایی را شنیدیم که هرگز با یکدیگر دعوا نمی‌کنند و آن‌ها تبدیل به زوج‌های ایده‌آل در اطراف ما شده اند. اما آیا آن‌ها خوشحال هستند و از زندگی خود راضی؟ فراموش نکنید که دعوا و مرافعه الزاماً اتفاق بدی در رابطه زناشویی به شمار نمی‌رود، البته به این شرط که آن را با یک نتیجه خوب به پایان برسانید. ما ۵ دلیل برای شما بیان می‌کنیم که بحث و دعوا یک اتفاق خوب است و شما نباید از دعوا در رابط بترسید:

در اختلافات زناشویی کینه‌ای وجود ندارد، رابطه قوی‌تر می‌شود

در اختلافات زناشویی برای بیان نقطه نظرمان در مورد یک موضوع خاص، ما افکارمان را حفظ نمی‌کنیم و اختلافات را با گفتگو پاک می‌کنیم. به عبارت دقیق‌تر، زبان گفتگوی ما با گفتگوهای کاری بسیار متفاوت است. هیچ یک از شرکا نسبت به یکدیگر کینه ندارند و در طولانی مدت به شما کمک می‌کند. افراد می‌دانند که چه موقع خط و مرزی ترسیم کنند و چه رفتاری را از شریک خود انتظار داشته باشند. ار دقت داشته باشید بسیاری از زوج‌هایی که درگیر دعوا هستند، در آخر از یکدیگر عذرخواهی می‌کنند و حتی صمیمی می‌شوند.

دعوا عمق جدیدی از صمیمیت ایجاد می‌کند

صمیمیت در یک رابطه از طریق استدلال‌های سالم که به شکل محترمانه اتفاق می‌افتد، افزایش پیدا می‌کند. ما می‌دانیم چه حرف‌های را بزنیم و چه حرف‌هایی برای شریک زندگی ما قابل تحمل نیست. بارها اتفاق می‌افتد که در میانه دعوا و بحث‌هایمان حرف‌هایی می‌زنیم و سرزنش‌هایی می‌کنیم، اما عمدتاً در آخر زوج‌ها از یکدیگر عذرخواهی می‌کنند و در نتیجه صمیمی می‌شوند. این کار آن را به یکدیگر نزدیک می‌کند.

اعتماد را افزایش می‌دهد

از طریق بحث و گفتگو فرد تمایل پیدا می‌کند که حتی بیش از قبل به شریک زندگی خود بازگردد و سطح اعتماد افزایش پیدا می‌کند. حرف‌های نگفته، گفته می‌شود و سوءظن‌ها روشن می‌شود. رابطه بدون دعوا پر از اسرار است. بیشتر اوقات میل افراد به جلوگیر از دعوا و بحث است زیرا فکر می‌کنند که دعوا به روابطشان خاتمه می‌دهد. توجه داشته باشید که بدون دعوا، رابطه شما پیچیده‌تر خواهد شد. هنگامی که طغیان اتفاق می‌افتد، پیامدهای آن فاجعه‌بار هستند. برای دوری از طغیان، بحث‌های خود را نادیده نگیرید و مسائل را مطرح و حل کنید.

احساس بهتری خواهید داشت

با ابراز عقیده خودتان در طول یک بحث، شما احساس آرامش می‌کنید. اما هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، اطمینان حاصل کنی که بی ادب نباشید. هر رابطه ای در نوسان است و برای درک آن باید به بحث‌های سالم بپردازید. همیشه توصیه به فهم اختلاف نظرها است و اینکه مشکلات را در همان لحظه وقوع حل کنید و آن را به زمان واگذار نکنید.

دعوای زناشویی باعث بهبود شخصیت شما می‌شود

دعوا شما را قوی‌تر کرده و سطح صبر، مراقبت و عشق به شریک زندگی خود را بالا می‌برد. بعضی اوقات شما خود را با اشخاص دیگر سازگار می‌کنید. در این فراز و فرودها همه افراد درس‌های زیادی را می‌آموزند و شخصیتشان رو به کامل‌تر شدن پیش می‌رود.

توصیه‌هایی برای مشاجره‌های زناشویی

همیشه توجه داشته باشید که در روابط زناشویی خود، عادلانه بجنگید و روابطتان را بهبود بخشید. کنترل خود را حفظ کنید و احساسات خود را در دست بگیرید. هرگز گذشته را شخم نزنید و برای حمله به یکدیگر از آن استفاده نکنید. انتقادهای بی‌هدف و غیرسازنده را رها کنید. اینکه به همسر خود بگویید که او دروغگو است تنها به مشکلات دامن می‌زند و مسأله‌ای را حل نمی‌کند. فراموش نکنید که مسئولیت‌پذیری و یادگیری بسیار اهمیت دارد و در این راستا در پایا مشاجره‌ها از یکدیگر عذرخواهی کنیم.

منابع: nbcnews، hindustantimes

 مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط بعد از دعوا با همسر چکار کنیم

مطلب مرتبط سکوت هنگام دعوای زناشویی

این مطلب در تاریخ دوشنبه 15 تير 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:3.9
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
2413





نظر شما در مورد مطلب دعواهای مفید برای رابطه زناشویی چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




اصول خواستگاری از اقوام و همسایه
اصول خواستگاری از اقوام و همسایه

چرا خواستگار و پیشنهاد کمی برای ازدواج دارم
چرا خواستگار و پیشنهاد کمی برای ازدواج دارم

چطور بفهمیم سرد مزاج هستیم یا گرم مزاج
چطور بفهمیم سرد مزاج هستیم یا گرم مزاج

دلایل مهم ناباروری در زنان
دلایل مهم ناباروری در زنان

کارهای ساده ای که به مغز شما آسیب میزند
کارهای ساده ای که به مغز شما آسیب میزند

تغییر دیدگاه دختران نسبت به ازدواج
تغییر دیدگاه دختران نسبت به ازدواج










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14879

بازدید امروز:

17146

بازدید دیروز:

266292642

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام