مشاور سنتر

رفتار درست با شوهر-چطور با شوهرمان رفتار کنیم

چطور با شوهرمان رفتار کنیم


یکی از تلاش های بسیاری از خانم ها در زندگی مشترک درمورد نحوه رفتار درست با شوهرشان است. یکی از سوالات پرتکرار در میان خانم ها این است که چطور با شوهرمان رفتار کنیم. هر زنی دوست دارد طوری رفتار کند که همسرش را بیشتر جذب خود کند. زیرا برخی مردان در اثر رفتارهای نادرست زن پس از مدتی از او دوری می کنند و به سردی رفتار می کنند.


برخی زنان با اینکه تلاش های زیادی برای گرمی زندگی مشترک می کنند اما بدلیل رفتارهای نادرست، تمامی زحمات خود را هدر می دهند. رفتار صحیح زن و متقابلا رفتار صحیح شوهر، یکی از مهمترین اصول زندگی زناشویی است.
در این مقاله، سعی کردیم نکاتی را درمورد طرز رفتار صحیح با شوهر مطرح کنیم. باتوجه به این نکات می توانید همسرتان را همواره عاشق و وفادار به خود نگه دارید.


چطور با شوهرمان رفتار کنیم؟


یکی از تلاش های هر یک از زوجین بخصوص در سال های اول زندگی این است که بهترین زوج دنیا برای همسر خود باشد. برای پاسخ به سوال پرتکرار «چطور با شوهرمان رفتار کنیم» باید به نکات مهمی دقت نمود. از سویی دیگر، برخی اشتباهاتی که در رفتار با شوهرتان ممکن است داشته باشید می پردازیم. سپس نکات مهم درمورد رفتار درست با شوهر را بررسی می کنیم. توجه به هر دوی این موارد یعنی هم اشتباهاتی که نباید تکرار کنید و هم نکاتی که بهتر است دقت کنید بسیارمهم است.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: نقاط تحریک آمیز بدن مردان


اشتباهات در رفتار با شوهر

رفتار با شوهر


برخی اشتباهات کوچک در رفتار با شوهر هیچ گاه نباید انجام شود. سعی کنید اشتباهات زیر را در رفتار با شوهر انجام ندهید:


  • شوهرتان را جلوی دیگران سرزنش نکنید: ممکن است گاهی در جمع های خانوادگی، اشتباهی از شوهرتان سر بزند و شما او رو جلوی دیگران سرزنش کنید. ممکن است از دست او عصبانی شوید و جلوی دیگران با بی احترامی با او رفتار کنید.


  • شوهرتان را دچار ترس و تردید نکنید: اگر شوهرتان را بابت هر چیزی تحقیر و سرزنش کنید، پس از مدتی تبدیل به فردی ترسو می شود. چنین مردی همواره در تصمیم گیری های مهم و بزرگ دچار تردید خواهد داشت. چنین مردی، پس از مدتی نمی تواند مسئولیت پذیر باشد.


  • با تندی، عصبانیت و بی ادبی با شوهرتان سخن نگویید: از پاسخ های سوال چطور با شوهرمان رفتار کنیم، داشتن رفتاری نرم و مهربان است. زنانی که همواره عادت دارند با عصبانیت و بی ادبی صحبت کنند، مطمئنا در زندگی زناشویی موفق نخواهند بود. یک زن باید سعی کند زبان نرم و ملایمی داشته باشد و بتواند با نرمی و احترام با شوهرش صحبت کند. بخصوص کمتر مردی تحمل زن عصبانی و تندخو را دارد.


  • سعی نکنید همسرتان را مطابق میل خود عوض کنید: برخی زنان از همان ابتدای ازدواج تلاش می کنند شوهر را مطابق میل خود تغییر دهند. این تغییر ممکن است صرفا تغییرات ظاهری، یا گاهی تغییرات رفتاری و گاها هر دو باشد. اما مطمئنا چنین فردی نه تنها ناکام می ماند. بلکه نخواهد توانست زندگی مشترک گرم و صمیمی بسازد.


  • پس از تکرار رفتارهای نادرست و اشتباهات خود، از عذرخواهی خودداری نکنید: ممکن است شما رفتارهای نادرستی با همسر خود داشته باشید. اما با عذرخواهی تا حدی می توانید اشتباه خود را جبران کنید و به خود قول دهید دیگر این اشتباه را تکرار نکنید. برخی افراد با عذرخواهی کردن کاملا بیگانه هستند و این کار را نادرست می دانند.

مطلب مرتبط بیشتر بخوانید: نحوه رفتار صحیح با شوهر


درصورت توجه به اشتباهات فوق و انجام ندادن آنها می توانید رفتار درستی با شوهرتان داشته باشید.


بررسی نکات چطور با شوهرمان رفتار کنیم


برخی نکات به شما کمک می کند رفتار درستی با شوهرتان داشته باشید. مهمترین این نکات عبارتند از:


  • احترام به عزت نفس همسر: همواره باید به همسر خود احترام بگذارید. شما با این احترام، بطور غیرمستقیم به او یاد می دهید که با شما نیز همواره با احترام رفتار کند. نباید تحت هیچ موقعیتی بخصوص جلوی دیگران به یکدیگر بی احترامی کنید.


  • به همسرتان محبت کنید و به او عشق بورزید: از جمله مهمترین پاسخ هایی که می توان به سوال چطور با شوهرمان رفتار کنیم این است که همواره به او محبت کنید. منتظر نمانید همیشه محبت کردن و عشق ورزیدن از سمت او آغاز شود. شما هم می توانید آغازگر عشق ورزیدن به اون باشید.


  • شوهرتان را تحسین و تشویق کنید: شوهرتان را بعنوان مدیر و رئیس زندگی تشویق کنید. مردها دوست دارند مورداحترام قرار گیرند. آنها بدنبال عشق و توجه و احترام هستند.


  • شوهر خود را همانگونه که هست، تمام و کمال بپذیرید: پذیرفتن شوهر همانگونه که هست، اهمیت زیادی دارد. تصور نکنید با تغییر او و تبدیل کردن به فردی دیگر، زندگیتان بهتر می شود. پذیرش شوهر همانگونه که هست، سبب آرامش شما و همسرتان و گرمی زندگی خواهد شد.


  • به کار و حرفه شوهرتان توجه کنید: یکی از وظایف اصلی شوهر در زندگی مشترک، تامین نیازهای مالی و معیشتی خانواده است. مردها پس از کار بسیار خسته می شوند. اگر در این حال، همسرشان به کار آن ها یا مهارتشان اهمیت نداده و مدام برای کار او را سرزنش کند، انگیزه خود را از دست می دهند. سعی کنید او را برای کار و افزایش مهارت ها تشویق کرده و با این رفتار، روحیه کاری او را تقویت کنید.


  • صادق باشید: یکی از مهمترین اصول زندگی مشترک، داشتن صداقت و درستی است. حتی زمانی که حقیقت به نفع شما نباشد، نباید دروغ بگویید. از حیله و فریب هم دوری کنید، چراکه سبب سستی و ناپایداری بنیان زندگی می شود.


  • کم توقع باشید: یکی از اصول رفتار درست با شوهر، انتظار کمتر داشتن از اوست. باید در حدی از شوهرتان انتظار داشته باشید که بتواند انتظارات شما را برآورده سازد و خود را تحت فشار قرار ندهد.


مطالب پیشنهادی

مطلب مرتبط چطور با حرف زدن مردان را تحریک کنیم

این مطلب در تاریخ شنبه 28 شهريور 1399منتشر شده است

اشتراک گذاری مطلب
فیسبوک توییتر تلگرام
امتیاز:4.7
دسته بندی
مسائل جنسی و روابط زناشویی
تعداد بازدید
3104





نظر شما در مورد مطلب چطور با شوهرمان رفتار کنیم چیست



بازی شهر عشق
کانال تنظیم خانواده


بخش مشاوره و پرسش و پاسخ


شناسه کاربری 

رمز عبور             


   عضویت در سایت

دسته بندی مطالب


خدمات عمومی


 

در مورد ایدز بیشتر بدانیم

معرفی و دانلود کتاب

مطالب سایت جهت موبایل

بررسی وضعیت تناسب اندام

تخمین زمان زایمان




دوران عقد و مدیریت رابطه
دوران عقد و مدیریت رابطه

نحوه درخواست ازدواج و خواستگاری از دختر
نحوه درخواست ازدواج و خواستگاری از دختر

ترانس سکشوال انواع ترنس و تمایلات جنسی
ترانس سکشوال انواع ترنس و تمایلات جنسی

چطور بفهمیم بیماری مقاربتی داریم
چطور بفهمیم بیماری مقاربتی داریم

شخصیت‌ شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد
شخصیت‌ شناسی بر اساس رفتارهای روزانه افراد

اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق
اجباری شدن مشاوره قبل از طلاق










کانال سایت تنظیم خانواده در تلگرام

بازی شهر عشق کلینیک لیزر شفا

 افراد آنلاین :

14141

بازدید امروز:

20514

بازدید دیروز:

267117678

آمار کل:

مشاوره ازدواج و مشاوره زناشویی تنظیم خانواده ،کلیه حقوق مادی و معنوی مروبط به مطالب اختصاصی ثبت شده و ترجمه شده در این سایت برای پایگاه اطلاع رسانی تنظیم خانواده محفوظ است.

دنبال کردن تنظیم خانواده صفحه فیسبوک سایت تنظیم خانواده صفحه توئیتر سایت تنظیم خانوادهگروه تنظیم خانواده در تلگرام